bedste igangsættelses middel..?? skal siddes igang i aften

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 bedste igangsættelses middel..?? skal siddes igang i aften

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    webertradingwebertrading
    Medlem

ja ville lige høre hvilket middel i mener er det bedste og mest effektive til at få fødslen i gang,

skal siddes i gang i aften kl.19 og tror det er med pille men mange har sagt det er bedre med ve-drop da det går stærkere så ville lige høre jeres erfaringer… ku jo være heldig de ville lade mig havde min mening med..

mvh birgitte

armani1armani1
    Medlem

Hej Birgitte,
    jeg mener altså at have hørt at metode for igangsættelse er afhængig af hvor “modnet” livmoderhalsen er. Hvis man ikke er særlig moden gives stikpiller – det fik jeg selv i dec 05 af 3 omgange, da de begyndte at virke gik det ret hurtigt – fik 2 veer med par minutters mellemrum hvorefter vandet gik og veerne kom herefter med ca 5 mellemrum. Jeg synes det var en fin igangsættelse selvom vi ikke fik sovet så meget pga. spændingen:)
    Der er vist nogle steder, hvor man benytter sig af ballonkateter istedet for stikpiller – det skal ligge i 24 timer ca. hvorefter man vist nok sku være omkring 3 cm åben.
    Jeg tror man skal være fuld “modnet” hvis man går direkte til ve-drop – lyder lidt voldsomt for mig – men jeg ved det ikke.
    Held og lykke med igangsættelsen.
    Hilsen Christina (36+4) og Carl Valdemar (301205)

Hope123Hope123
    Medlem

Hej Birgitte

Jeg blev sat i gang med pille og det var meget effektivt – 5 timer senere havde vi vores kærlighedsbarn i armene.

Det afhænger af livmoderhalsen om det bliver pille eller drop de starter med. Det står i den folder vi fik udleveret onsdag aften omkring igangsættelse.

Det er meget forskelligt hvordan vi reagerer, derfor kan man ikke med sikkerhed sige at drop er bedre end piller. For nogle går der dage fra igangsættelse til fødsel og for andre går det hurtigt.

Min første fødsel tog i alt 26 timer fra første ve til fødsel, så denne var ekstremt hurtig med bare 5 timer i alt fra pillen blev sat op.

Hvis jeg var dig ville jeg have tillid til at de gør det bedste for både dig og den lille *SS*

Håber du får en hurtig og god fødsel, søde!

Kærlige tanker
    Anne Mette og Helene

050808050808
    Medlem

Hej Birgitte.

Jeg var til jordemoder i går og hun sagde at det bedste igangsættelsesmiddel er sex sex og atter sex!! Ikke nødvendigvis noget med at det skal være det het store, men en aflevering fra manden sku’ være mere effektivt end diverse andre midler! Det er noget med, at den pille de giver til at starte med indeholder noget af det samme som mandens sæd, men pillen når bare ikke sæden til sokkeholderne! Så selvom man måske ikke har den vilde lyst til sexuelle udskejelser, skulle man måske give det en chance for at få fødslen igang på en naturlig måde. Plus at der kan gå flere dage fra man har fået en af de piller der.
    Held og lykke med det hele – uanset hvad er der ikke længe til du skal se dit lillle vidunder.

Vh. Mai 39+1

Anonym
    Gæst

Omvendt: Man skal bruge meget mere sæd, for at opnå samme koncentration af det ve-stimulerende middel. 🙂

Cristina, Sebastian 241006 og Splinten 8+0

snc1965snc1965
    Medlem

Hæ hæ. Så kan man jo diskutere, hvor sexet man selv føler sig så langt henne i graviditeten, og hvor meget man lige har lyst. Lysten fejler ikke så meget her, men stor som en elefant er det ikke det allernemmeste i verden. Jeg vil dog skrive mig midlet bag ørerne, da jeg simpelthen ikke gider være gravid mere i denne her varme.

Stine 38+5

SpiffenSpiffen
    Medlem

Hejsa,
    Jeg blev også sat i gang med pille, da jeg var 14 dage over sidste gang. Fik pillen kl. 10.30 og kl. 21 var min datter ude – så meget effektivt!
    Tror pillen er det mest skånsomme, hvis man ikke allerede er i fødsel (så virker den nok ikke, da livmoderhalsen jo er blød og væk).
    Mht. sex siger min læge-svigerinde altså, at mængden af hormonet, der blødgør det hele (og som er i stikpillen), er meget meget lille (men dog til stede) i mandens aflevering. Vist noget med 30 sædafgange = 1 stikpille, så jeg tillader mig at tvivle lidt på din jordemoder….
    Sex virkede altså heller ikke for mig første gang…
    Mvh
    Spiffen

021983021983
    Medlem

Hej

Den teori med sex har jeg også hørt om – men alle jordemødre jeg har været i kontakt med har sagt intet hjælper – man må bare vente til bebsen synes det er tid!
    Der skulle ifølge min jordemoder 12 udløsninger til indenfor relativ kort tid til for at det måske er muligt at sætte en fødsel igang – og helt ærligt – det kan hverken JEG eller min mand holde til 🙂 ha ha…
    Løbe ture op ad trappe – giver bare xtra træthed inden fødsel og det tror jeg ikke der er nogen grund til 🙂 Vi skal nok blive trætte alligevel…

Mvh. Agnete
    Uge 36+0

Anonym
    Gæst

aner ikke noget om disse midler, vil bare ønske dig en rigtig god fødsel..

kh Lotte 39+0

toellertretoellertre
    Medlem

Mht. sex som igangsættelse, så sagde min jordemoder at det nu er videnskabeligt bevist at 4 poitioner sæd svare til en stikpille og at par som dyrker sex hver anden dag op til terminen, føder før terminen og mindsker “risikoen” for at gå over tid.
    Så handler det vel bare om, om man har mod på det 😉
    Hilsen katrine 39+1

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.