Så er lillebror kommet til verden!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Så er lillebror kommet til verden!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Sabine74Sabine74
    Medlem

I går morges 04.47 fødte jeg en dejlig dreng på 3680 g og 55 cm.
    Jeg havde haft veer i 1½ time da jeg ringede og meldte min ankomst på fødegangen. Kl. 03.00 var vi på hospitalet og jeg havde åbnet mig 3 cm. Vi fik en stue og den næste time tog veerne til i styrke. Jeg fik en varmedunk i ryggen og aftalte med jordemoderen at jeg skulle i karbad. Inden hun gjorde karret klar til mig, undersøgte hun mig, og jeg var nu 8 cm åben. Jeg ville så alligevel ikke i bad, men hellere klø på med veerne. Der gik også kun godt ½ time, så kom jeg op på fødelejet og fik en iltmaske og efter 2 presseveer var han ude.
    Han kom straks op på min mave og far klippede navlesnoren og vi fik lov til at være alene i 20 min. Så blev han målt og vejet og undersøgt. Derefter gav far ham tøj på og jeg tog et bad. Efter i alt små 4 timer på sygehuset, hvoraf de 1 3/4 var selve fødselen, kørte vi hjem til vores ventende storesøstre. Om eftermiddagen modtog vi gæster, og ved otte-tiden var vi ret trætte, men det var lillebror ikke, så natten har været præget af mange spisepauser og 3 bleskift…
    Det var noget af en drømmefødsel, den gik meget hurtigere end mine to tidligere fødsler, som varede 12 og 15 timer, men som dog heller ikke var komplicerede eller med smertestillende eller noget – veerne var bare mindre effektive.

Held og lykke til alle.

Mange hilsner
    Sabine og lillebror, som ikke har fået navn endnu…
    (fødte i øvrigt en uge før termin)

jalliejallie
    Medlem

Stort tilllykke med lillebror. Det var godt nok en hurtig fødsel. Dejligt det hele gik så gost og hurtigt. Nu begynder man godt nok at blive lidt små misundelig på jer som har fået det overstået… Men nu har jeg under 1 mdr tilbage, mon ikke jeg overlever… ;o)
    Jannie 34+1

IRP1969IRP1969
    Medlem

Hjertelig tillykke med Lillebror, dejligt med en nem og ukompliceret fødsel… 🙂

Kh IRP 36+4

signe1980signe1980
    Medlem

ejjj et stort tillykke herfra!

super dejlig med sådan en fødsel!

Et stort tillykke knus fra Signe og spiren 37+3

vikvikvikvik
    Medlem

Tillykke med jer!
    Det lyder som en dejlig let fødsel. Mon ikke man næsten ville blive forskrækket over tempoet, hvis det var første gang 🙂

vikvik 36+6

Anonym
    Gæst

Stort tillykke med lillebror 🙂

Knus fra Pilelund 37+5

PS: Sikke dog babyerne kommer tittende frem nu 🙂

050808050808
    Medlem

Også et stort tilllykke fra mig med den fine dreng. Og sikke en fødsel!

Vh. Mai 39+0 – 1 uge til termin idag!!!

Anonym
    Gæst

Tillykke med den lille prins ;o))

KH
    MEtte

1979heidi1979heidi
    Medlem

Et stort tillykke herfra.
    Dejligt med en hurtig og god fødsel.

1979heidi 36+6

helle09helle09
    Medlem

Stort Tillykke med han.

Knus Helle

Mange gange tillykke, dejligt at det er gået så godt! og at det tog så kort tid!

VH

Line uge 39

Anonym
    Gæst

Sikke der er gang i alle fødslerne nu SS. Må jo snart kigge ind hver dag og se efter om nye babyer er kommet til verden. KH karina 35+3

Anonym
    Gæst

Hej Sabine,

hjertelig tillykke med den fine dreng. Dejligt at høre I alle har det godt.
    Sikke en drømmefødsel ;o)
    KH Aviaq

TholucTholuc
    Medlem

Stort tillykke med lillemanden – held og lykke i fremtiden ;o)

Vibeke 35+5

MortildimsenMortildimsen
    Medlem

Tillykke med lillefyren.
    Se de er sådan noggle fødsler vi skal have alle sammen.

Lotte 38+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.