Til flergangsmødrene…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Til flergangsmødrene…

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    netteogidanetteogida
    Medlem

Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er gravid, da dette er et ønskebarn, ligesom den første. Dog har jeg ikke den samme totale lykkefølelse, som jeg havde med Ida. Måske er det bare fordi, da vi ventede Ida, var der ikke andre børn at tage hensyn til.
    Jeg synes der følger mange flere bekymringer med denne gang, er det bare mig der har det sådan, eller er første gang bare noget specielt??¨
    Jeg er skam begyndt at glæde mig til den lille ny melder sin ankomst, og glæder mig helt vildt til at mærke liv, men det er som om, at denne graviditet er fyldt med blandede følelser – Andre der oplever det samme??
    Kh. nette 8+3 og ida (240406)

Anonym
    Gæst

Jeg har det ligesom dig, jeg har ikke samme lykkerus som første gang, selvom jeg glæder mig. Men vores hverdag er fortsat som før med vasketøj, stresset job, bleskift (vi har en datter på 2½) osv. og vi småskændes også ligesom før, jeg opdagede, at jeg var gravid. Første gang blev vi ligesom overskyllet med en slags kærlighedsrus, det er ikke sket denne gang…
    – Spruttes mor

Anonym
    Gæst

Anden gang havde jeg mine bekymringer, om jeg nu ville kunne elske det andet barn ligesom det første – og på et tidspunkt i graviditeten havde jeg så ondt at vores første søn – han kunne jo ikke gøre for at vi ville have et barn til – ville vi så have tid til ham?
    Men i dag har vi to dejlige drenge, og venter en til – og det jeg er mest bekymret over nu, det er at jeg er på vej til at blive gråhåret – og er gravid (I mit hoved hænger det bare ikke sammen) 🙂 Man får helt sikkert et mere afslappet forhold til at være gravid – altså hvis man ikke skulle kaste op hele tiden. ÆV

Anonym
    Gæst

Hmmm… Måske er det fordi man har prøvet der før?

Jeg føler mig nogenlunde mere afslappet (indtil videre) i forhold til første gang, for nu kan jeg glæde mig over jeg allerede er mor til to pragtfulde unger, så i bund og grund sidder jeg vel heller ikke med den samme totale lykkesfølelse? Nummer tre er bestemt også et ønskebarn, men med tanke på hvor skrøbeligt det lille liv fortsat vil være frem til uge 12+ ca prøver jeg at distancere lidt for en sikkerheds skyld. Jeg har jo som sagt to børn i forvejen. Men når jeg er mere sikker i min sag, får en mere præcis termin på plads og først får fortalt det til familie og venner, er jeg også sikker på min lykkesfølelse vil ryge i vejret.

Kh Vogue

Anonym
    Gæst

jeg forstår det udemærket. Har det på samme måde, min kæreste er helt oppe og ringe og fatter slet ik jeg tager så stille på det hele. Det er jo hans første barn. Da graviditeten kom meget uventet og at jeg egentlig havde taget beslutningen ikke flere børn. Ja måske er det chokket der ikke helt har lagt sig endnu. Har 3 skønne unger på 11, 9 og snart 5 år. har mange bekymringer. Både om jeg nu kan finde et sted med nok værelser. Og hvad nu hvis jeg får et total krævende barn så jeg ikke kan dække mine andre 3 børns behov. Min kæreste er kun hjemme søndag og mandag. ellers et par timer om dagen. Er da bekymret om han nu os kan være der som han siger han vil. Har planer om en eurodisney tur med de store. Når den bette er lidt ældre. Har nemlig lovet dem det rigtig længe nu. Har været der et par gange før med dem . men min mindste har aldrig prøvet og være derfør . ikke siden han lå i min mave ss.vh karina 5+5

muss28muss28
    Medlem

Jeg kender også din følse. Min er den 3. og jeg har virkelig svært ved at glæde mig på samme måde som den første. Har mellem den 1. og 2. haft en SA, og her i efteråret havde jeg også en, så jeg synes jeg prøver at tage en dag ad gangen, indtil man er over de kritiske uger. Kunne godt savne den store glæde og måske også den uvidenhed man havde med den første, man tog det bare som det kom, jeg gjorde ihvertfald, me njeg var heller ikke så gammel dengang.
    Men min glæde kommer nok når man har været til de første scanninger og alt er forhåbentlig som det skal være.
    vh Jeanette 5+4

