Hjælp!! Ang. mad

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Hjælp!! Ang. mad

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej

Det er efterhånden længe siden jeg har været herinde. Men der er ikke så meget tid tnår der skal ses efter tre børn!!
    Men jeg har brug for gode råd og lidt erfarings udveksling.

Sagen er den at Sol som nu er 7 mrd ikke rigtig vil spise rigtig mad. Det jeg laver selv vil hun overhovedet ikke have. Jeg kan få lokket hende til at spise et par små skefulde mad fra glas, men det skal være Hipps kartoffel og majs pure. Heller ikke frugt mos siger hende noget. Hun kan godt lide at sutte på et stykke gulerod, agurk og frugt. Men så heller ikke mere. Faktisk virker hun meget kræsen.
    Hun bliver ammet, og det er hun meget glad for. Men jeg tilbyder hende altid mad før hun får bryst. Men ikke samtidig.

Hendes vægt kurve er fin, dog flader den lidt ud, men hun er glad og trives og virker ikke til at mangle noget.

Ville i være nervøse eller har i prøvet noget ligende?

Kh Mai og Sol (250408)

ditte7ditte7
    Medlem

Hej Mai,

Ved ikke om du har set mine indlæg for et stykke tid siden, men de mindede meget om dit 🙂 Isak ville simpelthen ikke have grød, mos eller noget andet med ske, men ville også godt sidde med et stykke knækbrød/ agurk el lign som du beskriver. Hver skefuld skulle narres i ham. Så fandt jeg ud af at det var selve skeen han ikke gad og startede med rugbrød ? da var han ca 6 1/2 mdr. Og det var løsningen ? noget han selv kunne tage og måske selv følte han styrede. Siden da er han blevet rigtig god til at spise rugbrød og frugtstykker, og vi øver grød og grøntsagsmos 2 gange dagligt og gør fremskridt. For Isak er det også at kartoffelmosen skal smage af noget, gerne karry eller dild fx og hvidløgsost og makrel er to favoritter på brødet 😉 Godt moden pære i stykker er også godt.

Nu ved jeg ikke om det er det samme problem (m skeen) I oplever, men det var da forsøget værd at stikke hende et par ryttere! Bittesmå i starten, vel at mærke.

Om du skal være nervøs? Nej det tror jeg ikke, når hun virker glad og veltilpas. Begge mine børn har været langsomme madstartere og meget glade for brystet i lang tid (den ældste spiste også først hele portioner da han var over 8 1/2 mdr og belv ammet til han var 1 år) og Isak på snart 8 mdr er stadig i en slags opstart. Tror bare vi må prøve at være tålmodige, prøve med lidt af hvert og blive ved…

Held og lykke med det!

kh Ditte og Isak 060408

Vi har også tit problemer med Lily og skeen. Jeg laver ofte grøden så tyk, at man kan tage klumper med fingrene og putte i munden på hende, de glider fint ned, hvor skeen får hende til at skrige og blive krop umulig.
    Lynne

sparre75sparre75
    Medlem

Hej,
    Jeg er simpelthen begyndt at give Signe alm. mad, som ikke er moset, hvilket glider bedre ned. Hun vil gerne have noget, der kan tygges, så måske det er samme tilfælde hos jer?

Birgitte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.