Den mad altså!!

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Den mad altså!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    ditte7ditte7
    Member

Hej, ville høre om der virkelig ikke er andre derude med børn på 6 1/2 mdr der ikke gider skemaden? I snart ? ja over en mdr ? har vi kørt på med at øve skemad m Isak min 2 gange om dagen, dog har der været en del småpauser pga hans astmatiske bronkitis og forkølelser. Og stadig er det en heldig dag når man kan lokke mere end 3-4 skefulde i ham! Han er jo vældig interesseret i at vi spiser og også i selv at gumle på noget knækbrød, agurk el banan, men åbner overhovedet ikke munden når skeen m grød nærmer sig, kun hvis jeg får han til at grine el sludre lidt, eller lige lister skeen ind ved siden af agurken. Og det er jo lidt snyd, og han synker det heller ikke altid, da det jo ikke var meningen han ville have det ind!
    Nogen der evt har været der og er kommet videre? Hører gerne gode råd så. Har prøvet både med hjemmelavet med og uden frugt og div. pulverversioner (bruger mest dette til han spiser lidt mere, ellers bliver jeg simpelthen for frustreret!) Hans storebror var også en langsom starter men jeg har simpelthen glemt hvad der fik os videre fra dette dødvande. Han virker snart som om han godt kunne bruge noget mere end bare min mælk.

kh Ditte og Isak 060408

Dorte13Dorte13
    Member

Hej Ditte. Sådan har det også været her i en periode. Vi holdt så en pause på et par dage. OG det hjalp. Og stadig har vi dage hvor hun faktisk ikke gider det rigtig. Men det går bedre.
    Og altså så vil hun gerne have små stykker kartoffle f.eks.
    Og små stykker brød og små stykker pandekage 😉
    Ellers ved jeg ikke. Har ikke flere råd.

ditte7ditte7
    Member

Hej Dorte,

Tak for svar ? tror vi prøver med mere mad i bidder, som du beskriver, uden dog helt at droppe grøden, men måske 1 gang grød og 1 gang hapser om dagen. Og måske en pause, hvis han går helt i stå. Som beskrevet andetsteds spiste han lige i dag 4 bittesmå stykker rugbrød og virkede glad for det ? så tror det kan være løsningen.

kh Ditte

tinaapriltinaapril
    Member

Dejligt at høre, at det er succes. Måske han bare ikke vil spises af med den kedelige grød, når der er andre muligheder – det kan man vel ikke fortænke ham i.
    Jeg fik også større succes med skemad, da jeg gik over til grovere udgave (grovere grød og grøntsager moset med gaffel)-

KH Tina (Jonathan 04.04.08)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.