Vægten

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    leiko1leiko1
    Medlem

Var på vægten i morges, den viser stadig -3 kg, så det er jeg bare super glad for.. Jeg var så en af dem, der havde slem opkast de første 4 mdr, og tabte mig 6 kg ved det..Så lidt positiv har der da, været ved det..Smiler.. Hvad med jer andre?
    Heide 17+1

kun33kun33
    Medlem

Også 17+1 her (altså uger, ikke kg) og så +1 kg. Jeg tog rigtig meget på sidst jeg var gravid. Tabte alle kiloene igen, røg ind i en grim depression og som bivirkning af medicinen røg der en helt masse overflødige kg på igen, som jeg desværre ikke har nået at få bugt med før jeg blev gravid, så jeg håber, jeg ikke tager så meget på denne gang som sidst, hvor udgangspunktet var min idealvægt +25 (måske endda lidt flere) kg. Noget af vægten var barn, moderkage osv. selvfølgelig, men efter fødslen vejede jeg omkr. 15 kg mere end jeg gjorde, da jeg blev gravid – og jeg er kun 160 cm høj, og når man er sådan en halvdværg, så ses 15 kg altså ret tydeligt 🙂

Jeg synes det er svært at styre vægten, selv om man prøver at være fornuftig. Hvis man bare har en ustyrlig trang til fx makrelsalat, skinkesalat og sødmælk, som jeg har, ja så duer en gulerod altså bare ikke!

Jeg er glad for, at jeg indtil videre kun har taget 1 kg på. Jeg håber, jeg denne gang kan nøjes med at tage det på, som er uundgåeligt (babyens vægt, ekstra blod, fostervand, moderkage, evt. væske i kroppen, som jeg havde en del af sidst). Men nu får vi se. Det er jo en delig årstid, vi skal føde på, så der burde være god mulighed for lange gåture med barnevognene.

Knus
    Mette 17+1

kun33kun33
    Medlem

Det er godt at læse, at man kan tage få kg på i anden runde, når man har taget 20-30 kg på første gang 🙂

Mange hilsener
    Mette 17+1

leiko1leiko1
    Medlem

Med min den første tog jeg også end del på 23 kg..Men skal så også siges, jeg havde en del vand i kroppen.. Og med mit andet barn tog jeg så kun 6 kg i det hele.. Så håber da helt klart, på det samme igen..
    Heidi 17+1

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Jeg har desværre allerede taget 9 kilo på…. Og jeg syntes endda at jeg har passet rigtig godt på….Spist rigtig meget sundt (lidt usundt er der da røget ned, men ikke mere end normalt) Men jeg er bare så sulten, så jeg spiseer nok lidt mere mad.
    Jeg har taget hhv 28 kg og 22 kg på før… men også tabt dem inden for et år.
    Vibeke 15+3

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Jeg er også stoppet med at ryge… Det gør jo også noget ved min vægt

Line85Line85
    Medlem

Jeg startede med at tabe 2 kilo de første måneder. Nu har jeg så taget halvandet på.
    Så status er -1/2 kilo.

TrinelkTrinelk
    Medlem

Her i julen er de altså lidt mere ustabilt, men som regel har jeg taget 1 kg på. Det er jeg gangske godt tilfreds med, da jeg vejer en del for meget i forvejen, men der er heller ikke nogen tvivl om jeg som sådan har tabt mig. Det kan jeg se i ansigtet.

kh Trine 17+3 x2
    – som regner med kiloene begynder at kome nu, når begge bebser rigtig begynder at vokse………

Willock79Willock79
    Medlem

Min vægt siger +1-2 kg det svinger faktisk lidt fra dag til dag lige nu. men det kommer senere ved jeg fra de andre 3.

luskemorluskemor
    Medlem

Jeg startede hurtigt med at tage 4 kg på, hvilket er fint da jeg er tynd.
    Men, de er hoppet af igen, så jeg er tilbage på mine 56 kg. Nå, vægten skal nu nok gå op…

Kærlig hilsen Luskemor

SidselT72SidselT72
    Medlem

holder indtil videre vægten, hvilket er rigtig ok. Jeg vejer nemlig 15kg for meget i forvejen, så arbejder på at tage så lidt som overhovedet mulig på
    knus og godt nytår til alle
    Sidsel

CarinaHBCarinaHB
    Medlem

Puha! Vægt…. nå, har taget 5 kg på. Det er fint da jeg fra de to første graviditeter ved, at jeg tager forholdsvis meget på i starten af graviditeten og senere, næsten taber mig, da jeg kommer til at lide af mavesyre, hver gang jeg spiser mere end 2 mundfulde mad. Kan allerede mærke det nu faktisk.
    Tog 22 kg på under første graviditet og 19 under den anden og de røg af i løbet af max ½ år.
    Satser dog på kun at tage 15 kg på denne gang, da jeg jo er blevet lidt ældre (næsten 36) og kg´ene sidder bare lidt bedre fast nu end for bare for et par år siden…
    Rigtig godt nytår iøvrigt!
    Carina 17+1

4 kg, men min mave er k æ m p e s t o r.
    kh og godt nytår
    Chris 16+4

Domina46Domina46
    Medlem

Jeg tog 20 kg på i min første graviditet, men der røg så 12 kilo i løbet af den første uge…. De sidste 8 faldt af i løbet af et års tid. Men var allerede inden jeg blev gravid lidt for stor med +12 kg.

Denne her gang har jeg foreløbigt taget 3,5 kg på. det har jeg det Ok med, ville dog gerne, at det havde været lidt mindre, men jeg er bare ekstremt sulten hele tiden. denne her gang passer min vægt før graviditeten også lidt bedre til min højde (71 kg og 171 cm). Men jeg håber virkeligt ikke, at jeg kommer til at ligne en hval igen.

Problemet med at være 10 kg mindre denne her gang er, at mit ventetøj fra sidst er alt for stort……

Nytårskra fra
    Katrine 18+2

helle111helle111
    Medlem

længe siden jeg var på vægten.. puha +4 kg og så en mægtig stor mave.. tænker egentligt ikke så meget på vægten, det skal jo nok komme af igen. Forhåbentkigt altså..
    Helle 15+2

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.