færdig lavet/ hjemmelavet grød ???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2008 færdig lavet/ hjemmelavet grød ???

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    frksmilafrksmila
    Medlem

er nysgerrig om hvad i forskellige bruger af grødog mad, til opstarten på mad til de små basser.

jeg bruger pulver rismelsgrød neutral og laver hjemme lavet mos.
    og når stefan bliver gammel nok vil jeg også lave hjemmelavet havregrød og øllebrød.

Heidi2graHeidi2gra
    Medlem

vi bruger også korn/mel og laver grøden selv. Mosen er også hjemmelavet. Når vi er ude tager vi det færdige pulver med. Så er det let bare at koge lidt vand.

Anonym
    Gæst

Hej.
    Jeg fik af vide af min sp at det var mest praktisk at starte med alm. kop da der forskel på måden man drikker på, henholdsvis med tud og alm. kop. Så hvis man starter med tud skal man lære forfra igen når man starter op med alm. kop.
    Jeg lader Rebecca-Liv drikke af alm. kop og det går faktisk forbløffende godt 🙂
    Mht. til grød laver jeg færdiglavet, da det er det nemmeste og det har fuldt ud den næring den lille har brug for, så jeg kan ikke se noget problem ved at gøre 🙂

Nanna

thrupsthrups
    Medlem

Her til opstart har vi brugt pulvergrød, men er ved at skifte til hjemmelavet grød og mos, laver det bare meget “fast” og fryser det ned, så er det let at tage med og med lidt kogende vand får det den rigtige konsistens og temperatur.

Jeg har lige et tilllægs spørgsmål, tudekop eller rigtig kop?

Trine

busybeebusybee
    Medlem

Grød laver jeg selv – af rismel, da jeg synes majsmelsgrød bliver for klistret. Mos har jeg indtil videre brugt færdiglavet fra glas. -sveskemos og gulerod-kartoffel er favoritterne. Og så har jeg nogle gange blot most en banan med en gaffel og givet det.
    Han drikker af alm glas – læste et sted at de små ofte synes det er sjovt når de kan se vandet, hvilket de jo ikke kan gennem en kop.

/Bettina

Anonym
    Gæst

Vi er lige så småt gået igang, og bruger her i starten puvlergrød.. Hun spiser så lidt, og det er spild af tid npr hun kun spiser en kvart portion. Men har tænkt mig at lave rismelsgrød selv, når hun tager fat.. Har forsøgt at finde øko-rismel, men kan kun finde en fuldkornsen fra Urtekram. Den er mørk, men ser ikke grov ud. kan man bruge den? Nogen der ved det?!

Anonym
    Gæst

tror ikke du skal bruge den.

I føtex kan du få alm. rismel (som er hvidt). Har dog ikke prøvet den, men vi har sucess med majsmel og hirseflager som koges til grød.

kh. Lisbeth og Viktor 080508

prøv Demeter, den første grød , Ris, den kan fåes i helsekost forretninger og en økologisk. Min datter er vild med den, jeg laver også vælling på den, hvilket også en succes.

Man kan få forskellige varianter men vi har kun prøvet ris melet

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.