Sveskemos

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    mariaolsenmariaolsen
    Medlem

Nogen der bruger sveskemos mod hård afføring ? Hvis ja hvor meget giver I så om dagen ?

Hilsen Maria og Sif 18.04.08

busybeebusybee
    Medlem

Jeg startede med at give Zander sveskemos for at modvirke forstoppelse. Den første tid fik han det bare “rent” og spiste lige fra 3 mundfulde til et helt glas…

Han har aldrig haft hård afføring, men har haft problemer med at der kan gå flere dage imellem. (fik efter 2 mdr alderen suppleret med mme, da jeg ikke havde mælk nok) Nu får han det blandet sammen med ris- eller hirsegrød. Det bliver til mellem ½ og 1 glas om dagen i alt – fordelt på to til tre måltider – og det ser ud til at virke.

/Bettina (på besøg fra majgruppen ;o) )

sparre75sparre75
    Medlem

Hej Maria,
    Jeg har givet min datter 1 tsk. i grøden om morgenen, og det hjalp. Så prøv dig frem, men pas på med for meget, for det kan jo resultere i det modsatte.
    Held & lykke.
    Birgitte

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej Maria

Min den store havde meget tendens til hård mave, da han gik over til mere fast føde. Der kunne holdes nogenlunde gang i systemet ved at give sveskemos. Jeg tror måske, at et glas holdt til et par dage og at han fik et par skefulde ind imellem – enten sammen med grød elelr som dessert. Tror du skal starte blidt med lidt og så trappe op efter behov. Min erfaring er, at der ikke skal så meget til, før det hjælper.

Held og lykke!

KH

Tina (jonathan 04-04-08)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.