Hvad Ønsker I jer Mest Dreng eller Pige???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Hvad Ønsker I jer Mest Dreng eller Pige???

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Willock79Willock79
    Medlem

Det spørgsmål får jeg Tit.

Men hvad drømmer vi inderst inde allermest om og hvorfor??

Med nr. 1 og 2. Tænkte jeg slet ikke over det jeg ville bare ha en dejlig sund lille Baby i mine arme.

Med nr. 3 ville jeg rigtig gerne ha en pige fordi det jo var en dreng jeg sidst havde fået og det kunne være hyggeligt med en lille prinsesse. Nr 1 var en Sund og rask pige. Nr 2 har været en evig altid syg dreng. Så man tænker jo lidt fremad.

Vi fik lovet en Pige til MD og så 8 uger senere til 3D scanning at lille Freja havde en tap, Så vi fik overraskende nok en Dreng mere. Som ligesom storebror har problemer med ører og andet.

Så nu med nr 4 forventer alle jeg helst vil ha en Pige, både så vi har 2 af hver. men osse fordi mine små drenge jo har været en del syge.

Men inderst inde så tror jeg en dreng vil passe bedst ind i vores lille familie. Der bliver kun 21 mdr op til mindste storebror, og de 2 ville nok få mere glæde af hinanden, Vi har osse det hele til dreng så det er da osse mere praktisk.

Hvad gør i jer af tanker??

Vi får Kønnet afsløret d. 7 Jan til 3D scanning, Så vi er sikre på hvad det er, og Så mand og børn kan involvere sig lidt mere i resten af graviditeten, For manden vil ikke snakke navne eller andet før end vi ved hvad det er så vi undgår “skuffelser og overraskelser” som sidst.

Willock 15+6

TrinelkTrinelk
    Medlem

Jeg vil allerhelst have én af hver!!! 🙂 Jeg ved tvillingerne er tveæggede, og jeg skal ikke have flere børn, og har ikke nogen i forvejen, så derfor…….

Men ellers ved jeg det ikke…. tænker på hvordan jeg selv var som teenager 🙂 – og så vil jeg hellere have to drenge end to piger – men….. jeg glæder mig mest til at få to sunde og raske børn. Vi har besluttet os for at få et gæt på kønnene når jeg skal MD scannes d. 10. januar, men jeg kan jo også høre at den ikke kan være sikker……..
    Efterfølgende kommer jeg til at blive scannet ca 1 gang om måneden indtil jeg føder, så mon ikke det kommer frem på et tidspunkt…..

kh Trine 17+3 x2

kun33kun33
    Medlem

Allerhelst bare et sundt og rask barn.

Når det så er sagt, så tænker både manden og jeg, at det vil være sjovest med en pige, som vi har i forvejen, af flere årsager. For børnenes skyld måske mest. Vi tror, forholdet mellem to søskende kan blive tættere, hvis de er af samme køn. Selv har jeg en bror, og vi har først udviklet et rimeligt tæt forhold da vi var i teenageårene. Vi har leget sammen som børn og alt det der, og haft det fint-fint sammen, men et rigtig tæt forhold havde vi ikke.

Nu er der bestemt også forskel på os, og det jeg ser hos de af mine veninder, der har søstre. Min bror og jeg kan godt betro os til hinanden, men ikke på samme måde, som jeg gør med nogle af mine veninder – og han sikkert gør med nogle af sine venner. Søstre ser ud til at dele alt, og være hinandens bedste veninder, og hinandens foretrukne til alt muligt. Den man ringer først til, når lokummet brænder. Det må være dejligt at have en, man altid kan regne med, og som man føler sig så tæt forbundet med, og som man har delt sin barndom med. Mange søstre kan fx finde på at være med til hinandens fødsler. Jeg ville aldrig overveje at invitere min bror med, og han ville sikkert også betakke sig 🙂 Veninder kan skiftes ud, men familien har man jo altid, så man tilgiver hinanden, hvis der opstår et eller andet problem. – Det er sådan jeg oplever mine veninders forhold til deres søstre.

