Födselsberetning/ Lennart blev födt 28.08

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Födselsberetning/ Lennart blev födt 28.08

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Efter at have været til gynækolog den 27. August, hvor vi blev einige om igangsættelse hurtigst muligt, mødte vi op på sygehuset den 28. klokken 8:00.

Efter unsersøgelser og CTG (jeg var helt lukket, og ingen tegn på forestående fødsel), lagde de den første stikpille ved 10-tiden. Andreas smuttede op i byen og købte et par småting, og jeg lå med vemåleren/ctg?en og læste. Jeg hører til dem der ikke mærker veerne, så jeg måtte ?nøjes? med at følge med på skærmen.

Jeg havde efter sigende masser af veer, men ikke noget der kunne bruges til noget. Klokken 15:00 var der vagtskifte, jeg var 1,5 cm åben (de mente det kun var fordi jeg havde født før), og lægerne blev einige om at lægge stikpille nr. 2. Det ændrede nu ikke på min situation. Jeg lå stadig og læste, og Andreas sad og heppede med på veerne ;-).

Andreas tog op i byen for at spise aftensmad. Bagefter kom han tilbage for at se til mig. Jeg sagde både til ham og jordemoderen, at der ikke ville gå så meget længere inden barnet kom. Den var der ikke nogen der troede på, så de sendte os du for at gå tur ? måske kunne det sætte gang i veerne. Vi satte os på den første bænk vi kom til, men ikke ret længe. Klokken var 19 da vandet gik i parken uden for sygehuset. ?Nu skal vi skynde os, vi har barn inden for den næste time? sagde jeg til Andreas, og så skyndte vi os op på fødegangen igen.

Nu troede de alle sammen på mig. Jeg var 3 cm åben, og jeg bad dem om at fylde badekarret med det samme i håbet om at kunne nyde det længere end ved sidste fødsel. Veerne blev stærkere efter vandet var gået, men meget mildere end ved sidste fødsel. Ikke noget med højlydt prusten, men kunne sagtens koncentrere mig om at dybt og rigtigt. Jeg nåede ligesom sidste gang lige at komme i karret før jeg fik presseveer. Jeg ved ikke om det var een stor eller to presseveer, men i hvert fald var han ude med det samme.

Da klokken var 19:51 havde vi fået en søn ved navn Lennart Marc. En lækker sag på 50 cm og 3600 g.

Han havde lidt startproblemer, da fødslen gik alt for hurtigt for ham. Det resulterede i en gang gulsot, men han er på vej til bedring. Efter en uge på sygehuset fik vi lov at komme hjem igen. De to store tøser tager det flot. Den ene lykkelig fordi hun fik en lillebror, den anden ligeglad da hun ikke er gammel nok.

Hilsen Mette

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.