Flaskebørn – hvor meget spiser de?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Flaskebørn – hvor meget spiser de?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Dahl11Dahl11
    Medlem

Hej.
    Jeg har en søn fra 7. august, som primært får flaske. Jeg ammer ham inden han får en flaske, men jeg tror ikke jeg har ret meget mælk tilbage. Han drikker 160 ml 6 gange i døgnet, og det gør ingen forskel mere om jeg har ammet ham først eller ikke. Er det for meget. Eller det er det jo ikke hvis drengen er sulten!

Hvor meget spiser Jeres?

hilsen Ulla og Nikolaj 070808

rikkek1977rikkek1977
    Medlem

Hejsa,
    Min William er fra d. 25. juni, og har kun fået flaske fra han var fire uger gammel. Han spiser mellem 150-200 ml 7-8 gange i døgnet. Man siger som hovedregel at de skal spise minimum 1/6 af deres vægt. William vejer 6300 g og skal minimum spise en liter i døgnet.
    Mvh Rikke og William

Guf090808Guf090808
    Medlem

Hejsa – jeg har også fået at vide, at indtil 3 måneders alderen kan man regne med 1/6 af deres vægt i døgnet.

Jeg ammer også lidt inden han får flaske – men har samme oplevelse om, at nogle gange bliver han mæt fra det han får fra mig (dog kun i kort tid) mens han det fleste gange skal have sutteflaske efterfølgende, og der spiser han ligeså meget som han ellers ville have gjort uden at blive ammet først.

Pt. spiser Bertram ca. 100 ml pr gang – han er fra den 9/8.

Mvh
    Ane

Anonym
    Gæst

Min izabella spiser ml. 80 og 175 ml. 6 gange i døgnet. Men jeg giver hende når hun er sulten – går ikke decideret efter klokken. 🙂 Men hun er en stor pige 58 cm og 4600 gr. og har en god appetit.

Jeg giver hende også 2 ml laktulose 2 x i døgnet pga. forstoppelse og så får hun kogt vand og/eller kamillete efter måltiderne.

Knus fra Pilelund og Izabella 10.08.08

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.