Aftensmåltid

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    chris1982chris1982
    Member

Hejsa.
    Siff er heller ikke vild med kartoffelmos, så jeg giver hende ren grønsagsmos, det går lidt bedre, men jeg tror hun er nået dertil nu at det skal smage af noget mere. Forleden fik hun chili con carne uden chili, men blendet en smule, DET røg ned i store mængder.

Jeg kan godt følge dig i at det skal være mættende….jeg synes også det er lidt svært at finde på noget godt…

Måske er kartoffelmosen bare ikke et hit hos de små? Jeg har overvejet lidt at give hende de grønsager hun skal have til frokost, og så give hende grød om aftenen. Hun er helt vild med øllebrød. Ved ikke om det måske var en idé?

KNUS Christina

anette2608anette2608
    Member

Frida VIL IKKE spise kartoffelmos!!! Ej heller med diversen lækkerier i… Nu er spørgsmålet så hvad jeg så kan give hende når jeg gerne vil have hun får nogle grøntsager samtidig med at aftenmåltidet jo gerne skal være rigtig godt mættende.
    Giver I grøntsagsmos alene?? Eller er det godt at blande i ris eller hirsegrød????

HJÆLP

anette2608anette2608
    Member

Tak for indlæg..

Men når nu hun OVERHOVEDET ikke vil have kartoffel, så er jeg bare sån i tvivl om jeg skal bruge eksempelvis risgrød som basis? Forstår I hvad jeg mener???

teambarcateambarca
    Member

Rasmus spiser grøntsager (kartoffel, gulerod, bønner og løg) med kød (kylling eller okse) til middag og til aften giver vi ham grød lavet på 150/180 ml mme – med lidt moset banan i. Det kommer ind, selvom det går langsomt! Han kommer derefter i bad og få en flaske mme (120/150 ml) lige inden han skal i seng.
    KH Kristina og Rasmus 020408

anette2608anette2608
    Member

Hov forresten, hvordan laver du køddet…. kogt og derefter blendet eller????

tinaapriltinaapril
    Member

Hvordan laver du kartoffelmos?
    Kartofler kan jo godt få lidt mærkelig slimet konsistens, hvis de bliver rørt for meget eller blendet.
    Jonathan er ikke vild med alt for findelt føde, men kartofler, der bare er most med gaffel, ryger rigtig fint ned. Specielt, hvis der kommer et elelr andet sammen med, der giver lidt smag – tomatsuppe, tomatsovs, karrysovs el. lign.

KH

Tina

anette2608anette2608
    Member

Har prøvet alt sys jeg… blender, gaffel, gulerødder, broccoli osv osv…
    Men hun ligner absolut bare en som er ved at kvæles….

Jeg giver tit lily grøntsagsmos blandet i enten ris eller majsgrød, det glider fint ned, vi har bare haft store problemer med at få hende til at spise med ske. Vi har de sidste par dage lavet grøden så tyk, at den kan rulles til kugler og gives til hende med fingrene, det har virket. I dag spise hun sin frokost med ske for første gang i en uges tid.

Anonymous
    Guest

Jeg har skrevet det flere gange i forskellige fora herinde, men nu får I den også.. 🙂 Da Sebastian var lille, gad han heller ikke kartoffelmos, heller ikke med gulerod, broccoli, blomkål eller andet guf i… Vi fik det tip af sp, at lave en gang frugtmos (som var yndlingsspisen!), hvor vi skulle tilsætte lidt kartoffelmos og så lade ham spise det. Langsomt skulle vi så ændre på blandingsforholdet, så han til sidst fik kartoffelmos med frugt og pludselig ren kartoffel/kartoffel+andre grøntsager. Det tog ca to uger og så var han gode venner med kartoflen. 🙂 Kartofler har jo en noget anderledes smag og konsistens, end noget andet de er vant til. Du kan også lave en tynd tynd tynd kartoffelmos, mere henad suppe med kartoffel+mme/mm.

De små har jo ikke lavet en egentlig kobling ml kartoffel og grønt, så du kan sagtens tilsætte grøntsager til risgrød, havregrød, majsgrød, hirsegrød eller ren grøntsagsmos måske.

Ellers kan de jo få pasta eller ris, evt tilsat lidt kartoffel, for at mætte noget mere. Og nogle børn er bare ikke til helt findelt mad, men vil gerne have noget, der skal tygges eller måske have noget mad der SMAGER af noget. Tilsæt sovs og krydderier, det må de godt få.

Cristina 21+4 og Sebastian okt 06

Dorte13Dorte13
    Member

Skulle lige til at skrive det samme som lige ovenfor. Altså det var også det råd vi fik af vores sp.

missmothermissmother
    Member

Hej

Herhjemme hjalp det gevaldig på mængden af mosen, da der kom porre og krydderier i.

Men tit får Magnus altså det samme som os andre bare blendet, og hvis man bruger noget af kartoffelvandet når man blender bliver det ikke slimmet og sejt. Den anden dag fik han kartofler med gulerødder, sovs og flæskesteg og det var lige så stort et hit som alt med karry i.

Derudover har mine de 3 små altid startet med at få mos før de fik grød, så de var ikke vænnet til den søde smag før de skulle have kartoflerne og jeg har ingen problemer haft med at få dem til at spise grøntsagsmosen.

MVH
    Rikke

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.