Er der nogen der ved…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Er der nogen der ved…?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Hej med jer.

Hvor er det altså en skøn side, og hvor er det dejligt at vi (jeg mener selvfølgelig I) her på juni-siden er så aktive. Følger ivrigt med i hvad der sker her på siden, selvom det mest er fra sidelinien.
    Nu har jeg imidlertid et spørgsmål som jeg ikke lige har kunnet finde svar på; Er der nogen der ved hvornår man skal have været til MD?
    Jeg står i den situation at jeg skal forsøge at få flyttet min MD-tid (ved godt at man skal have fri til det, men vil gerne vise lidt good-will på mit arbejde hvis det kan lade sig gøre). Problemet er at jeg gerne vil have den flyttet til ugen efter der hvor den ligger nu (19+6). Der vil jeg være 20+3 og derefter, men… er der nogen der ved om det er for sent???

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Godt nytår til jer alle – knus Line

kun33kun33
    Medlem

…næh, hov! 17+0. Så lige, at klokken har passeret midnat 🙂

kun33kun33
    Medlem

Hej Line

Du må ikke hænge mig 100% op på det – har ikke kunnet finde et helt præcist svar, men jeg tror altså, det bare cirka skal være i uge 18-20. Prøv for en sikkerheds skyld at kontakte sygehuset – når du alligevel skal ringe og flytte dagen, kan du jo spørge, om det vil være ok, at du er 20+ på scanningstidspunktet.

Da jeg var gravid med min datter, blev jeg scannet i 16+6. Det var første scanning (det var før man fik tilbudt NF), så jeg fik rykket terminen tre dage tilbage, så egentlig troede jeg/vi/sygehuset, at jeg var lidt længere henne, men der blev ikke sagt et pip om, at jeg ikke var langt nok henne til at scanningen kunne gennenføres, så sidst i uge 16 / starten af uge 17 er åbenbart også fint – og jeg kender da også en, som har været 21+ til sin MD-scanning. Denne gang vil jeg være 19+4, og de fleste bliver vel imellem 18+0 og 20+0, men nogles termin rykkes jo en del til sådan en scanning. Nu om dage bliver de fleste jo også nakkefoldsscannet, men før det blev standard, havde man jo kun en cirka-termin helt indtil misdannelsesscanningen, og flere oplever jo at blive rykket op til et par uger, så derfor tror jeg, man godt kan sige “cirka uge 18-20”.

Beklager, det var ikke noget særlig klart svar, hvar’? 🙂

Mange hilsener
    Mette 16+6

Anonym
    Gæst

Hejsa…

Jeg skal først til MD scanning i uge 20, så det burde (forhåbentlig) ikke være for sent da. Her på netdoktor står der at MD scanninger ligger mellem 18 og 22 uge. Så..

Men har du snakket med sygehuset hvor du skal scannes? Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du er fra, men da jeg ringede til mit sygehus omkring NF scanningen, jeg gerne ville have flyttet. Fik jeg den besked at det kunne man ikke – “kunne jeg ikke komme der, kunne jeg ikke få lavet scanningen” – fordi man netop har krav på at få fri til den.

Men held og lykke med det 🙂

Henriette – på besøg fra Maj mødregruppen 🙂

meameameamea
    Medlem

Hejsa,

Blander mig lige fra maj terminen:-)

Du kan få foretaget MD scanning til og med uge 21+6 altså uge 22 så du skulle være i ok tid selvom du rykker tiden.

Vh Mette

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej,

Jeg vil osse gerne lige blande mig… Jeg skal have foretaget MD-scanningen d. 10 januar, hvor jeg vil være 21+0.. Jeg ringede til sygehuset og sagde at jeg syntes det var en smule sent… Men faktisk vil de helt udføre denne scanning mellem uge 19+0 og 22+0 på Næstved, for der mener de at de kan se mest..

Mia 19+4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.