hvor meget skal baby spise?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 hvor meget skal baby spise?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

uhha kender det! Var ude for præcis det samme med min den store – gik til kontrolvejning til hun var 1 år. Serlvom hun kom på MME tog hun ikke mere på af den grund.
    Min amning gik helt i stå da hun var ca 5-6 mdr pga mine bekymringer. Ved hver amning / flaske, sad jeg konstant og tænkte på om hun nu tog nok på.
    Ved de sidste vejninger, måtte sygehuset give mig ret i at alle børn ikke tager lige meget på, og at der skal være plads til forskelligheder, og at man skal kelne til om de trives….
    Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil skrive – men pas på dig selv, og på ikke at bekrymrer dig for meget :o))

KH
    Mette

Anonym
    Gæst

Malker du ud med hånden? For man kan altså malke meget mere ud med maskine og den lille får som regel også mere, når han selv ammer. Så du kan ikke regne med mængderne, du malker ud..

Hvis du sørger for at lægge ham til begge bryster, lader ham ligge til de begge virker tømte og først derefter tilbyder mme, så skulle det ikke påvirke din produktion. Læg ham evt til oftere, end du gør nu. Og så pas på dig selv, spis godt og få rigeligt med fedtstoffer og vand og HVIL DIG! Så gør du alt hvad du kan… Nogle har held med ammete fra Matas eller mælkebombe, som er ligesom noget morgenmadsdrys. Er sikker på at du kan finde opskriften herinde.. 😉

De skal have 1/6 af deres vægt, fordelt på 6-8 måltider.

Cristina 17+2 og Sebastian okt 06

TrineSandTrineSand
    Medlem

Vi var til 5 ugers undersøgelse i fredags og Emil vejede der 3460 gr. Han vejede 2830 ved fødslen. Lægen syntes ikke han havde taget nok på, kun 260 gr siden sidste vejning 2 uger tidligere. Så nu skal skal han kontrolvejes en gang om ugen for at være sikker på at han tager nok på, ellers skal han have modermælkserstatning udover amningen. Jeg vil bare helst undgå at give ham MME, jeg er bange for det vil sætte min mælkeproduktion helt i stå. Jeg er begyndt at malke ud, så jeg kan tjekke nogenlunde hvor meget mælk han får. Men hvor meget skal de egentlig have? Jeg ved godt det er individuelt fra barn til barn, men hvad er gennemsnittet?

hilsen Trine og Emil 280808

HendrieHendrie
    Medlem

De skal spise 1/6 af deres vægt pr døgn for at få hvad de har brug for… Men hvis der er 2 uger mellem vejningerne er det da ikke helt skidt? Min læge sagde da i hvert fald de bare skal tage 125 g på om ugen, og det passer jo meget godt hos jer? 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.