Hvornår 1. lægebesøg

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2008 Hvornår 1. lægebesøg

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    05lene05lene
    Medlem

Hej,

Hvornår har i været/skal i til 1. lægebesøg?

Jeg tænker det nok er forskelligt, men der er vel en “sidste” frist for at kunne nå NF-scanning. Hvornår er det nu det er?
    Og hvor lang tid mon det tager for læge et få henvisningen til sygehuset og de får sendt svar ud.

Jeg tænkte på at vente nogle uger med at tage til læge – vil det mon være forsent at tage derop i uge 10?

Lene (5+2)

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej Lene,

Jeg har idag fået bekræftet ved lægen at jeg altså er gravid 😀

Men skal til mit egentlige 1. lægebesøg d. 2/10 – og der må jeg vel være omkring 8 uge…

Man skal vidst helst ikke vente al for længe med 1. lægebesøg, da man jo skal have taget en blodprøve som skal bruges ved NF scanningen, som skal ligge mellem 11+0 – 13+0 (hvis jeg husker korrekt)..

Jeg mener at kan huske fra sidst at jeg fik rimeligt hurtig svar fra sygehuset om hvornår jeg skulle til NF, efter min læge havde sendt henvisningen..

Mvh Mia 5+0 (iflg. lægen)

mariaolsenmariaolsen
    Medlem

Hej Lene

Jeg er lige på besøg fra april 08.
    Hos min læge vil de have folk til første lægebesøg i uge 9 el. 10. Jeg var der sidste torsdag hvor jeg ifølge babyens størrelse og egen beregning var i uge 10 men ved udregning efter sidste mens var i uge 11. I går fik jeg besked fra sygehuset om NF scanning på mandag. Så jeg vil mene du sagtens kan gøre det i uge 10.

Maria

Anonym
    Gæst

Jeg var ved førstelægebesøg da jeg var 5 uger henne, men måtte tilbage, da blodprøverne der bruges ved NF skal tages når du er 9
    fulde uger henne. Det er noget med det hormon niveau der er tilstede i blodet, hvis man venter et barn med dovwns førs tkan måles på det tidspunkt.

Mette 27+0

Min læge ville først se mig i uge 9. Jeg synes at det er længe at gå og vente. Heldigvis er jeg IKKE i tvivl om graviditeten, da jeg har mange symptomer.
    Heidi (6+4)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.