Hvornår tager man til læge? — pylremor

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Hvornår tager man til læge? — pylremor

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Ja, herinde kan man jo heldigvis spørge om alt …
    Jonathan vågnede søndag morgen med 38,4 – første gang han har haft rigtig feber, så jeg snakkede med vagtlægen, som sagde – spiser han – tisser han osv. Ja, og det gjorde han. I går havde han let feber om morgenen (37,3), men den steg ikke. Han fik det bedre i løbet af dagen. Her til morgen har han 37,4 og er snottet. Vi bliver hjemme fra babysvømning, for det er vist ikke nogen god cocktail. Jeg skulle have haft ham med til tandlæge, og det har jeg også aflyst, fordi jeg kører en halv time hver vej. Her til formiddag har han sovet mere end han plejer, ville ikke spise så meget og er pylret …
    Ville I tage til læge? Vores læge har åben tid ml. 16 og 17, hvor man bare kan komme.

Knus

Birgitte – som ikke har haft et sygt barn før!!!

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Hej Birgitte…

Krammmmmmmmmm :o)
    Uhhh det ligner min fortvivelse da jeg stod med Mathias forste gang han var syg

Under 38 er ikke feber.. Altså så siger de kloge at temp skal ligge omkring 37- 37.6 ca og det er normalt. Nogen har højere og andre lavere normal temp.

Børn kan jo godt ud af det blå blive lidt varme ( 38 ) og ikke fejle noget…

Men men men … det er dig der kender din dreng… ser du at han er meget dvask ( hedder det det ?) og ikke spiser som han plejer og pjevser meget mm så ring til din læge… han kan jo meget bedre guide dig.
    Jeg mener at hvis et spæd barn får over 38.5 skal man kontakte lægen og hvis det hoster uden grund eller hosten ikke vil forsvinde mm så ring.

Det kan jo godt være at han “bare” ændre mønster eller er ved at få tænder :o)

Men ellers bare stol på dig selv og dine føelser

Knus

cilotte29cilotte29
    Medlem

Hvis du har mistanke om, at tænder er på vej, kan det sagtens være det. ellers ville jeg tage op i den åbne konsultation i eftermiddag. Det kan være de kan konstatere tænder eller forkølelese. Der er mange der er sløje for tiden.

Åhh det lille puds. Heldigvis har Sigurd ikke været syg endnu. Men de er bare så små, så man har helt ondt af dem.

Charlotte

Tak for jeres input. Jeg ringede til lægen og fik en god snak med en sød sekretær (som vist er sygeplejerske). Vi blev enige om, at når han kun har 38 og ellers ok, så var det sikkert tænder eller alm. forkølelse. Han sover det vist væk – men sådan gør vi jo også selv – for han tog rask væk 2 timer i sengen … med mig sovende ved siden af 🙂

Knus

Birgitte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.