5-mdrs vaccinationen…

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2008 5-mdrs vaccinationen…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    ditte7ditte7
    Member

En måned forsinket blev det vores tur til nr 2 vaccination…ja eller Isaks tur, for det var jo ham som måtte lægge lår til ? gid man kunne tage stikkene for ham og ubehaget her bagefter! Ved den første omgang var der slet ingenting, men denne gang var han været utrøstelig i lang tid i eftermiddags, heldigvis lige EFTER farmand var kommet hjem, for det påvirkede også storebror. Nu sover han 7-9-13, og er knap så febervarm. Håber sådan han kan sove det meste ud, for husker tydeligt hvordan vi sad oppe den halve nat med Samuel i sin tid.
    Hvordan tog jeres børn 2. vaccination? Der har sikkert været en tråd men kunne ikke finde den.

kh Ditte og Isak 6 mdr i går ? som tiden dog flyver!

tinaapriltinaapril
    Member

Jonathan tog sin fint. Tror slet ikke, at han reagerede, så det var ret billigt sluppet. Håber Isak sover godt og vågner uden feber.

KH

Tina (Jonathan 04.04.08)

ditte7ditte7
    Member

Tak 🙂 ja vi krydser fingre…og foreløbigt søver han endnu.

MarieMor26MarieMor26
    Member

Siri fik jo sin for 2-3 mdr siden, men det var faktisk værre første gang, end anden. Første gang havde hun 1½-2 timer om aftenen hvor hun var utrøstelig (heldigvis også efter farmand var kommet hjem!).. dog ingen feber. Anden gang var der ikke det store at mærke. Hun reagerede måske en lille smule mere på selve stikket, men så vidt jeg husker gik det hurtigt over igen.

-Marie

Dorte13Dorte13
    Member

Ellen klarede den første fint, og her anden gang var det SLEMT. Hun fik 39.9 og var rigtig rigtig ked af det. Og det er hun ellers aldrig.

ditte7ditte7
    Member

Natten gik heldigvis ret roligt, han har dog stadig 38.1 i feber og er lidt pylret. Men ellers kvik nok, så satser på det snart er helt ovre. Så er der heldigvis længe til næste stik!

Berit83Berit83
    Member

Mathilde havde en meget urolig nat efter sin 5 måneders vaccination og dagen efter sov hun rigtig meget, men ellers slap hun billigt.

Berit, med Mathilde (04.04.08) der lige er begyndt at sidde selv. =)

Jeg synes ikke det var lige så slemt som sidste gang, men denne gang havde jeg jo også hørt hende græde før, så jeg blev ikke så hårdt ramt af det. Det skar mig dog stadig i hjertet og Lily græd højt og længe. Hun fik feber igen og det varede noget længere denne gang. Et stykke hend af eftermiddagen dagen efter. Men det er jo efter hånden lang tid siden vi fik overstået den vaccine, så det er lykkeligt glemt 🙂

teambarcateambarca
    Member

Rasmus klarede 1. vaccination (2 mdr gammel) dårligt, mest pga af chokket over at blive stukket – han havde meget lidt feber. 4 mdrs vaccinationen var ok, han var cool, men igår da han fik sin 6 mdrs vaccination skreg han og han har haft feber hele natten 🙁 Stakkels lille mand! Idag har han dog været frisk igen – men puha hvor man som mor lider nå ens lille skat græder på den måde 🙁 Nu skal han heldigvis ikke have vaccination igen før han er 12 mdr – hernede! Håber da ikke der kommer en vaccination i DK før det?
    KH Kristina

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.