Jeg er gravid:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Jeg er gravid:-)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så skete det.
    Vi havde ellers sagt at vi ville vente med at prøve igen til fåråret s vi kunne komme på sommer ferie, men nej jeg er gravid og hold da op en dejlig fornemmelse.

Jeg har regnet mig frem til at jeg har termin i 6. september, men skal have kejsersnit 14 dage før, så må jo høre til her i august.

Så jeg er begyndt at glæde mig selvom jeg kun er 4+2 henne nu.

Knus Sofie

Anonym
    Gæst

Tillykke

Det er bare den bedste følelse i verden.

Godt nytår.

Knus fra Pilelund 8 + 1

Anonym
    Gæst

Hej og tillykke med det. jeg har termin 5 sept. og jeg skal også have kejsersnit i sidst i august. så jeg har også valgt at være med på denne side.
    kh. Rikke 4+3?

Hej og tillykke!

Må jeg spørge hvorfor I skal have planlagt kejsersnit, kan man godt sige det så lang tid i forvejen.

Da vi fik vores søn for 2½ år siden, fik jeg også planlagt kejsersnit, men det blev først bestemt en uge inden, pga at han stod med fødderne ned i bækkenet.

Jeg er bare nysgerrig for at vide om man bare selv kan bestemme at man vil have det så lang tid for inden:-)

Knus Anne 6+1

Anonym
    Gæst

Jeg skal have planlagt kejsersnit fordi min livmoder var ved at sprænge sidste gang og de tør derfor ikke lade mig gå hele graviditeten ud, og de mener heller ikke at den er stærk nok til at klare veer.

Jeg fik kejsersnit første gang fordi han sad i bækkenet og ikke ville vendes og anden gang var det meningen at jeg skulle føde normalt, men da jeg nåede termin var der ikke nogen tegn på at det ville gå igang og da jeg havde fået kejsersnit en gang kunne de ikke sætte mig i gang ved hjælp af medicin.

Men det var heldigt nok at jeg så fik kejsersnit anden gang for de kunne så se at min livmoder var på briste punktet.
    Men jeg får også nogle ordentlige børn, så de mente ikke jeg kunne have født den sidste normalt alligevel, han var bare for stor.

Så jeg har ikke noget valg, skal have kejsersnit og det bliver senest 14 dage før termin.

Knus Sofie 4+3

Hej Sofie.

Det lyder da vildt, at din livmoder var ved at springe, ja så kan jeg godt se at du ikke har noget valg.

Jeg havde en rigtig god oplevelse med at få planlagt kejsersnit sidste gang, men jeg håber nu på at føde på normal vis denne gang.

Anonym
    Gæst

Hejsa.
    Grunden til at jeg skal have planlagt kejsersnit er at min tvillingesøster har fået et handicappet barn pga. en normal fødsel. barnet var for stort til bækkenet. og jeg har den samme problem. jeg var bare heldig at jeg fik kejsersnit med min søn.ellers var han også blevet motorisk handicappet. Det var pga. bækkenløsning. min søster fødte først 3 måneder efter min sidste graviditet.
    Jeg har dog prøvet at føde en pige på normal måde, men hun vejede også kun. 2950g. til terminen.
    kh. Rikke

Anonym
    Gæst

Jeg er lige lidt nysgerrig ang. det med din ugelige scanning :o)

Jeg står selv og skal have kejsersnit for 4. gang, sidste gang i okt05 fødte jeg min søn ved et akut ks i uge 36 og dermed ca. 4 uger før pl.ks, jeg fik dengang afvide at min livmoder var papirstynd i højre side, og jeg havde også meget ondt der og skyndte mig på fødegangen da jeg fik uventet veer der i uge 36 og fik som sagt et meget akut ks og det var lægen meget meget glad for dengang – samme var jeg jo selv om mand ikke nåede frem osv.

Men dengang spurgte jeg om de ikke kunne scanne livmoderen og se hvordan den havde det og det fik jeg nej til… Så derfor undrede jeg mig over du kan det…

Jeg har fået afvide at der skulle gå 2 år før jeg måtte blive gravid, og det nåede jeg så lige at lade der gå og jeg fik afvide at baby skal ud i uge 36, meeen kunne da godt tænke mig at holde ham inde 1 uge længere til 37+0 for selv om min søn var stor og fin af at være fortidlig født, så var vi trods alt indlagt med sonde osv. og det ville jeg da gerne undgå, så hvis du kan fortælle noget mere, vil jeg da tage det med mig når jeg skal til lægesamtale…

Puha sikke en smørre, men det fylder altså allerede en hel del synes jeg…

Hilsen H med termin 1. august, men udsigt til ks omkring 5-6 juli :o)

Anonym
    Gæst

Hej ja det var også en lidt voldsom besked at få efter kejsersnittet, blev lidt forskækket.
    fik også besked på at der skulle gå nogle år inden jeg skulle være gravid igen, så det fik der lov til:-)

Men det positive er så at jeg får en scanning ca. en gang om ugen fra 32. uge, for at de kan holde øje med livmoderen. så får da lov at holde godt øje med bebsen det sidste stykke tid:-)

Knus Sofie

Anonym
    Gæst

Jeg var til en undersøgelse/samtale med en læge på sygehuset inden jeg fik fjernet min spiral i juni.

Han sagde at jeg fik grøntlys til et barn mere, men de ville have meget nøje øje med mig fra 32. uge og jeg skulle regne med hyppige scanninger og han mente dermed en gang om ugen.

De havde haft mig oppe på et møde efter mit sidste kejsersnit, og det var ud fra det der stod i mine papire at han mente at hyppige scanninger var n nødvendighed.

Så ved ikke hvorfor det skulle være anderledes for dig.
    Hvor skal du føde henne?

Knus Sofie

Anonym
    Gæst

Hej igen
    Jeg fødte på Svendborg sidst og håber jeg også kan få lov til det denne gang, men ved ikke helt om jeg kan da de normalt ikke har fortidligt fødte da der ikke er børnelæger ect. dernede, og det er jo også surt at skulle overflyttes til Odense efter kejsersnittet hvis baby behøver hjælp udover sonde osv…

Jeg synes svagt jeg kan huske at jeg ved min 2. graviditet hvor jeg var tilknyttet Hvidovre, blev scannet for at se mit ar da jeg sent i graviditeten fik ondt i arret, så hvorfor de sagde nej på svendborg forstår jeg ikke :o)

jeg vil tage det op med lægen imorgen når jeg skal derind alligevel imorgen.

Anonym
    Gæst

Det ville jeg helt sikkert også gøre.

Nu er jeg en dame der ved hvad jeg vil have og der er ikke nogen læge der skal fortælle mig at han ikke vil scanne mig hvis jeg vil have han gør….!!!! 🙂

Men jeg har fået lovning på noget og det forventer jeg de opfylder, du skal bare slå i bordet, men jeg kender til Svendborg sygehus der har min søster født tre gange og min mormor været indlagt flere gange, de er altså ikke altid de bedste, så måske Odense var en bedre mulighed.

Held og lykke med det:-)

Skriv endelig og sig hvad din læge sagde.

Knus Sofie

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.