Vil I forklare mig lidt om MD scanning?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2008 Vil I forklare mig lidt om MD scanning?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    babymaj08babymaj08
    Medlem

Hej damer

Jeg skal snart til MD og har selvfølgelig læst om, hvad det går ud på, men jeg vil gerne høre jeres version af det. Hvad foregår der? og får man en riskovurdering ligesom ved nakkefoldscanning?

På forhånd tak for svar

B

Anonym
    Gæst

Hejsa….

Jeg har lige været til MD scanning idag 🙂

Jeg fik ikke nogen risiko vurdering, men jordemoderen gennemgår de vitale dele og ser om det ser ud til at være normalt. Med vitale dele mener jeg rygsøjle, hjerne/hoved, hjerte, nyrer, arme og ben osv…

Barnet bliver simpelthen gennemgået 🙂

Det er en god oplevelse…

Held og lykke med det

Henriette – uge 20.

TarzansMorTarzansMor
    Medlem

Hejsa…

Jeg havde også min MD-scanning idag, og det var skønt at komme til at se den lille igen.
    Den læge der scannede mig tjekkede også alle de vitale dele i rigtigt langt tid (ca. 30 minutter) og var meget imponeret over hvor fin en rygsøjle babyen havde for der var ingen risiko for rygmarvsbrok, og ej heller navlebrok… og så fortalte hun alt hvad hun tjekkede og om det var som det skulle være… Så jeg fik set helt rundt omkring den lilles krop, og samtidig målte hun hvor stor den var og hvad den ca vejede.
    Og så kan man jo evt få kønnet at vide hvis den lille er lidt samarbejdsvillig:-)
    Alt i alt er det skønt at se den lille så glæd dig…
    Hilsen Joan (20+6)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.