Moralsk spørgsmål

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Moralsk spørgsmål

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    heltanonymheltanonym
    Member

Hej

Jeg lægger også lige mit indlæg i denne her mødregruppe….

Jeg har lige meldt mig anonymt under fanerne fordi jeg har et etisk/moralsk spørgsmål, som jeg gerne vil høre jeres input på.

Jeg har 2 mindre børn og vil gerne have et mere om nogle år. Min mand og jeg har før snakket om at få 3 børn i alt, men nu trækker han lidt i land. Han glæder sig til, at de to vi har, er store nok til, at vi kan lave forskellige ting med dem (altså at de kan gå, tale og forstå). Det kan jeg godt forstå,- det glæder jeg mig også til. MEN det har altid været min drøm at få 3 børn,- sådan lidt livsdrøms-agtigt. Jeg kan heller ikke finde fred med at min seneste graviditet og fødsel skulle være den sidste.

Jeg er ret sikker på at min mand ville blive glad for et barn mere, men kan godt forstå, at han ikke kan overskue det lige nu,- det kan jeg for så vidt heller ikke, men med tiden….

Jeg leger med tanken om at “glemme” p-pillerne om nogle år, men jeg ved at jeg aldrig må fortælle nogen om det,- at det altid vil være en hemmelighed,- for jeg ved godt, at det er moralsk forkasteligt at gøre den slags.

Men jeg finder trøst i, at man som regel ikke fortryder de børn man har fået, kun de børn man ikke har fået….og jeg ville have svært ved at acceptere at mårre leve uden det 3. barn, som jeg så brændende ønsker mig !

Men hvad er jeres holdning ?? Er det ok at snyde for at opfylde sin livsdrøm ??

Kram XX

Nej det er ikke ok. At få et barn skal være en fælles beslutning.

teambarcateambarca
    Member

Jeg syntes heller ikke det er i orden, jeg syntes det er en lidt egoistisk tanke – man er to om det meste i forbindelse med en graviditet, og jeg syntes derfor også man skal være to om at planlægge den!
    Som mand ville jeg blive sur og skuffet hvis nogen snød mig med noget så alvorligt som en graviditet – også selvom barnet vil blive elsket alligevel!
    Hvorfor ikke bare snakke med ham igen om et par år istedet for at “glemme” pillen?

tinaapriltinaapril
    Member

Næhh synes absolut heller ikke, at det er ok at snyde med pillerne.
    Og hvis vi snakker om nogle år, kan han jo også sagtens nå at ændre mening inden da. Hvis det betyder så meget for dig, er det vel noget som I kan snakke om, når tiden nærmer sig og de store er blevet større (og mindre tidskrævende).
    Så jeg ville nok lægge projekt på hylden lidt og så bringe det på banen igen, når tiden nærmer sig. I mellemtiden er det jo så med at glæde sig over den familie, som du har.

KH

Tina

dahlia73dahlia73
    Member

Hvordan tror du du ville have det hvis der gud forbyde det skulle være noget i vejen med barnet? Har selv en datter der har været meget igennem og vi har ofte talt om herhjemme at det var godt at vi dels ville have hende lige meget og at hun ikke var vores barn nr. tre – så ville de to andre godt nok have lidt afsavn. Nå men det kan jo også ske selvom man er enige-tror bare det vil være et voldsomt pres for dig at vide at det var dig alene der traf den beslutning hvis der kommer et krævende barn:-)
    Knus

Dorte13Dorte13
    Member

Det SKAL være en fælles beslutning.

ditte7ditte7
    Member

Hej,

Jeg må sige jeg er enig med de andre ? nej det er ikke i orden at snyde sin partner med fuldt overlæg i så alvorligt et spørgsmål. Måske ved du det egentlig godt selv, siden du spørger? Forstår da godt at tanken kan være fristende, men det kan tanken om et sidespring jo også, uden at man behøver gøre alvor af det.
    Overvej lige hvordan du ville have det, hvis det var den anden vej rundt ; at din mand gerne ville have et barn mere og du ikke og han så skiftede dine p-piller ud m kalktabletter. Ville du, hånden på hjertet, ikke være meget vred på ham, hvis du nogensinde fandt ud af det? Også selvom du elskede barnet som kom ud af det? Det ville jeg!!
    At få et barn med alt hvad det indebærer kræver at man er sammen om ansvaret og dermed også om valget. Jeg håber du vil gøre som en anden foreslår og vente et par år og så tage det op igen.

mvh Ditte, mor til to dejlige drenge.

MarieMor26MarieMor26
    Member

Jeg vil også sige nej, som de andre. Jeg synes Ditte skriver det meget tydeligt ved hjælp af eks. med kalkpillerne. For det vil være et stort svigt fra din side. Og mon ikke det vil dukke op på en eller anden måde?? Jeg ville selv aldrig kunne holde sådan en STOR hemmelighed!!

Jeg kan dog sagtens forstå at du føler dig lidt snydt for den ‘aftale’ I muligvis, mere eller mindre, har haft! Personligt vil jeg gerne have mere end et barn, fordi jeg føler meget stærkt for at min datter skal have en søsken at vokse op med! -Hvis Lars, min mand, pludselig trak i land ville det virkelig også være et problem for mig! Men sådan en hemmelighed holder ikke i et forhold!

En anden ting du skal tænke på er, om du VIRKELIG tror du ville kunne holde den hemmelighed?? For mig ville det som sagt være UMULIGT! Det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg tror sgu det ville komme frem på et tidspunkt. Og hvis/når det gjorde, så tror jeg det ville føles som lige så stort et svigt, for din mand, som hvis det var en affære. No, no, no.. Med mindre du en en ‘desperat housewife’ så hold dig fra hemmelighederne ;oD

Og som de andre siger så kan det sagtens være at din mand vil være med på endnu en om nogle år! -Så har du jo også noget tid til at blødgøre ham! ;oD

Held og lykke.. og gør det ikke! -som de andre siger ved du jo godt selv det ikke er holdbart! :o)

-Marie og Siri

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.