mme

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Anonymous
    Guest

er der nogen af jer herinde, der giver barnet mme (flaske)-enten fuldt eller suppl.
    Min datter vil ikke længere drikke NAN HA (smager også afskyeligt). Jeg vil gerne bruge noget, der er mildt for maven. Hun tålet dog ikke grøn allomin, som hun får diarre af. Hvilke mærker foretrækkerI???

Anonymous
    Guest

Tak for svar. Pyha så er Hannah ikke den eneste. Jeg har faktisk lige surfet rundt på nettet og søgt under diverse mme-mærker, og flere steder stod, at Allomin (blå) giver hård mave hos mange børn. Det stod der faktisk også om NAN 2 -men ikke om NAN 1..?! Se det her (kopieret fra netsundhedsplejersken.dk):
    Du spørger angående modermælkserstatning. Alle slags er fuldgyldige som næringsmiddel til almindelige raske børn, hvis de f.eks. har allergi, skal de dog have noget specielt til 4 mdr. alderen. Sammensætningen af dem kan dog godt være lidt forskellige, og da har vi nok den erfaring at allumin godt kan give lidt hård mave, ( den almindelige ) Hvis dette er tilfældet, kan han få lidt syrnet allumin 2 – 3 gange daglig, ( ikke mere ) Det kan rette tingene lidt ind.
    I den kommune hvor jeg arbejder, har vi god erfaring med nan produkter ( dog ikke nan 2 )
    Nan 1, Nidina og nan HA 1 har den samme sammensætning mellem calcium og fosfat, som der er i modermælken, og det virker så på den måde, at de ikke så nemt får forstoppelse. Men som sagt, hold dig fra Nan 2.
    Modermælkserstatning på brikker ( fåes både i allumin og nan ) er vældig fint, og har fuldstændig den samme sammensætning hver gang De er knaldgode at have med på rejser og besøg, da de kan transporteres uden at være på køl. Men samtidig er de superdyre, så i hverdagen vil det være fint at bruge pulverform.
    Du kan lave til et døgn af gangen, som kan opbevare i en ren, skoldet kande med låg, eller i rene skoldede flasker og så straks i køleskab når de er kølet ned. Han skal have ca. 1/6 af sin legemsvægt pr. døgn op til han får ca. 1 l. daglig og så ikke mere. De bedste hilsner Ilse Rytz Hansen, sundhedsplejerske, NetJordemoderen.

morTengelmorTengel
    Member

Oliver ville heller ikke have NAN HA, så han får NAN 2. Det er ikke så forstoppende som blå Allomin, og han har spist det med velbehag indtil for et par uger siden hvor vi startede med skemad. Nu er flasken ikke længere et hit, men jeg tror bare det er en kort overgang, så glider NAN 2 ned igen. 🙂

Hilsen Laila og Oliver 14.04.08

Dorte13Dorte13
    Member

Vi supplerer med NAN 1 indtil videre. Og jeg har da købt NAN 2, men bliver da i tvivl nu.
    Jeg tror vi skal fortsætte lidt m. NAN 1. Hun har fået lidt mere fast aff. nu. Vi har jo givet Nutramigen i starten som supplement. Og det kunne hun ikke lide. Men NAN 1 tager hun uden problemer.

sparre75sparre75
    Member

Vi bruger blå Allomin 2 og har ingen problemer haft, så det er individuelt hvordan børnene reagerer.

Birgitte

busybeebusybee
    Member

Spørger lige fordi Zander også får supp med mme og siden vi startede på det går der en uge mellem hver gang han har afføring. Det er så som tykt, klistret grød og altså ikke hårdt i den forstand som jeg tænker når jeg tænker “hård mave”… Og sådan er det ligegyldigt om vi har givet Nutramigen eller NAN… Nu er jeg så lige skiftet til blå Allomin, for at se om det gør en forskel, men det skulle jeg da vist ikke have gjort i forhold til jeres erfaringer… :-/ (Vi har også NAN 2 liggende men han er ikke 4 mdr endnu….)

/Bettina (på besøg fra maj…)

Anonymous
    Guest

synes det lyder MEGET sjældent, at han kun har afføring en gang om ugen, men hvis det ikke generer ham, så er det jo ikke et problem. Når det kun er bryst, de får, så er det ikke så vigtigt, om de har afføring dagligt, men hvis de får flaske, så skal de have afføring hver dag (men der mener man nok fuld flaske-ikke suppl.)
    Selvfølgelig får ikke alle børn forstoppelse af en bestemt mme, for så var den jo tager ud af markedet, men jeg har godt nok hørt om en del babyer, som endte på fuld grøn allomin…

JanePeJanePe
    Member

Hej :O)

Ja vi er så dem der endte på fuld Grøn Allomin :O) Har desværre kun kunnet amme begge børn i 3 uger..ved ikke hvad der er galt med mine junger, men de virker ikke :O/
    Nå men har prøvet diverse MME og er i begge børns tilfælde endt med Grøn allomin…Den virker ok, men min søn (4mdr) lider nu af ondt i maven (ikke hård afføring, men mørke grøn) Vi har dog ikke så mange andre valg, så er begyndt at give et dagligt skud af Lactulose 3 ml….og det hjælper, men vil trappe ned så hurtigt som muligt..er ikke til at fylde de små med alt muligt! Er desuden også begyndt at give en tynd (vælling)majsgrød med æblegrød..begge hjemmelavet.
    Ja pyha den første (nu 22 mdr) led af kolik i 4 mdr…så har ikke lyst til endnu et barn med ondt i maven. Bruger også kiropraktor og zoneterapi..
    Men man kan ikke sige at et enkelt mærke MME giver hård mave, det er meget individuelt og afhængigt af barnets mave og fordøjelse..

Held og lykke med de små derude :O)

Vh Jane

Anonymous
    Guest

Hej Jane,
    har I prøvet movicol?
    Min den ældste havde afføring hver 14. dag, da jeg ammede hende. Da hun var 5 mdr gik vi over på fuld mme (Babymælk fra Arla-jeg vidste intet om forskellen på mærker dengang-7 år siden, og sp nævnte ikke grøn allomin). Så fik min datterrigtig forstoppelse, og det var en kamp med daglig laktulose og alle mulige forsøg (zoneterapi osv-uden effekt). Tit måtte vi give hende microlax. Da hun var 10 mdr gl kom vi på rigshospitalet (endelig en vagtlæge, ders endte os videre). HUn havde HÆMOIRIDER. Så fik vi ordineret MOVICOL (et halvt brev om dagen opløst i vand), og så fik hun det bare godt MED DET SAMME

JanePeJanePe
    Member

Hej Malene :O)

Ja har også prøvet det,men kan ikke få bettemanden til at drikke det..tror måske det er citrus smagen han bøvler med…Men det ser ud til at lactulosen virker…Men tusinde tak for det fine råd :O)
    Vh Jane

Anonymous
    Guest

Hej igen,
    bare et tip: vi puttede det i babyjuice-og senere i sukkerfri saftevand. Men hvis lactulose virker, så er det nok også bedre. Og hvis vi havde kendt til grøn allomin dengang, så var vi sikkert heller ikke endt på Riget med hende…

JanePeJanePe
    Member

Hej igen :O)

Ja det er utroligt, at man ofte selv skal vide alt! Jeg fik det også først afvide sent med den første og det af min Fars kone som arbejder på børneafd i hvidovre!
    Sikke meget man kunne spare de små for, hvis shp havde lidt mere tid og overskud til den enkelte!

Vh Jane

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.