Bortset fra det så tænker både manden og jeg også, at det er mest praktisk med en pige, fordi vi har alt muligt pige-udstyr, og fordi vi så mere ved, hvad vi går ind til, end hvis vi får en dreng. Ja, sådan tænker vi i hvert fald, selv om der selvfølgelig kan være stor forskel på søskende, selv om de er af samme køn. I mødregruppen med min datter, er hun den eneste pige. De fire andre er drenge, og der ER altså bare forskel på drenge og piger på nogle områder. Måske er det tilfældigt, men jeg synes, jeg hører det flere steder, fx fra venner som har en af hver, og også to fra mødregruppen, som siden har fået døtre. Det er en generalisering af rang, der kommer nu: Drenge er mere pylrede og morsyge, de er ikke helt så robuste som piger, fx er de oftere syge, de er lidt senere på den i udviklingen både motorisk, sprogligt osv. og de er senere renlige, de er senere selvstændige mm. – Der er sikkert mange eksempler på det modsatte, men i vores omgangskreds passer det meget godt.

Som kvinde synes jeg også, det er nemmere med en pige. Jeg er lærer på 12. år, og kender selvfølgelig derfor rigtig mange drenge, og det er bare ikke altid let at forstå dem 🙂 – Deres måder at tænke på, deres interesser, deres adfærd osv. Det er en større udfordring at undervise- og være sammen med drenge for mig end piger. Piger kender jeg jo. Man kan selvfølgelig sige, at hvis jeg selv fik en dreng, så ville jeg måske få en større forståelse for drenges “univers” – men det er ikke sikkert 🙂 Måske vil jeg resten af livet se undrende til?

Min mand synes også, at det at have en datter fritager ham for et vist ansvar. Forstå mig ret: Han er skam en super ansvarlig far, og er ligeså meget på banen som jeg er på alle vigtige planer, men som rollemodel er han jo unægtelig fritaget, og jo ældre hun bliver, des mere pige bliver hun, og derfor er det mest mig, der “duer” til de typiske pige-ting. Hun ved godt, at hvis det handler om sko, tøj, hår og den slags, så er det mig, der skal tilkaldes. “Far kan ikke lave hestehaler”.

Min mand skal selvfølgelig “spille” sin manderolle på en måde, så hun bliver opdraget til at vide, at mænd og kvinder er ligeværdige partnere, og at mænd og kvinder begge to kan finde ud af at lægge tøj sammen, støvsuge osv., så hun engang vil forvente af sin kæreste/mand, at han gør den slags ting. – Men hun ser da herhjemme, der er forskel på kønnene, og hun efterligner helt automatisk mig (identificerer sig mere med mig end med sin far). Det er far, der laver biler, computere, hænger lamper op og den slags, og mor der planter blomster i krukker (pinligt, ku’ ikke lige komme på en anden typisk mor-opgave herhjemme). Vi har hver vores områder, vi er gode på, og så er der selvfølgelig også nogle, hvor vi er mere jævnbyrdige.

Vi har begge to en fornemmelse af, at vi får en dreng denne gang, og gør vi det, vil det selvfølgelig også være helt fantastisk! Mange tror også, at det ønsker vi os automatisk, fordi så har vi en af hver, men inderst inde tænker vi begge to, at der flere fordele i at få en pige mere i familien.

Vi vil gerne vide kønnet, hvis man kan se det til MD-scanningen. Vi er alt for nysgerrige til ikke at ville vide det, og jeg ved med mig selv, at hvis vi får at vide, at vi venter en dreng, så bliver jeg glad og sikkert rørt til tårer. “Nååeh, en lille dreng!” Jeg tror, reaktionen vil være mere afdæmpet, hvis det er en pige, for så er alt jo, som det plejer – på en måde. Giver det mening?

