Hjælp mig- ved ikke om Noah spiser nok

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Hjælp mig- ved ikke om Noah spiser nok

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    linnuldallinnuldal
    Medlem

Hej

Ja, jeg er jo så heldig at Noah bare er helt vild med grøden…. men men.. jeg synes ikke at han spiser nok alligevel.
    Han er glad og tilfreds og smiler og griner i stor stil.
    Han siger selv fra når han ikke vil spise mere og jeg prøver flere gange at lokke ham til at spise mere, emn han siger fra.

Han spiser kun 5 gange om dagen – de to gange er grød. De andre gange får han MME. Han drikker mellem 400-600 ml MME udover grøden.

Andre der har oplevet det samme??
    Hvad “drikker” Jeres brøn, der også spiser grød???

Knus Linn

CarinaHBCarinaHB
    Medlem

Altså, Sigurd får grød 2 gange dagligt og derudover ammer jeg ham, så jeg aner ikke hvor meget han får udover. MEN jeg ammer i hvert fald 10 gange om dagen, nogle gange mere.
    Han smiler også, følger med og har lyst til at lære, han udvikler sig og følger med, så jeg regner med, at han får nok. Tror bare du skal kigge på Noah og se om han trives og han lyder som om han har det rigtig godt. Så han får sandsynligvis lige præcis det han kan spise.
    Men giver dig ret – det er altså svært nogle gange….
    Carina

kun33kun33
    Medlem

Eliot spiser altså også kun 5 (enkelte dage 6) gange om dagen, og den ene gang er grød. Efter grød supplerer jeg altid med flaske, og han kan altid spise lidt ekstra.

Når han får flaske, napper han omkring 200 ml. Når han får grød, spiser han efterfølgende 50-100 ml MME.

Jeg har ikke holdt øje med i lang tid, hvor meget han spiser men 4 x 200 ml = 800 + 50-100 efter grød, altså omkring 900 ml/døgn, er mit bedste bud.

SP’en sagde til mig for en uges tid siden, da vi talte om grød osv., at babyer ikke spiser mere end 1 liter MME, heller ikke selv om de bliver større og større. Det med at de skal spise ca. 1/6 af deres vægt passer vist kun, sålæge de er nyfødte (hvor længe de så ellers er det).

Hvis Noah får 2 x grød og der udover spiser omkring en halv liter MME, så synes jeg umiddelbart ikke, der lyder som om, han ikke får nok – men du kunne jo prøve, når han siger nej tak til mere grød, om han kan spise lidt mælk til dessert. Eliot får af og til lidt vand af et snapseglas, men han napper som sagt også 50-100 ml mælk efter grøden. (Måske er han bare tørstig oven på grøden)

Sover Noah stadig godt om natten? Det kan man måske bruge lidt som rettesnor for, om han får nok at spise om dagen.

Her sover Eliot stadig som en drøm 🙂 Sov helt til kl. 10 i dag (!!) Så vi andre havde morgenen for os selv.

Knus
    Mette

linnuldallinnuldal
    Medlem

Hej Mette

Ja han sover supergodt om natten – fra 19.30 – ca. 6.30. Tror du har ret i at jeg skal bruge dte som rettesnor – hvis ikke han fik nok ville han nok vågne om natten.
    Jeg giver ham også MME efter hver gang han har fået grød, så han får alt det han vil have.

Dejligt at høre at der også er andre børn der ikke spiser så mange gange i døgnet – vi er nok bare heldige.

Knus Linn

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.