Sove ude..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    FrkEH74FrkEH74
    Medlem

Hej!
    Vi har været ved sundhedsplejersken i dag, og igen har hun snakket godt for, jeg skal putte Halfdan ude alle de gange han sover om dagen…. jeg vil bare gerne høre, om I andre gør det.
    Jeg putter Halfdan ude eller inde, som jeg nu synes, men ude mindst een gang om dagen. Inde sover han ALTID i sin seng (i liften). HVIS BARE… vi f.eks havde et halvtag eller carport eller altan eller noget, ville jeg måske også putte ham ude hver gang om dagen, men det har vi ikke, og jeg synes ikke det er fedt at stå ude i regnen i 15 min og sige “SShhyyss”. Jeg er ellers ikke så bange for kedeligt vejr, hvis jeg f.eks. skal ud at gå el. lign. Jeg har selv behov for frisk luft hver dag, så …..
    Men hvad gør I???
    KH Elisabet.

Hej!

Jeg lader Hjalte stå ude og sove de 3 lure han sover hver dag, men har også en carport han kan stå i, så det er nemmere for mig. Jeg synes vi forstyrrer hinanden mindre når han står ude.

Line og Hjalte – der ikke længere ligger i lift i barnevognen – hvor er min lille baby?

JuhulieJuhulie
    Medlem

Daniel bliver stort set altid puttet inde af samme årsager som din lille gut gør det. SP har samme holdning som din, og nu hvor han fra idag er rykket på søsters værelse er det nok godt for roen også at flytte ham ud i vognen. Men det manglende halvtag eller lign…. det er bare træls!
    kh Julie

FrkEH74FrkEH74
    Medlem

Det er heller ikke Halfdan, jeg er bekymret for – er vant til at putte børn ude i alt slags vejr på mit arbejde. Og han sover helt sikkert godt derude.
    Det er mere mig selv der synes det er besværligt, hvis det regner el lign., og at det er træls at stå derude, hvis han er længe om at sove – at jeg skal binde sko, ha’ jakke på, huske nøgler og babyalarm mm og pakke Halfdan ind i hue og trøje.
    Ja det er ret egoistisk, og hvis han havde så meget rytme, at han kun sov to gange om dagen og et par timer ad gangen, ville jeg nok også bare sige pyt skidt…. men nogle dage sover han op til 5 gange, hvis han vågner efter ½ time og jeg ikke kan få ham til at sove videre….
    Nå, brok brok – måtte bare lige vide, om jeg er den eneste mor, der har det sådan 🙂
    KH Elisabet

Anonym
    Gæst

Sebastian sov altid ude… Selv i snevejr.. 🙂 Og det var før vores carport var “beboelig” og mor var for pylret til at han kunne stå uden for synsvidde.. Så kom regnslaget bare på og han var altid varm og tør og var ikke mere syg af at stå i det fri. Barnevognene i dag (i hvert fald vores..) er jo ganske tætte og med regnslaget udover, var der overhovedet ingen problemer.. 🙂

Cristina 19+5 og Sebastian 241006

PiaJenPiaJen
    Medlem

Rasmus sover ude. Har en garage han kan stå i når vejret er dårligt, men han nægter indtil videre at sove det. så hvis det ikke blæser meget står han under vores store parasol.
    Kh Pia

CarinaHBCarinaHB
    Medlem

Sigurd sover altid ude om dagen. Vi har godtnok også både en lille havepavillion og en carport, så det hjælper. MEN da de to store var små, havde vi ikke mulighed for at sætte dem i ly, så der var de ude i al slags vejr. Endda snestorm!
    De to store har jeg altid måtte gå/vippe i søvn – temmelig upraktisk når der ikke er halvtag, så jeg kan godt følge dig! Jeg gjorde det, at jeg altid havde et par kortskaftede gummistøvler stående som jeg bare trådte i og så en hurtig, vindtæt trøje jeg stak i inden jeg gik ud. Nogle gange lagde jeg dem og så rendte jeg ind og tog overtøj på (særligt om vinteren!) inden jeg gik ud på tur.
    Nu har jeg heldigvis været så konsekvent med Sigurd, at han sover uden at hverken blive vippet eller gået i søvn og det er en kæmpe (!!!) lettelse.
    Held og lykke med det.
    Carina

linnuldallinnuldal
    Medlem

Hej

Noah sover altid ude om dagen, men men vi har også båd eoverdækket terrasse og en garage, så det er jo meget nemt.
    Kan forstå at du synes at det er træls i det her efterårsvejr. Kan være at det bliver lidt nemmere for dig når han forhåbntlig begynder at tage to længere lure om dagen.
    Held og lykke med det

