Puha er godt nok nervøs..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Puha er godt nok nervøs..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    sannejensannejen
    Medlem

Jeg tog lige en lille graviditetstest her til morgen, da jeg jo tidligere har haft en SA, så er meget nervøs denne gang.. Testen blev positiv ed det samme, men teststregen var ikke så rød som den anden! Kan det være pga., at jeg i går aftes drak en masse væske inden sengetid eller skal jeg være ritig bekymret for at den lille måske ikke har det godt derinde?? Det er slet ikke til at holde ud at tænke tanken “hvad nu hvis jeg mister igen”.. Er bare rigtig rigtig bange.. Håber jeg kan få en sikkerheds-scanning her efter nytår.. Har I før oplevet at en test-streg ikke bliver så rød som den anden, selvom den har været det tidligere??

Mange nytørs-knus fra en meget nervøs Sanne 6+6

Ro på. Kan godt forstå din bekymring. Tog selv en test ovenpå stor mængde væske 6 tmer senere. den var ikke vild tydelig. Tror ikke det har den store betydning.
    Pøj med det.
    Kh Lotte

Hej!
    Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men efter fertilitetsbehandling for man en testdag. På denne dag testede jeg negativ og gjorde det faktisk en uge frem. Først en uge “over” tid kunne jeg teste svag positiv.
    Så jeg tror bare du skal prøve at tage den helt med ro – ved godt det er super svært og man har det i tankerne hele tiden.
    Knus fra Sanne

sannejensannejen
    Medlem

Øh.. jamen jeg har tidligere testet bragende positiv i denne graviditet, så det burde vel ikke ændre sig igen?? Den burde vel bare fortsætte med at være positiv, hvor begge streger er lige tydelige??
    Mærkeligt det synes jeg godt nok det er..

Knus fra en bekymret Sanne 7+0

Anonym
    Gæst

Hej sanne. ja det lyder lidt underligt. Mine streger er heller ik vildt tydelige. Men selvfølgelig burde de ikke blive svagere. Har læst at hcg nivauet daler efter 12 uge. husker ikke lige hvorfor. Men det er sikkert ingenting. Prøv og snakke med lægen om det. bh karina

Anonym
    Gæst

Hejsa,

det har jeg prøvet mange gange.
    Er ved at lave overtræk på kontoen ved at købe test 😉 Spøg til side. Det jeg gjorde, sidst det skete, og jeg blev vildt nervøs, var at tisse, og derefter intet drikke, og så næste gang jeg skulle tisse var stregen staks meget, meget mere tydelig.
    Jeg kan f.eks. aldrig teste på morgenurin, fordi jeg drikker minimum et glas vand om natten.

Knus
    Clara

Anonym
    Gæst

Jamen du skal da heller ikke blive ved med at gå og teste når du først har testet positiv…
    Jeg havde en spontan abort før jeg blev gravid med min datter (som nu er 13 mdr) og var et nervevrag indtil uge 12-13 stykker. Ikke mindst da jeg havde en blødning i uge 7 – men der fik jeg heldigvis en kontrolscanning, som viste at alt var ok.
    Prøv at tvinge dig selv til at tænke på noget andet. Snak med din læge om det med stregerne (som sikkert vil berolige dig) og lad derefter være med at teste igen. Det skal nok gå – og uanset hvad er det jo helt udenfor dine hænder.
    Jeg syntes, det hjalp mig lidt at tænke, at uanset hvad, kunne jeg jo hverken gøre fra eller til.

Håber, du får lidt ro i sindet.

Mvh. Liv, uge 7 eller 8 og med Sigrid fra nov. 06.

Anonym
    Gæst

Hej Sanne,

hvordan går det?
    Har du fået taget en test, der er fin positiv igen og fået ro i sindet?

Knus
    Clara

sannejensannejen
    Medlem

Hej Clara

Ja jeg er blevet lidt roligere;o) Jeg købte i går en test fra apoteket, da jeg ville prøve med en anden slags.. Den blev bragende positiv med en flot rød streg og det var ikke en gang med morgenurin, så jeg er mere afslappet:o)

Nu skal jeg til første lægebesøg på onsdag d. 9., hvor der skal aftales en tid til en tidlig scanning – pga. min historie med tidligere aborter vil de undersøge om der er liv, så jeg ikke går med et dødt foster i kroppen igen i en hel måned.. Så det bliver godt nok spændende.. Men jeg tror meget mere på, at den har det godt nu, så det er jo dejligt;o)

Knus Sanne 7+3

Anonym
    Gæst

Hej sanne, du kan vist rolig være rolig, eller hvordan man nu udtrykker det 😉

Jeg lavede samme “stunt” som dig i morges.. og blev vildt nervøs, trods det du skriver.
    Ringede til min gynækolog, som så tog en blodprøve. Jeg fik så svar i eftermiddags, at tallet var helt vildt højt – højere end det behøvede at være – som sekretæren udtrykte det: “du er bare SÅ meget gravid Clara!” (hvordan man så end er “lidt gravid” ;-))
    Sådan føler jeg mig nu også – altså meget gravid – men det var rart at få bekræftet.
    Man kan kun bruge en test på denne måde de allerførste dage man går over. Dvs. hvis man tester ret positiv, lige når man er gået over tiden, og den to dage senere bliver svagere, vil det ofte betyde en begyndende abort, men ikke når man er så langt henne som nu. Så det var rart at vide, så spilder jeg ikke flere penge på test 🙂

Held og lykke

Knus
    Clara

Anonym
    Gæst

Hej Sanne

Ja, lige da jeg opdagede jeg var gravid, tænkte jeg at det kunne da ikke passe, måske var det en fejl og tog en om aftenen igen (første test om formiddagen), ligesom næste morgen med morgenurin. Den første var pænt positiv, den om aftenen var også, men den næste morgen var knap så overbevisende og jeg begyndte at tænke mit. Men jeg gemte mine tests, fordi jeg stadig havde så svært ved at fatte hvad der var sket og da jeg kiggede på dem nogle timer senere, var de alle pludselig lige positive.

Og da jeg tog en igen nogle dage senere for sjov, var den bragende positiv, næsten mørkere en selve teststregen.

Så mit bud er; ingen grund til bekymring. Så længe maven vokser, mensen udebliver og hvad der ellers er, vil jeg mene alt er okay.

Held og lykke

Kh Vogue

Anonym
    Gæst

Jeg reagerer altid meget svagt på tests. SÅ tag det endeligt roligt. Da jeg var i 3. måned med min søn, var der kun en svag streg.
    Jeg har taget to tests i denne omgang, begge streger er svagere end test stregen, men jeg tror da helt bestemt at den er god nok.
    Held og lykke
    Mai 4+4

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.