NF scanning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

hej Mette,

Nakkefoldsscanningen ligger først i uge 12. Det er en udvendig scanning, hvor man ser barnet forstørret på en skærm. Meget fascinerende, fordi børnene på det tidspunkt er små mennesker, bare bittesmå – med mikroskopiske fingre og tæer. Man kan ofte se dem ligge og vende sig derinde, strække armene ud osv.
    På det tispunkt er der stadig for tidligt at tjekke alle organerne, men man måler nakkefoldens tykkelse for at tjekke for rygmarvsbrok. Det skal være ret præcist uge 12 (eller måske mellem 11 og 13), for at man kan måle korrekt.
    Ellers skal du ikke gøre andet end at lade være med at tisse lige inden, for så er det nemmere for dem at scanne (hvorfor ved jeg ikke…).
    Mvh. Liv

Anonym
    Gæst

…jer der har været til denne.,….
    Vil I ikke fortælle lidt om hvordan det foregår? :o))
    Venter stadig på at blive indkaldt! Og var ikke til denne med min 4 årige datter :o))
    Mette

Anonym
    Gæst

Vil bare lige tilføje at hvis man har en livmoder der er bagoverbøjet kan man risikere at de må scanne vaginalt – det har jeg selv måtte få gjort de sidste 2 gange :o) – bare så du er forberedt på det ;o)

Det med ikke at tisse, er fordi at en fyldt blære kan løfte livmoderen lidt op så det er nemmere at scanne :o)

Anonym
    Gæst

HEj

Jeg skal til NF scanning d. 23 jan. det er i uge 12. Jeg skulle selv bestille tid, tror ikke man bliver indkaldt da det ikke er pligt men tilbud. Jeg var inde på http://www.nakkefold.dk og bestille en tid der passede mig. Jeg glæder mig også helt vildt da jeg ikke har fået lavet sådan en med de to store (7 og 4 år)

Mig.9+0

Hope123Hope123
    Medlem

I nordjylland bliver man indkaldt til det. Man taler med lægen om det ved første besøg og så sender han papirerne videre og der kommer en indkaldelse.

Jeg har ikke fået nogen tid endnu, men skal også først i morgen til lægen og have taget blodprøven til NF. Var kun 6+5 da jeg var til første besøg hos lægen.

KH
    Anne Mette 9+6

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.