Det blev lidt langt. Sådan er det, når man stiller sådan nogle spørgsmål, Willock 🙂

Mange hilsener
    Mette 17+1

leiko1leiko1
    Medlem

Jeg har en af hver, så for mig er det også ligemeget, bare den lille er sund og rask.. Det er så min kærestes første barn, og han kunne godt tænke sig en dreng.. Men selvfølgelig tager han også godt imod, hvis det er en pige..
    Heidi 17+1

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Jeg har jo 2 dejlige drenge… Såå en lille pige ville jo være skønt….. Men det bliver jo nok en dreng, hvilket ikke gør spor.
    Vibeke 15+3

Line85Line85
    Medlem

Det er kæresten og min den første… så vi er egentlig ligeglade. MEN min kæreste snakker mest om den som en han og jeg tror og føler også at det er en dreng. Ville helst have en pige men det nok mest fordi så er den samme køn som jeg.
    Jeg har altid sagt at jeg ville have en dreng først, men da jeg blev gravid, syntes jeg pludselig det ville være dejligt med en pige først.

Ja det er squ svært at gøre sig klog på hvad man vil eller ikke vil.

Bare barnet er sundt og rask, så beder jeg ikke om mer’.

Line 16+1

Anonym
    Gæst

Jeg har 2 drenge med en anden mand og en pige med min nye kæreste. Min datter og jeg håber på en lille pige mere, men som alle også siger, bare der er 10 fingre ig 10 tæer så er det hjerteligt velkomment.

Min kæreste er lidt sød at høre på, for han siger: Tænk nu hvis det er en dreng, hvad gør jeg så. Det har jeg jo ikke prøvet før. Min yngste dreng var 2 år da jeg lærte ham at kende, så da var baby-stadiet jo ovre.

Vi skal scannes igen den 25/1 og glæder os til at finde ud af hvad det bliver. Jeg synes det er meget praktisk at vide hvad det bliver, når vi nu både har lyseblåt og lyserødt liggende. Og jeg må ærlig tilstå, jeg orker altså kun at gøre den ene bunke klar.

Jeg tror jeg får en laaang graviditet denne, for allerede nu er jeg så spændt og kan næsten ikke vente til “den” kommer ud.

Kh Vibeke 16+4

qaw1973qaw1973
    Medlem

For mig er det vigtigste, ligesom alle I andre; at få et sundt og rask barn… Men nu har jeg jo to piger, og synes det kunne være sjovt, hvis vi også fik en dreng. Og pigerne ønsker sig en lillebror…
    Men jeg går med en eller anden følelse af, at det er en pige jeg venter. Ikke at det gør noget at det bliver en pige, det kunne bare være sjovt også at have en dreng… Men nu må vi jo se om de har et bud, når jeg skal scannes den 29/1-08.

Knus Anne 15+3

BeduttiBedutti
    Medlem

ha ha jeg kunne ikke lade være med at grine af dit indlæg for du får det til at lyde som en helt videnskab at få en dreng :O)
    Jeg har 2 drenge og nu en lille pige og jeg kan slet ikke nikke genkendende til noget af det.
    Drengene har helt klart være meget nemmere end pigen og hurtiger motorisk og den ene ret hurtig til at snakke.
    Clara som er 9½ måned er meget mere pylleret og der skal ingenting til for hun pivser og hun vågner stadig 1-2 gange om natten og skal over i sengen og putte med en flaske hvor drengene har sovet igennem siden de var 2 måneder.
    Clara er dog ikke så meget pilfingeret som drengene har været og hun mosler heller ikke så meget rundt men bliver lige ved siden af os men min søster har fået en pige 6 uger før mig og det er lige det modsatte og hun er lige så meget rundt som mine drenge har været.
    Så jeg tror ikke man bare kan sige at sådan er drenge og sådan er pige så til jer det venter drenge så skal I ikke lade jer skræmme af indlægget fra kun33 :O)
    Jeg syntes heller ikke at det du skriver med at søstre har et tættere forhold holder helt.
    Fordi man er søstre eller for den sagsskyld i familie behøver man jo ikke at have et meget fortroligt forhold så den syntes jeg heller ikke holder helt

Betina og Clara 9½ måned

kun33kun33
    Medlem

Hej Betina

Jeg er skam ikke ude på at skræmme nogen 🙂 Jeg skrev jo, at det der med drengene var en række generaliseringer, og at der selvfølgelig mange eksempler på det modsatte, men det er rigtigt, når jeg skriver, at i vores omgangskreds passer det nu altså.