Anonym
    Gæst

Jeg glæder mig helt vildt igen, og har samme følelse af spænding og nervøsitet. Men vi har også prøvet at få nr 2 i 1 ½ år, så det er jo ønske… ønske…… ønske barnet nr 2. 🙂 Min den første var en ups’er men han var meget ønsket alligevel. Denne gang er det 100 % planlagt.

Knus fra Pilelund 8+5
    PS: Håber at i får en rigtig stor lykkesfølelse på et tidspunkt

mijansemijanse
    Medlem

jo jeg er lige så lykkelig denne gang som de andre gange, måske fordi de er lavet med hjælp. første gang midstede jeg tvillinger i 22. uge, så anden gang var jeg meget nervøs for at midste omkring det tidspunkt igen, men denne gang er jeg hunde angst nu, jeg ved ikke hvorfor, men bange er jeg ihvertfald, er der andre der er mere nervøs nu end første gang??? Måske er det fordi vi har fået internet og det er jo her jeg høre alle skræk historiene???

Anonym
    Gæst

Jeg har det sådan at jeg er sikker på det går galt denne gang. ved ikke hvorfor, men nok fordi at vi virkelig har prøvet at blive gravide denne gang, de andre gange har det ikke været planlagt.

Jeg glæder mig lige så meget som jeg har gjort de andre gange har svært ved ikke at fortælle det til alle, men frygten for at midste er mange gange større denne gang. underligt.

Men når jeg kommer over scanning og den slag så tror jeg nok mere på det.

Knus Sofie

Anonym
    Gæst

Hej

Dette er 4 greviditet for mig den 3. endte i SA i uge 10 så jeg er ikke helt oppe og ringe som med de to andre, for nu har jeg jo oplevet på egen krop at det kan gå galt. Efter NF scanning d. 23 jan vil jeg kunne begynde at glæde mig hvis resultatet vel og mærke er positivt.
    så jeg lægger bevidst låg på min lykkerus over graviditeten.

Mig 9+1

degierdegier
    Medlem

Hej!

Jeg forstår udmærket den følelse, du går rundt med. Har først lige fundet ud af den 31/12, at jeg venter mig igen. Og det skulle helst have ventet lidt på sig, for faktisk må jeg helst ikke være gravid før udgangen af januar – det skyldes en mola-graviditet i sommers, hvor der så skal gå et halvt år, inden man påbegynder at prøve igen – UPS!

Jeg stoppede med p-pillerne i december – det skulle jo lige ud af kroppen. Det skal jeg love for det kom!

Så pga. oplevelsen med abort, hvor vi troede alt var i den skønneste orden, er det svært at skulle indstille sig på, at man ikke skal vide sig sikker. Og ingen skal helst vide noget før efter 14. uge – det bliver svært.

Derfor kan man heller ikke rigtig glæde sig – det tør vi ikke. Men så må vi bruge alt vores energi på vores datter og ikke tænke for meget på det andet…

Inderst inde håber vi bare, at alt går, som det skal.

Trine 4+4

Hope123Hope123
    Medlem

For mit vedkommende er det mange år siden jeg var gravid sidst, min datter er 18 i dag!

Syntes nok jeg glæder mig mindst lige så meget, men denne gang er det som om den NF scanning skal være overstået før jeg sådan for alvor kan slappe af.

For mig er det jo på en måde som at være førstegangs igen. Der er gået mange år og mange ting er anderledes. Samtidig har jeg denne gang en mand der er nærværende og deltager alt hvad han kan. Det er jo også noget helt nyt for mit vedkommende! Min datters far var ikke specielt deltagende og vi var endda gift *SS*

KH
    Anne Mette 10+0

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.