Gode råd til mavepleje?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2008 Gode råd til mavepleje?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    busybeebusybee
    Medlem

Hejsa.

Jeg vil høre om nogen kan anbefale gode plejemidler til maveskindet? – Synes det begydner at klø efterhånden, og tænker det måske er fordi hunden blvier lidt udspilet og er lidt tør….

Helst milde produkter, da jeg har parfumeallergi.

Ha’ en god søndag ;o)

Bettina
    20+3

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej Betina,

Jeg ville bruge en almindelig FED creme, for at lindre kløen… Desværre kan man jo ikke gøre noget for at forebygge strækmærker…

Mia 19+3

Hej!

Jeg er jo tvillingegravid – min anden graviditet, og derfor er min mave vokset meget stærkt. Det kan mærkes på mit maveskind, som især rundt om navlen svier og føles ubehageligt. Jeg tror, at det er begyndelsen til strækmærker. Har 5 små over navlen fra min første gravditet, men det kom først dagen før fødslen og under fødslen (MEGA træls!!! – især, når man gik 10 dage over tid, irriterer man sig over, at hvis man havde født bare 2 dage før, havde man ikke haft et eneste…)

Nå, men i julegave har jeg fået en strækmærkecreme fra Vichy (apotekets) af min svigermor. Jeg ved godt, at der nok ikke er noget der hjælper mod strækmærker, men cremen er bare så fantastisk rar at smøre på, og den lindrer de gener jeg føler omkring navlen. Den er lidt dyr, cremen, men mener det er det hele værd! Om ikke andet, så for at være lidt god ved sig selv i disse tunge tider… He he!

Skal til den afgørende misdannelsesscanning på fredag d. 4/1. Men regner med at alt er i orden efter den tidlige misdannelsesscanning først i december som bekendt intet mystisk viste. Selvfølgelig er jeg alligevel lidt nervøs…
    Min kæreste har mærket liv første gang – lille juleaften. Det var bare så dejligt, for jeg mærker dem jo hele tiden, og har mere eller mindre gjort det siden 12. uge!

Rigtig godt nytår til jer alle.

Vh Janne

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg bruger en creme fra DERMA, den er uden parfume og alt mulig skrammel, da jeg er meget bevidst om den slags ting.
    Den koster ca 35 kr for 250 g i bilka, føtex ellematas.

Den gør min hud over hele kroppen helt vild blød og lækker, og det er jeg meget glad for.

Cremen er svanemærket og testet ved atma og allergiforbundet..

mvh mette

busybeebusybee
    Medlem

Tak for jeres tip. Må ud og ha fat i noget på onsdag når butikerne åbner igen ;o)

Godt Nytår!

Bettina

TarzansMorTarzansMor
    Medlem

Hejsa.
    På en måde kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor i alle mener at der intet er at gøre for at hindre at man får strækmærker??? Hvis ens hud er smidig og har nok fugt i sig, vil jeg næsten vædde på at man får mindre end ellers?? Det er også fint nok at man bruger en creme til at smøre sig med, men problemet med cremer og lotioner er bare at de KUN kan gøre det yderste af ens hud blød, de kan ikke gå længere ind i kroppen og gøre noget, det kan man altså med en bodyolie. Den man trænge helt ind i musklerne og senerne og samtidig være med til at blødgøre disse også. Jeg har i mange år lidt meget af dårlig ryg efter en uykke, og har virkelig haft problemer lige fra starten af min graviditet med at min lænd er meget dårlig, men husker jeg at få smurt/masseret olie ind hver dag, er det til at holde ud… og det tager også alt den klør som både strækmærker og den kolde luft udenfor lige pt er skyld i. Så mit råd vil være en rigtig god bodyolie…. og den behøver ikke have noget fint navn, det kan faktisk være en madolie hvis det skal være….det virker på samme måde…
    Håber alle får en rigtig god nytårsaften.
    Hilsen Joan (20+4)

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej Joan…

Min læge, JM og en masse andre fagfolk mener at 80 % af de strækmærker en kvinde MÅSKE vil få er hormoneltbetinget, de sidste 20 % er dicideret STRÆKmærker, som resultat af at huden er blevet strukket godt ud..

Nu er jeg gravid for 3 gang… 2. gang jeg var gravid smurte jeg mig ind jeg ved ikke hvor mange gange om dagen i diverse cremer og olier, men ak alligevel kom strækmærkerne…

Snak med din læge og JM, de vil sikkert give mig ret…

Mia 19+5

Anonym
    Gæst

Hej

Under min uddannlese til sygeplejerske, lærte vi at det eneste der kan trænge igennem huden, altså ind under det øverste lag er a-vitamin, hvilket iøvrigt er farligt for fostret i størrer mængder. Og eftersom det er der, under huden, at strækmærkerne kommer, kan man smører lige så tosset man vil. Det eneste man ikke får ud af det er mindre strækmærker. Ce la vie.

Kh Mai

TarzansMorTarzansMor
    Medlem

Hej Mia.

Jeg siger skam heller ikke at man helt kan undgå dem, men min pointe var bare at olie trænger meget bedre ind i huden en cremer gør, for de kan kun komme ind i det yderste lag hud….
    Jeg har tidligere i min ungdom pga lidt overvægt haft/fået strækmærker på lår/hofter, som dog efter jeg har tabt mig et blevet væsentligt mindre og synlige… nu er de faktisk kun meget lyse… og selvom min vægt efterfølgende også pga min nuværende graviditet er begyndt at gå opad, så er mine gamle strækmærker ikke blevet mere synlige….
    Men hvorom alt er, er det jo sundt for huden at få tilført lidt fugt….
    Joan (20+5) der skal til scannning i morgen.. Jubiiii

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg har også hørt, at intet hjælper mod strækmærker, men tja jeg bruger nu endnu engang at smøre i mandelolie, som jeg de to andre gange har hørt skulle være et mirakelmiddel MOD strækmærker.
    Ja hvar ved jeg, men jeg kan godt lide det, og “tør” ikke lade være denne gang, da jeg hidtil ingen strækmærker har fået.
    Karin (T slut maj)

Tja…jeg gør intet for IKKE at få strækmærker. Jeg har 7-9-13 ikke et eneste strækmærke, på trods af 2 børnefødsler og stor vægtøgning hver gang. Min mave er bare blød og lækker selvom jeg ikke smører den ind i noget. Til gengæld får jeg små karsprængninger i ansigtet og på benene og det er da heller ikke flaterende vel!!!
    Heidi (22+5)

busybeebusybee
    Medlem

Nu må den uvidende lige på banen igen: Jeg har godt hørt om mandelolie før, men altså hvor finder man det, når man skal købe det?? Hører det til i kategorien hudpleje eller fødevarer???

Mit problem er udelukkende kløe… Strækmærker har jeg i forvejen, da jeg tidligere har været noget overvægtig, så det bekymrer jeg mig ikke om.

/
    Bettina

Anonym
    Gæst

Jeg har købt min flaske hos matas (eller var det apoteket!?!)
    Det kan bruges både til madlavning (der står vist noget om konfekt på flasken) og til kosmetik (cremer m.m.)
    Håber du blev klogere?
    Karin

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.