Mht. søstres forhold så passer det også på de søstre, jeg kender. Naturligvis behøver man ikke have et super forhold, blot fordi man er i familie med hinanden, men her tror jeg nu også, forældrene har en del at sige. Hvordan man er sammen med sine børn – hvordan man lærer sine børn at drage omsorg for hinanden etc. Og så spiller aldersforskellen vel også en rolle, særligt i barneårene. – Men jeg er nu af og til lidt misundelig på de af mine veninder, der har søstre. De er hinandens nr. 1, og har et helt særligt bånd, man aldrig kan få som veninde. (Min allerbedste veninde er i øvrigt enebarn, så vi er en smule som søstre, men jo alligevel langt fra, da vi ikke har kendt hinanden hele livet, ikke har fælles rødder osv.) Jeg har også en kusine, jeg lidt af et søsteragtigt forhold til, så jeg skal ikke beklage mig 🙂 Ville bare godt ønske for min datter, at hun får en i sit liv, som hun får sådan et tæt forhold – og ubrydeligt bånd til. Der er ikke så mange at vælge imellem, da der ingen andre børn er i familien her, som er tæt på, og den anden halvdel af familien bor i England.

Nå, nu ikke mere om det. Som sagt var det ikke meningen at skræmme nogen …. ret meget 😉 (hehe)

Knus
    Mette 17+1

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Jeg forstår dig udemærket. Selvom jeg ønsker mig en pige, så ønsker jeg mig nu også en dreng til…. Det bliver spændende hvad det bliver. Godt nytår til dig.
    Vibeke 15+5

CarinaHBCarinaHB
    Medlem

Jeg har to drenge på næsten 4 og 5 år. De ønsker sig en søster, fordi hun så ikke stjæler deres legetøj… tror de…..
    Min mand kunne godt trænge til lidt feminint modspil og en pige, til at skrige: “Den skal være lyserød” eller “det SKAL være laksko”, bare så han fik lov at udvikle sine mere bløde sider og ikke kun samle Lego exoforce eller eksperimentere med dampmaskiner. Han kunne godt lære at flette hår eller nusse på den mere stille måde, uden at slås… så for familiebalancen håber jeg det bliver en pige.
    MEN for min egen skyld ønsker jeg mig en sund og rask dreng. Jeg VED jeg er en god mor for drengene og deres hengivenhed og hensyn overfor deres mor er helt enorm. De er selvfølgelig motorisk mere urolige end de fleste piger og udfordrer sig selv fysisk og slås og andre drengeting, men jeg synes det er nemt at være mor til drenge…. der er sgu ikke så meget fikumdik…..
    (Jeg er PPR-psykolog og ved godt at sådan er det heller ikke nødvendigvis med piger, men der er mere tøsefnilder og skal forklares lidt mere end med drenge).
    De bedste nytårshilsner
    Carina

Anonym
    Gæst

Hmm, sjov tanke. Jeg har allerede en dreng på 3½ år og jeg ved ikke hvad jeg ønsker mig mest!
    Hvis det bliver en dreng, er det selvfølglig lettest, da hele huset i forvejen er fyldt til bristepunktet med drengelegetøj, og jeg tror også jeg får en dreng og har den samme fornemmelse som sidste gang!
    Men måske er det bare fordi jeg ikke kan forestille mig at få en pige….. men det kunne nu også være hyggeligt…..

Lisa 15+0

joan2pjoan2p
    Medlem

Jeg ahr det ligesom Vibeke – bare omvendt. jeg har to piger, så det kunne da være sjovt med en dreng, men betyder ikke noget hvis det bliver en pige igen- bare barnet er sundt og rask!

Joan

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.