Knus

Linn

Anonym
    Gæst

Hejsa sidder og smiler mens jeg læser dit brev. Jeg/vi har den sødeste sundhedspl. og i starten kom hun ofte hos min datter. Så vi har fået et helt specielt forhold til hinanden. Og derfor og en lettere tone os imellem. Så hun driller mig med at jeg også gør det der falder nemmest, Mille sover inde hvis vi er inde og ude hvis vi er eks i haven eller hun er faldet i søvn i vogn på vej hjem. For som du skriver længere nede, med støvler jakke ovs flere gange om dagen, det er heller ikke mig. Når Mille sover inde lukker jeg bare et vindue op i det rum hun putter i. Jeg synes man skal gøre det man har det bedst med for så går det lettest. Og vores børn er så vidunderlige at de indretter sig efter det når de kan mærke mor har det godt så har de det også godt. Held og lykke med ,,sovningen,, KNUZ MT4.

Mettewh80Mettewh80
    Medlem

Albert sover altid inde og hans storesøster sov altid ude 😉 Med Isabella havde vi 2 altaner, så det var jo så dejlig nemt, men nu bor vi på 2.sal uden altan og jeg er altså for doven til at løbe op og ned, hver gang der måske lige skal gives en sut eller bare de 4 gange han sover om dagen. Jeg åbner også et vindue og slukker for radiatoren. Hvis han kunne sover ude på en altan/have ville jeg dog foretrække det.

Knus fra Mette, som savner et større hjem…

wallentin1wallentin1
    Medlem

Malthe sover alle hans tre daglige lure ude. Vi har heller ikke halvtag eller noget. Dog er kæresten ved at bygge en carport, men jeg er bange for at der går flere måneder før den er færdig. Det værste er hans formiddagslur for det er ikke altid jeg når i bad og i tøjet inden han bliver træt og nu er det altså for koldt bare lige at gå ud i morgenkåbe – og selvfølgelig heller ikke et kønt syn. 🙂 Har et par gange prøvet at putte ham inde bla en gang hvor det virkelig stormede. Men han blev rigtig ked og det tog lang tid, det går meget nemmere ude i barnevognen. Egenlig mærkeligt for når han bliuver lagt i seng for natten går det fint.
    Så vi holder os ude….
    Og selvom man har halvtag eller ej skal begge jo i tøjet i disse kolde efterårstider.

mdm1979mdm1979
    Medlem

melder mig på sove-ude holdet. ja koldt nogle dage men synes hun sover bedre og længere og jeg skal ikke liste rundt men kan gøre hvad jeg vil indenfor imens..

en meget stor parasol til regnvejr??? eller er jeg for optimistisk??

kun33kun33
    Medlem

Det er lidt forskelligt. Er vi herhjemme, så sover Eliot som regel ude, undtagen i rigtig dårligt vejr. Vi har godt nok en carport, han kan stå i – men der er for langt derhen fra huset, hvis det er rigtigt møgvejr 😉 Jeg har prøvet at daffe derhen udstyret med paraply osv. – det må jeg indrømme, jeg ikke rigtigt gider. Søsteren var jeg lidt mere konsekvent med, da hun var lille – og hvis det var storm (bor jo i Esbjerg…), så stod hun i vores udhus, for ud skulle hun sa…!

Jeg synes, det er smartest, når Eliot står tættere på huset. Er måske blevet mere magelig med alderen, eller er bare ikke så “hys” mere med, hvad barnet absolut skal og ikke skal.

Er vi et andet sted, og barnevognen ikke er med, bliver han bare lagt til der, hvor vi nu er – altså selvfølgelig et sted, han ikke kan falde ned fra. Han er god til at falde i søvn som regel, så det er ikke et problem.

Jeg synes nu godt nok, han sover lidt længere, når han sover udendørs, og jeg tror også på, at det er sundt med den friske luft.

Kh
    Mette – med Eliot sovende udenfor i barnevognen lige nu

panicroompanicroom
    Medlem

Lige på besøg fra hhv. august 07 og maj 08 🙂 Julius og William sover begge ude 🙂 Men da vi kun har en carport og Julius sover lidt let, står han på bagsiden af huset, hvor han står lidt i læ, for William står i carporten hvor der jo altid er lidt læ. Måske du kan stille Elliot i læ op af husmuren? Jeg stiller for det meste Julius samme sted, men hvis det regner stiller jeg ham på den side hvor han står mest i læ for vind og regn 🙂

joan2pjoan2p
    Medlem

Agnethe sover også ude de tre gange hun sover. På vores terrasse under halvtag.

Jeg vil lige som en anden gjorde, forslå en parasol 😉

Joan som drikker kaffe mens agnethe sover

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.