Hvornår skifter man til juniordyne?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Hvornår skifter man til juniordyne?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    ju9barnju9barn
    Medlem

Hejhej

Endnu et spørgsmål fra en førstegangsmor – jeg ved jo, at mange sidder med gode svar…

Hvornår skal man skifte til juniordyne? Camilla bliver fem mdr i morgen, og hun er rigtig slem til at sparke sin dyne af, få den møffet langt ned eller snige ben og fødder udenfor. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det ikke kunne undgås eller i hvert fald gøres mindre ved at skifte til juniordyne? På den anden side synes jeg, det lyder lidt stort… Hvad gør I andre?

Kh
    Sine

cilotte29cilotte29
    Medlem

Her kommer et svar fra en 2. gangs mor..:-) Sigurd startede med at bruge dynen ved 3 mdr, da jeg kunne svøbe ham videre..

Bruger også den lille dyne til barnevognen, når det ikke er koldt. Som Vibeke skriver, så passer de perfekt..

Gå I bare igang med juniordynen..

Charlotte

mdm1979mdm1979
    Medlem

førstegangsmoren her undrer sig også… om det ville hjælpe…
    endnu holder liften lidt på violas dyne, men den kan hun snart ikke være i længere..

blir dog pænt ærgelig ved tanken om alle de små fine sæt sengetøj min mor har syet af mit gamle.. som jo passer til babydynen…..

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Hej…

Her er 3 gangs moren… hi hi hi… ( mon mit mit svar kan bruges)

Simon er næsten 5 måneder. Han bruger sin store dyne nu.

Han sover stadig i liften… trods hans lille tykke krop fylder godt til.
    Men den store dyne bliver puttet godt ned om ham og hænger så ud over i fodenden. Det virker ret godt.

Mht de små dyner og de fine små betrækker. Så har jeg altid brugt den lille baby dyne i barnevognen, lige på nær i de kolde måneder. Men der er baby dynen helt fin at bruge. Den passer godt dertil :o) Og kan bruges helt op til de ikke skal ligge i barnevogn mere… Så de kan du bruge dine fine betræk.

Håber det gav lidt svar.

Knus

JuhulieJuhulie
    Medlem

vi har skiftet til juniordyne, da han kom i tremmeseng, bl.a. fordi han bare er SÅ god til at sparke dynen af sig og der er lidt mere at kæmpe med og mod, når dynen er dobbelt så stor (æv bæv, Daniel!). Begge mine unger sparker dyne af, men i disse dage hvor temperaturen er droppet drastisk om natten og vi STADIG ikke har varme på i huset, beholder de faktisk dynerne på.. så jeg tænker lidt, at det er for at regulere temperaturen selv, nærmere end for at drille de gamle/få fri sparkeplads til futterne. Jeg endte med at beslutte at Daniel IKKE får en dynepose at sove i, så han ikke sparker af sig, men til gengæld sover han i strømpebukser under nattøjet indtil varmen er tilbage. De sover i øvrigt rigtig godt nu hvor der er ekstra køligt i deres værelse – og vi taler nok 18 grader, max.

Julie – med 2 striktrøjer, 4 par strømper og tæppe på… men NU skal vi i Netto og have varmen!! 😀

mdm1979mdm1979
    Medlem

haha julie altså – helt uden for debat… i netto for at få varmen;-)

tror heller ikke der er meger varmere hos viola men de har jo kun godt af det de små – altså sundt at sove køligt mener jeg;-)

kun33kun33
    Medlem

Jeg tror ikke, man kan starte med den for tidligt, så hvis du synes, det er tiden – så gør da bare det 🙂 Som flere andre har skrevet, er babydynen jo perfekt til barnevognen. Her bruger vi nu en Slee Bee-pose (a la Voksi), men ellers har babydynen været brugt, og det bliver den igen senere, tror jeg.

Vores ældste brugte først juniordynen fra hun var 1 år. Jeg har ikke været så bekymret for, om de sparker dynen af – de sover med noget på fødderne (oftest en heldragt). Ja, den store gør ikke længere, men hun har altid nattøj på – og ligger stadig mere udenfor og oven på dynen, end hun ligger under den. Det gør vi andre måske også, når vi sover – der kommer bare ikke nogen og kigger på os med bekymrede øjne … 🙂

Kh
    Mette

Domina46Domina46
    Medlem

Her bruger Jamie stadig babydynen i sengen. I barnevognen er vi gået over til Slee-Bee posen. Regner med at bruge babydynen i noget tid endnu. SKal jo ligesom Mette bruge alle de fine betræk, som mormor har syet til drengen:-)

Emily (nu 4½) brugte også sin babydyne til hun var omkring et år gammel – også selvom hun sparkede den af. Så sov hun bare med strømper på. Hun sover med juniordyne nu – eller det vil sige den liggr i hendes seng, for hun bruger den ikke. Hun sparker den stadig af……

kh
    Katrine

Anonym
    Gæst

Har netop skiftet. elvira er også for stor til den lille nu. Den er tilgengæld god i barnevognen.
    Sidsel

Sommer08Sommer08
    Medlem

Hejsa.

Min Mikkel er 5½ mdr., og er næsten lige kommet i sin egen tremmeseng og sove om natten, og ifm det gav vi ham en juniordyne. Han synes at have sværere ved at sparke den af, og det er jo godt, nu hvor det er koldere om natten – og så er den stor nok til at svøbe ham i, når der skal hygges lidt extra…det nyder han 🙂

Kh Rikke

JuhulieJuhulie
    Medlem

ja hvad sker der lige… men det var ok at jeg frøs, for her var faktisk kun 15 grader og når der er stengulv, føles dét riiiimelig koldt. Men NU er der varme i huset og meget varmere vand i hanen, så brusebadet kan vare længere og uhhhhhhhhhh hvor er det dejligt med gulvvarme. Render rundt i t-shirt selvom det kun er lige 20 grader… men det er jo nærmest tropisk for mig!! 🙂

Julie – tror faktisk det luner at blive rullet i tjære og fjer…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.