HJÆÆÆÆÆLP….. Brug for råd til putning!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 HJÆÆÆÆÆLP….. Brug for råd til putning!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    anette2608anette2608
    Medlem

Vores datter på 4 mdr er begyndt at være en lille strid (læs; MEGET) strid banan når hun skal puttes.
    Hun kommer i seng ved 19.30-20 tiden, også begynder showet ellers. Hun sover måske 15-20 min og vågner så, så går vi på skift i fast rutefart i 2-3 TIMER før hun giver op!!!

Vi har forsøgt meget, også at lade hende græde selvom det var mig meget imod. Det havde dog den totalt modsatte effekt og gjorde hende omend endnu mere vågen.

Har virkelig sån brug for gode råd da jeg trænger helt enormt til at få vores “voksen”- aftnener igen…

Anette

teambarcateambarca
    Medlem

Hej Anette,
    Jeg har haft samme problem med Rasmus, dog om dagen. Et af de råd jeg fik herinde var at svøbe ham så han følte trykhed! Det virkede de fleste gange 🙂
    Andre gange er han bare overtræt og så er det for os helt umuligt! Et andet råd jeg fik herinde var at putte ham inden han blev overtræt… Hvornår det så end er ,-) Det virkede også de gange jeg opdagede han var træt inden han var træt..
    (Vi får ham til at sove i den lille barnevogn i vores lille lejlighed nu – det er som om han associerer vuggen med nat og det vil han bare ikke om dagen!)
    Good luck!
    KH Kristina og Rasmus 020408

anette2608anette2608
    Medlem

Vi svøber fast hver aften, men det er ligesom om at den gode virkning dette gav i starten ik længere er tilstede!! ÆV

Måske det med overtræthed er rigtig antaget, men for søren hvor er det svært at vide hvornår de er ved at være “klar”…

sparre75sparre75
    Medlem

Hej,
    Som regel år der ml. 1½-2 timer, så har de tit brug for en lur igen. Sådan timer vi i hvert fald Signes lure om dagen.
    Vh. Birgitte

ditte7ditte7
    Medlem

Har I prøvet at putte hende noget før? Ja ikke at det er nogen universalregel, men bare noget man kunne prøve, om det måske passede bedre i hendes rytme? Isak kommer i seng kl 18.30 – 19.00, og det fungerer bedre end da han kom i seng v 20-tiden; han sover bedre om aftenen, er nemmere at lægge og sover længere om morgenen! Dette gælder selvfølgelig ikke lige nu, hvor han er sløj…men normalt.
    Et andet råd (fra “Sov igennem uden gråd”, tror jeg) er at prøve at være klar på det tidspunkt man ved hun plejer at have en opvågning og så skynde sig ind og give sutten/ rokke/ sige noget beroligende eller hvad man nu plejer , INDEN hun vågern for meget. På sigt kan hun så lære selv at sove videre, men det er bare ikke alle børn som kan dette i starten, heller ikke hverken vores nr 1 eller Isak på nu 5 mdr. Han vågner også tit nogle gange først på aftenen, hvor han skal have sin sut eller måske op og beroliges lidt, men for det meste går det nogenlunde nemt, og så falder han dybere i søvn efter 1 – 1 1/2 time. Nu skriver du ikke hvor vågen hun er ? hvis I “bare” skal ned m en sut tror jeg det er hvad man kan forvente og ret normalt (selvom det selvf kunne være nemmere hvis de bare sov og sov 😉 ). Hvis hun vågner meget og længe ad gangen kunne I prøve det m at stå på spring ? ved godt det lyder lidt besværligt, men hjælper på sigt alle.

Forstår SÅ godt det m at ønske sine aftener tilbage (tilbragte selv hele denne lørdag aften i pendulfart til et sygt barn hvert 5. minut, fordi han kun vil trøsts af mor for tiden) – håber det bliver bedre!

mvh Ditte.

kkr1979kkr1979
    Medlem

Med fare for at blive upopulær – hvorfor ikke give hende den tryghed hun vil have?? Jeg forstår udemærket ønsket om alenetid om aftenen (savner det selv ;-)). Herhjemme får Karoline lov til at hygge med mig, dvs. ligge og sutte og sove på min arm og ellers hygge med os. Nu kan jeg putte hende mellem 20.30 og 21 uden bøvl. Storebror på 2 bliver puttet senest 19.30, så det ville da være skønt hvis hun var klar der… På det tidspunk tager hun en ca. 30 min skønhedslur hos mig inden hun rigtig er klar til at sove.

Det kan meget vel være en fase eller i forbindelse med et tigerspring og så har hun måske brug for jeres nærhed mere. Det skal nok gå over igen.

Kristine

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.