Hvem siger man skal have kvalme?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Hvem siger man skal have kvalme?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg under mig lidt når jeg læser de forskellige debatter.

Det lyder til, at det nærmest er unormalt, og at der sikkert er noget galt med fostret hvis man IKKE har kvalme.

Jeg har ikke skyggen af kvalme og havde det heller ikke da jeg var gravid for 7 år siden…. jeg håber da, at det også denne gang kan betyde et sundt og dejligt barn, men man bliver da ærlig talt lidt urolig når man læser her inde.

Er det kun mig der har det sådan?

Tina 7+5

Anonym
    Gæst

Jeg har ikke kvalme, og havde det heller ikke under min sidste gravivtet. Til gengæld er jeg træt, meget træt (og det var jeg også sidste gang).

Hilsen
    Spruttes mor

Tror du kan være helt rolig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg har – jeg er nok bare almen skidt – men der er maveonde/virus i omløb så mange (også ikke gravide) har kvalme og evt opkast kender flere der ikke er gravide der faktisk har kvalme og opkast (nogen af dem er mænd) og har døjet med det i snart en måned… der er måske også nogen der har en snært af det og så tror det er graviditetens skyld.

Jeg kan dele mine venninder op i 2 grupper – dem der i 9 måneder havde det perfekt og lignede en million og havde total overskud og så de andre der døjede med kvalme og opkast i slem grad nogen af dem så slemt at de blev indlagt og fik drop. Dem der var værst ramt døjede med det i alle 9 måneder.

Så tror enten man er ramt (mere eller mindre hårdt) eller går fri. Og er man blandt dem der går fri jammen så nyd det.

Du kan jo evt spørge din mor hvordan hun havde det – mange siger man slægter sin mor på?

Jeg tænkte lige på at man måske læsere mere om folk der har kvalme end folk der ikke har – da mange med kvalme jo nok skriver for at høre om gode råd og hvornår det kan forventes at vende samt for at få lidt luft mens alle dem der ikke har kvalme nok ikke på samme måde opretter tråde – hvis du forstår.

held og lykke

Hope123Hope123
    Medlem

Jeg havde heller ingen kvalme sidste gang og heller ikke denne gang på grund af min graviditet.

Og nogen har slet ingen symptomer, andre døjer med diverse ting næsten fra starten. Tror ikke der er nogen manual for hvad der er normalt og hvad der ikke er normalt. Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde.

De færreste skriver hvad de ikke har, men netop hvad de oplever, så jeg kan godt forstå du har det sådan.

Anonym
    Gæst

Hej Tina

ved min første graviditet for 5 år siden, havde jeg ikke skyggen af kvalme – hvorimod denne gang har jeg kvalme fra morgen til aften. Trøster mig med at 2 graviditeter ikke er ens ;o))

KH
    Mette

familienKGfamilienKG
    Medlem

Den eneste kvalme jeg har haft skyldes for meget julemad 🙂 …
    Stine 5+5

Anonym
    Gæst

hvilket jeg er lykkelig for, det må være ret hårdt at have kvalme flere dage, uger i træk. Denne gang er der heller ingen tegn på kvalme, håber den blir væk endnu engang.

Mig 8+1

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke hvad man skal eller ikke skal have!

Jeg har 3 piger på henholdsvis 7, 2 og 1 år. Jeg har brækket mig efter hver mundfuld (ligemeget om det så var chokolade eller vand) jeg har sunket, i samtlige 9 mdr.
    Jeg har fundet ud af at jeg er gravid ved at brække det op igen, som jeg sank. Og jeg har brækket mig helt til fødlsen…

Nu udeblev min mens. så – jeg hverken brækker mig eller har kvalme… har testet positiv!! Jubiiiii, så jeg slipper måske denne gang?

Måske er det fordi det er det modsatte køn???

Hvem ved?

Mange tanker fra
    Diruta

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.