et tips til shampoo+osv

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 et tips til shampoo+osv

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    signe1980signe1980
    Medlem

troede jeg skulle leve uden balsam i 9 måneder og uden ansigtscreme…. men hurra for matas natur serien, den er rimeligt billig og UDEN parabener er svane mærket… har valgt den med parfume…. *S* lidt ego luksus… der er sørme alt hvad kvinden ønsker sig i den serie……. rens tonic, creme, shampoo og balsam….
    er lidt bange for parabener, så dem undgår jeg….

Har i andre andre erfaringer?

knus fra Signe

Anonym
    Gæst

måske dumt spørgsmål, men hvorfor leve uden balsam, hvornår er det blevet forbudt at bruge under graviditet?

Er der noget der jeg ikke her hørt?

Sofie 5+2

signe1980signe1980
    Medlem

grin det var prop fuld af parabener det jeg havde… og har ikke helt styr på hvile der er hormon forstyrrende……
    Så undgår parabener…men den fra MAtas Natur har ingen parabaner eller farve, man kan også fravælge parfume i det…..
    *S* men nyder altså min rose creme, fantastisk creme og min shampoo og balsam med duft………………… noget skal jo også tage grise lugten når jeg har været ude og se til mine grise mødre *S*

Signe 8+5

HendrieHendrie
    Medlem

Det er også blevet den serie jeg sværger til 😀 Dog uden parfume… Har før prøvet neutrals shampoo og balsam, den duer bare slet ikke til mit hår!
    Henriette 6+4

Anonym
    Gæst

Hej Signe 🙂

Dejligt der er andre bevidste forbrugere derude end bare mig 🙂 Jeg har ikke helt fundet ud af hvilken shampoo og balsam jeg vil bruge, men må prøve mig frem mellem de miljømærkede.

Jeg har indtil for kort tid siden brugt make up hver dag, parfumer og cremer, ligesom jeg bare har spist almen mad. Men for det første vil jeg da helt ikke overføre alle de kemikalier til mit ufødte barn, hvis det er unødvendigt. Overvejer derfor at bruge børnenes miljømærkede hvis det passer til mit hår…..

Og for det andet, har jeg også erfaret at noget så enkelt som økologisk ketchup IKKE giver rødt udslet om munden på mine sønner, hvorfor jeg nu er blevet helt økologi fan 🙂 Vi har det sidste års tid kun drukket økologisk mælk, simpelthen fordi vi synes det smager bedre og det samme med de grøntsager som vi har købt. Særligt godt smager jo ens hjemmedyrkede afgrøder i urtehaven til sammenligning med de almindelige sprøjtede råvarer i butikkerne, så her er jeg ikke i tvivl om at bruge lidt flere penge på god kvalitet der smager bedre.

Men cremer, sminke m.v. er jeg stadig i tvivl om. Har hørt Jane Iredale Make Up, skulle være noget mere naturligt, det koster også derefter, men kan jeg få en garanti for det ikke skader noget, ofrer jeg igen gerne det ekstra for kvalitet.

I øvrigt kan du se på Miljøstyrelsens hjemmeside hvilke kemikalier og tilsætningsstoffer man helt bør undgå. Og især når man er gravid.

Gad vide om der egentlig var nogle der så Aftenshowet på DR1 i går aftes med moderen der fortalte om sin 7 årige datter der gik i puberteten alt for tidligt pga hormonforstyrrende stoffer og derved måtte sprøjte sig selv i 3-4 år for at udsætte kroppens forandringer????

Kærlig hilsen Vogue 7+1, Økologi fortaler og bevidst forbruger 🙂

signe1980signe1980
    Medlem

jo så nemlig også det med hende moderen i aften showet, skræmmende….
    Bruger normalt ikke andet makeup end mascara og og bryn farve enten blyant eller i øjenskygge agtig farve…
    *S’ der bruger jeg mit alm, min altså det er vel max 1-2 gange hver 14 dag jeg bruger det….
    *S* jeg er jo nødt til som landmandskone at tale for DANSK kød, i andre lande må man proppe dyrene med medicin og slagte meget meget kort tid efter….. det må man IKKE i danmark.
    *S* spiser i øvrigt kun hjemmeslagtet kød, så ved jeg hvad der er i…. når vi flytter over på gården vil jeg have plymrock høns (kæmpe dejlige rolige kød høns) og et par stude til at tøffe rundt (min svigermor er helt vild efter at hjælpe mig, så det kommer hun til)
    *S* det er lidt skræmmende er bare blevet så bevidst om pap mad/færdiglavet/for arbejdet mad…… det er altså ikke lækkert det der er i… har aldrig brudt mig om det, men NU går jeg i en kæmpe bue uden om det…
    Signe og spiren 8+6 (eller mere?)

ZaharaZahara
    Medlem

Jeg bruger Derma shampo og body sæbe fra Føtex.
    Keminus som deo fra Irma ( de har også shampo/balsam i serien)
    Og så har jeg været i Pureshop i kbh og købe Jane Iredale makeup – det virker ok indtil videre. (men ja det er dyrt!!)

Anonym
    Gæst

Nej, det er rigtigt. Jeg har også talt varmt for mine elever om at hvis de ikke vil købe økologisk, skal de i det mindste købe dansk- især fordi vi har en MEGET skrappere kemikalielovgivning i forhold til EU´s REACH som generelt tillader meget højere tilsætning af både nitrit og nitrat. Så jeg er helt enig med dig.

Jeg går også en større bue udeom forarbejdet mad og er i fuld gang med at udskifte mine madvarer med økologiske og danske produkter.

Kh Vogue 7+?

Anonym
    Gæst

Bare husk at kigge efter om produkterne er mærket enten med svanen eller EU blomsten. Ellers kan du ikke bruge ordet “derma” til ret meget, hvis vi snakker om div. kemikalier.

Jeg glæder mig til at høre mere om Jane Iredale Make Up – for når jeg nu bruger make up hver dag, er jeg nødt til at have et fornuftigt alternativ.

Kærlig hilsen Vogue 7+?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.