Skrønen om hjertelyd

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2008 Skrønen om hjertelyd

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Har i hørt fra jordmødre, sådan helt seriøst, at hjerterytmens “fart”, kan fortælle noget om man venter en pige eller en dreng?

Hurtige hjerteslag en pige, langsommere en dreng..

Min aller første jordmor, sagde at det kunne man jo ikke sige noget sikkert om, MEN at hjerteslaget på bebs gik hurtigt, så det kunne da godt TYDE på en pige… Det blev så lille Cornelia;)

Denne gang, kigger min nye og i øvrigt meget søde jordmor forskrækket på mig og siger, at det kan man slet ikke sige noget om. Og så lyttede vi til hjertelyden….Selv syntes jeg, at den gik liiidt langsomt:) – og jeg “forventer” jo også en dreng, haha…

Men har i først stødt på denne myte/ sandhed med modifikationer?

Læste jo lige en tvillingmors indlæg herinde:) kan ikke lige komme på navnet, men da sagde jordmoderen jo det samme…men hvorfor er de ikke enige?

Sidsel

Anonym
    Gæst

Jeg fik kørt en strimmel 3 gange i løbet af min graviditet og senest den morgen jeg blev indlagt, da vandet var gået (jeg var 36+3)
    Alle 3 gange lå hjerterytmen omkring de 140, og vi fik en pige, så jeg må sige, at jeg tror på det…

Kh. Tanja 20+3

Anonym
    Gæst

Ved du så hvad en dreng ligger på?

Hejsa Sidsel 16+5

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej Tøser..

Ved ikke om der er noget om det med hjertelyden – men det får vi forhåbeligt opklaret d. 10 januar til MD..

MEN, jeg har jo en babylytter, som bliver brugt flittigt… Og ALLE de gange jeg har lyttet med den, har bønnen haft en hjertelyd på mellem 150-160 – jeg har lyttet i alt mellem 10-30 min…

Jeg har hørt at drenges hjertelyd skal ligge mellem 140-110 – og pigers mellem 150-170 – men ved ikke om der andre der er hørt noget andet..

Så efter hjertelyden af dømme skal vi altså have en pige – så det bliver spændene…

Mia 17+6 (imorgen går jeg ind i 5. månede)

MultebaerMultebaer
    Medlem

Hej.

Som Miamor2 skriver har jeg også hørt…MEN hjertelyden kan også påvirkes af om barnet sover eller ej…MEN har endnu ikke hørt at det ikke passer med kønnet..
    Vh Maria.

zupsanzupsan
    Medlem

Hej blander mig lidt :0) – ved min datter nr to troede jeg helt sikkert at det var en dremg – var overbevist, havde intet at ha det i, indtil jeg kom til jdm sidst i forløbet, hvor babys puls/hjertelyd var “høj” og der blev jeg overbevist om, at det var en pige, og det var det! ;0)

Susan 38+6 med en dreng i maven denne gang :0) _ sagde scanningen.

meameameamea
    Medlem

Hej
    Jeg venter en lille dreng og hans hjertelyd var både hos jordemoderen og til scanningen mellem 150 og 160 såååååå.

Jeg tror altså ikke rigtig på det der og alle jeg har spurgt siger det har noget med hvor aktiv barnet er på det pågældende tidspunkt??

Vh Mette

Anonym
    Gæst

Hejsa.
    Fandt dette på en side som jm har skrevet:

“Kan man ved at tælle barnets hjerteslag finde ud af, om det bliver en dreng eller en pige ?
    FUP – der er en tendens til, at pigers hjertelyd er hurtigere end drenges, men man kan ikke med sikkerhed bestemme barnets køn ved at tælle hjerteslag. “

Så selvom det åbenbart beskrives som fup, så tror jeg stadig i de fleste af tilfældene at der er noget rigtigt i det..
    Mine 3 piger havde en rytme på 160-170, og min søn lå altid omkring de 135.

Jeg har mødt jm der fortalte mig kønnet ud fra hjerterytmen, og de fik ret 😉

Hilsen Pia

BeduttiBedutti
    Medlem

Der er jo også en rimlig stor chance for at de rammer rigtig med kønnet :O)

Betina og Clara 9 måneder og 1 uge

kun33kun33
    Medlem

Nu er der jo sådan cirka 50% chance for, at jordemødrene gætter rigtigt, hvis de gætter 🙂

Da jeg var gravid med min datter, tydede hjertelydens hastighed på en pige, så i det tilfælde passede det altså.

Der er også skrøner om mavens facon (spids mave = dreng, rund = pige, er det ikke sådan, det er?)

Kh
    Mette 16+1 på besøg fra juni

BeduttiBedutti
    Medlem

jo det passer vist meget fint med at det er sådan man siger med mavefacon men men jeg har været gravid 3 gange og det har alle 3 gange kun siddet på maven og det er blevet til 2 drenge og 1 pige :O)

Betina og Clara 9 måneder og 1 uge

Lunte78Lunte78
    Medlem

Jeg tror på det.
    Min jordemoder er dog lidt skeptisk, men det var mest fordi hjerterytmen stiger, hvis barnet er vågent. Men ellers tror jeg hun mente teoriene var god nok. Hver gang vi fik målt hjertelyd, lå den i det hurtigste lege (150-160) og vi var derfor sikre på at vi ventede en pige. Da mit vand så gik og fødslen gik i gang, spurgte alle vores jordemødre om vi vidste hvad køn det var, men da vi ikke viste det, sagde vi bare at vi troede at det blev en pige pga hjertelyden. Samtlige jm mente derefter også at vi ventede en pige. Og ganske rigtigt var det en lille pige vi fik ud af det.
    Så jo, jeg tror på det og mener også at de fleste fagfolk tror på det. Men det er klart at det spiller ind om barnet har motioneret i livmoderen lige inden det bliver målt.
    -Kristina og Karla 5 uger

trunde100trunde100
    Medlem

hyppigst mellem 140-160, hvad mon så det er der gemmer sig i min mave
    vh marianne 18+4, men en doptone der hjemme

Anonym
    Gæst

en pige tænker jeg:)

Anonym
    Gæst

…Eller en dreng….:) Du har ret, du ligger lige midt imellem:) Men nu har jeg læst Mias debatindlæg og hun måler selv hjertelyden. Den ligger højere, helt op til 170 var det vist… jaja…..

Min jordmor har llovet mig at måle hjertelyden. Hun vil dog ikke gisne om noget som helst, men så kan jeg jo selv få lov at regne lidt på tallene:)

Sidsel

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.