Hvad er meningen med dit navn?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2008 Hvad er meningen med dit navn?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    kun33kun33
    Medlem

Det lyder sikkert som et underligt spørgsmål 🙂 Jeg var på besøg på juli-siden i går, og en derinde spurgte, hvorfor man har det brugernavn, man har. Jeg har tit tænkt på det samme. Nogles navne er lette at gætte sig til en mening med, mens andre er mere “mystiske”.

Har I lyst til at fortælle om jeres ND-navne?

Mit navn Kun33 er lidt misvisende, idet jeg er 38. Jeg oprettede mig som bruger, da min mand og jeg var begyndt at tale om, at det kunne være super at forsøge om vi kunne få en arving 🙂 Jeg holdt dengang lidt til på en side for måske-snart-gravide på 35+, men var “kun” 33, så det blev mit navn, og det har jeg brugt siden.

Dengang følte jeg mig halvgammel. Ja, det kan jeg stadig godt gøre engang imellem, men jeg syntes dengang, at det var vildt at være 34, når man fik sit første barn (jeg nåede at fylde 34 inden jeg fødte). Nu tænker jeg ikke så meget over det mere. Sådan er det bare. Jeg har også opdaget, at vi er ret mange, som får børn lidt oppe i årene. – Man er jo nødt til at møde ham, man skal have dem med, før man kan begynde at få børn, ikke? – Så for mit vedkommende kunne det ikke være anderledes.

Mange hilsener
    Kun33 på 38
    Mette 16+6

kcvibekekcvibeke
    Medlem

Hej Mette.
    Jeg så godt at de havde stillet dette ? igår på Juli siden. Super ide… nogle gange får man altså nogle gode ideer ved at kigge sig lidt omkring.
    Jeg Hedder jo vibeke… og K C er de første bogstaver i mine efternavne…. JA at det så er kcvibeke istedet for vibekekc… Det kan jeg faktisk ikke forklare ;o)
    Vibeke 15 + 1 ( hvor tiden dog flyver )

God ide med sådan en runde:-)

LN for for-bogstaverne i mit for- og efternavn

September, fordi jeg var tilmeldt på september05 siden, første gang jeg registrerede mig som bruger:-)

Knus Line

cilotte29cilotte29
    Medlem

Jeg har alle dage haft øgenavnet cilotte. Så da jeg skulle oprette mig i tidernes morgen, skrev jeg cilotte29, da jeg var 29 år på det tidspunkt. Idag er jeg 32 år.

Jeg startede min karriere herinde på august 2005 terminen.

Hilsen
    Charlotte 14+6 + Oscar 100805

joan2pjoan2p
    Medlem

Joan2p…ja jeg hedder Joan og har indtil videre 2 piger 😉

Joan

mormettesmormettes
    Medlem

Jeg har hele tiden heddet Mette S. på nettet, og det gjorde jeg også, da jeg tilmeldte mig ND i 2000, men da jeg så skulle logge på igen ved min 2. graviditet i 2004, ja, så kunne jeg ikke huske mit kodeord, og så var navnet jo optaget – af mig selv, så derfor blev det mor-mettes ;o)

Mette (16+2)

luskemorluskemor
    Medlem

Jeg hedder Luskemor fordi jeg af venner bliver kaldt Luske, og da jeg skulle oprette mig herinde under marts 07 terminen, tænkte jeg at nu blev jeg jo Luskemor, så det var et godt navn 🙂

Hilsen Luskemor

TrinelkTrinelk
    Medlem

mit er også ganske logisk: trinelk – Trine Linnet Korsholm

kh Trine 17+2 x2

Line85Line85
    Medlem

Ja.. mit er ikke så svært eller sært

Line85: Hedder Line og er fra ´85

qaw1973qaw1973
    Medlem

Hej – en god ide, mange undre sig nok over mit navn.. Jeg hedder Anne og da jeg skulle oprette mig, prøvede jeg med Anne og alle muligheder der lignede.. Alle var optaget og derfor blev det så til qaw1973… qaw fordi de tre bogstaver ligger tæt på hinanden og var hurtige at skrive og 1973 fordi jeg er født i 1973… Derfor hedder jeg qaw1973…

Godt nytår til Jer allesammen!

Kuns Anne 15+2

kun33kun33
    Medlem

Hej Anne

Ja, det havde man aldrig gættet! Jeg havde i hvert fald ikke. Jeg har tænkt, hvad du eller evt. kæresten mon kunne hedde, som starter med Q? Det er jo ikke fordi, det vrimler med navne med Q, vel? 🙂 Slet ikke nogle, som er danskklingende. Men det kunne måske stå for quinde, queen eller noget helt andet – og så viser det sig, at foklaringen er, at Q er tæt på A på tastaturet 😀

Knus
    Mette 17+0

Willock79Willock79
    Medlem

Jeg hedder Willock til mellemnavn, og det er vi kun 5 i Danmark der hedder alligevel måtte jeg ty til mit årstal osse da jeg osse har glemt min kode fra første gang jeg reg. mig. æv æv

Willock 15+5

Anonym
    Gæst

Har en hund der hedder sputnik, derfor blev det sputniksmor 🙂
    Camilla.

kcvibekekcvibeke
    Medlem

-gg- Den har jeg altså virkelig tænkt meget over -SS-
    super navn…
    Vibeke 15+2

mdm1979mdm1979
    Medlem

min er ikke så snedig.. mette daugaard madsen.. fra 1979;-)
    sjovt at læse de forskellige!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.