Hvad er PKU.(føllingsyge.)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Hvad er PKU.(føllingsyge.)

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Hope123Hope123
    Medlem

Det lyder da som en rigtig dårlig idé nogen der har fået.

Regner man så med at vente og se symptomer eller hvordan mon man så vil konstatere det?

KH
    Anne Mette 10+3

Anonym
    Gæst

det ville godt nok være sørgeligt hvis det skulle ske. det viser bare hvor meget sådanne politikere ved om lige netop denne sygdom. det vil i hvertfald komme til at koste staten rigtig mange penge. for hvis børnene ikke bliver opdaget så hurtig vil staten komme til at betale for mange unødvendige fuld tids pladser for total hjerneskadede børn/ voksne. det er nemlig det der sker hvis nedlægningen af blodprøven bliver en realitet.

desuden er den prøve der bliver taget på 5 dagen efter fødsel ikke kun for pku.(føllingsyge) det er jo også for mener jeg 2-3 andre arvelige sygdomme.

knus Rikke.

poulthypoulthy
    Medlem

hejsa rikke har fået en datter her d 15 december som så er testet positiv i den værste af den der sygdom noget med 1 ud af 100.000 hvis kun får dem eller 1 barn hvert andet år som de fortalte men aner ikke noget om det rigtig så kan du forklare lidt om det uden de der bøvlede ord som man ikke fatter en dyt af alligevel og er du ikke sød at svare på mail poulthybo@live.dk på forhånd tak??

smaaskridtsmaaskridt
    Medlem

Hej Rikke

Jeg har faktisk selv pku (klassisk) og går efterhånden i babytanker med min kæreste. Motivationen for at stramme fuldt op på diæten er jo åbenbar, men forventer nu heller ikke, at det bliver en dans på roser – må jeg høre nogle af dine erfaringer med graviditetsdiæten? 🙂

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.