Hjælp – tilvænning af flaske

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Hjælp – tilvænning af flaske

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    SiffusSiffus
    Member

Tror der er flere af jer herinde der både ammer og giver sutteflaske. Er der nogen af jer der giver MME i flasken og stadig ammer ved siden af? Hvordan lærer man den lille bedst at tage sådan en flaske? Er det bedst at lære dem at tage flasken med MM først og derefter gå over til MME eller er det lige meget.
    Jeg har forsøgt at give William en flaske med MME tre gange uden særlig held. Han har før drukket en lille smule vand af sutteflaske (meget lidt og det var før han egentlig fik smag for vandet).
    Hvordan gør jeg det bedst???
    Jeg ville så gerne at hun kunne tage en flaske ind i mellem. Både for at jeg kunne gøre lidt andre ting indimellem men også fordi jeg nogen gange har følelsen af at jeg ikke har mælk nok (specielt om aftenen, har de senere aftener været ekstra pylret, grædt, suttet meget, er vist ved at få første tand), selvom jeg på andre tider tænker der er fin med mælk endnu (sover somregel igennem om natten og han brokker sig heller ikke efter et måltid). Så har jeg bare også fået tanken, hvad hvis der lige pludselig ikke er, og han så ikke vil tage en flaske… Så ville det nu være rart om han havde lært det.
    Jeg har prøvet med blå allomin. Er der smagsforskel på allominen og NAN (en der er bedst…?).
    Kom endelig med et hav af gode råd… :-))

Siffus og William 240408

teambarcateambarca
    Member

Hejsa,
    Har du prøvet at give flaske før? Hvis ikke, så tror jeg det kan være at han ikke vil tage den da det er dig der give flasken – han associerer dig med bryst og kan sikkert ikke forholde sig til at han pludselig skal have flaske ved dig.. Prøv at lade din kæreste give flasken de første gange mens du ikke er i rummet – så han ikke kan se/dufte dig/dine bryster 🙂
    Good luck!
    Kristina

trikarmortrikarmor
    Member

Jeg ville starte med at give ud malket mælk, så han får den bedste start med flasken. Men du kan risikere, at han er for gammel til at komme igang. Vi fik lært Jens det da han var 3 måneder, men nu vil han pludselig ikke mere, måske fordi vi ikke har holdt det ved lige. Ellers er de jo efterhånden så store, at de istedet kan drikke af en kop, og måske også snart få grød hvis du ikke er hjemme eller ikke føler du har nok mælk.
    Trine

Dorte13Dorte13
    Member

Jeg ammer ellen, men giver supplerende flaske. Hun ville ikke have pulver mælk i starten. Jeg købte NAN brikker, og det ville hun godt have.
    prøv at købe sådan et par brikker, og så gør det om aftenen, hvor han er mest sulten og vil tanke op. gør det f.eks. når han har sutttet ved dig, og kan mærke der ikke er mere. Så kan han måske tage noget der.
    Og så er det jo stor forskel på sutterne. Ellen vil helst have sutterne fra Born free flaskerne. De er blåde og meget lig brystvorten.

SiffusSiffus
    Member

Tak for jeres svar og input. Lige nu går det igen ok, jeg har nok mælk og han er ikke så ulykkelig om aftenen mere (nu er første tand endelig brudt igennem).
    Så er det lidt ro på til at overveje hvad og hvordan vi gør. Det var supert med noget input.
    Takker!

Carina og William 240408

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.