Sidste augustbaby kom.. og revnede brystvorter

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Sidste augustbaby kom.. og revnede brystvorter

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej. Jeg er vist sidste mand i augustgruppen der fødte… 15 sep fik vi en lille pige 16 dage over tid. Pga grønt tykt fostervand og at jeg stort set ikke var i fødsel, endte jeg med akut kejsersnit. Det var en lidt hård start for hende men er nu ved at være ‘normal’ baby….

Men… pga hun havde en lav blodprocent skulle hun spise når hun ville – hvilket var hele tiden – plus hun fik ekstra af personalet.
    Det resulterede i at jeg fik revnede brystvorter, og har nu problemer med at det ene vil hele.
    Har ammet 3 børn før og aldrig oplevet det. Hva gør jeg lige med det??? Har I nogle gode erfaringer????
    Kh laila

SpiffenSpiffen
    Medlem

Hejsa,
    Tillykke med den lille – det var da godt nok en langvarig affære med at få hende ud:)
    Min erfaring med sår på brystvorterne er, at du skal lade brystvorten være så meget som muligt i fri luft, bruge bomuldsundertøj (eller intet) og ingen ammeindlæg.
    Når du ammer, kan det hjælpe at variere ammestilling, så belastningen på brystvorten ændres. Ellers er der vist ikke så meget at gøre…
    Mvh
    Spiffen

HimalayaHimalaya
    Medlem

Hej
    Tillykke. Jeg fødte også selv en af de sidste – d. 11. september.

Jeg har hver gang haft revnede brystvorter – 2. gang var den værste, hvor han suttede blod sammen med mælken. Men det jeg har gjort har været at sørge for at lade dem lufttørre så godt det kunne lade sig gøre – bruge uld-ammeindlæg og når jeg var i bad og det var opløst så fjernet det der sad og var løst af huden. Og så er det helet fint op – det har maks taget en uge – måske kun 3-4 dage. Med nr 2 smurte jeg også med elisabeth ardens 8 hour cream den har en helende effekt, men skal tørres af før amning.

KH
    helle

TholucTholuc
    Medlem

Sidder selv med et par revnede vorter – jeg smører dem med e-vitamin salve, som jeg også smører prinsessens numse med når den er rød – det har været ret effektivt på os ;o)

Vibeke og Caroline

signe1980signe1980
    Medlem

ja jeg siger også frisk luft, var selv ret glad for stofbleer, som jeg pakkede dem ind i, inden en bomuld t-shirt! ikke charmerende look, men det gav optimale helings vilkår!
    der ud over smurte jeg niblerne med modermælken, lod det luft tørre og så købte jeg panthenolcreme på apoteket….. det virker rigtig godt, også på sprukne læber osv!
    held og lykke med at hele op og nyde din dejlige baby

050808050808
    Medlem

Tillykke med den lille guldklump.
    Jeg kender alt for godt den med revnede brystvorter – av av av. Pludselig går lidt af hyggen ved amningen af. Jeg har haft god erfaring med lanolin-salve fra apoteket (laninoh tror jeg den hedder, findes i en lilla tube). Den skal ikke tørres af inden bebsen sutter, og jeg synes den har helet revnerne hurtigt.
    Håber du kan bruge de forskellige råd og finde det, der virker bedst på dig.

Vh. Mai

Anonym
    Gæst

Tak for alle rådene. Jeg må prøve noget salve for det er vist snart det eneste jeg ikke har prøvet nu…
    Jeg må prøve mig frem med hvad der virker…
    Laila

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.