Hvor mange er vil tilbage herinde + opdatere?

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Hvor mange er vil tilbage herinde + opdatere?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    teambarcateambarca
    Member

Jeg kunne jo selv starte ,-)

Mig: Teambarca/Kristina – aktiv på siden
    Alder: 33 år
    Bopæl: Barcelona – men flytter snart til Kolding (november 2008)
    Job: Turisme – incoming til Barcelona
    Bebs: Rasmus, født 02 april 2008 (ingen søskende)
    Vægt: 4100 ved fødsel / 8970 den 08 september
    Længde: 53 cm ved fødsel / 70 cm den 08 september
    Andet: han siger lyde a la bababababa (ligner en ældre mand når han gør det), agyy, iiiiii (når han skriger meget højt), uau uau. Ingen tænder endnu, men savler meget!. Spiser frugt og grøntsagsmos – men vi har fået at vide at grøntsagsmos NEJ, vi skal give ham vælling.. Så det må vi igang med.
    Han ruller fra ryg til mave, men ikke tilbage igen. Han leger med sine tæer og sutter vældigt på dem ,-)

teambarcateambarca
    Member

Hejsa alle,
    Jeg syntes vi skal lave en update af hvem vi egentlig er tilbage herinde, hvor gamle vores børn er lige pt, vægt, længde og andet sjov information 🙂 Jeg er nysgerrig af natur og syntes det er dejligt at vide hvordan udviklingen går med de små – tiden flyver simpelthen afsted og jeg syntes tit man mister overblikket over en masse info 🙂
    Bare en tanke, hvad siger I?

seline81seline81
    Member

Hej hej god idé her er mine oplysninger:

Mig: seline81/Nina
    Alder: 26 år
    Bopæl: Odense
    Job: Receptionist og vender først tilbage til job i Marts 2009
    Bebs: Alma født 22.04.08 kl.13:05 ved akut kejsersnit (41+2)
    Søskne: Ingen
    Vægt: 4438 g og 55 cm ved fødslen og 7750 g d.4/9-08
    Tænder: 2 stk den første kom da hun var 3 mdr og den anden 14 dage efter.
    Mad: Stadig 100% modermælk
    Andet: Hun tager fat i hendes fødder og putter dem i munden og er ellers en glad pige med en masse dejlige lyde og grin hun elsker at hoppe og danse men hun er ikke så god til at rulle men nogle gange ruller hun fra mave til ryg og andre gange prøver hun at rulle den anden vej.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om
    Knus Nina og Alma

Jeg er her også endnu 🙂

Mig: Lotte
    Alder: 30 år
    Bopæl: København
    Job: Arbejder hen imod at blive cand. mag. i psykologi og socialvidenskab, lige pt er jeg ved at værdiggøre et modul på socialvidenskab, som jeg kun fik gjort halvt færdigt før fødslen.
    Bebs: Sigurd aka Ziggy Stardust
    Søskne: 3 søstre
    Vægt: 4372 g ved fødslen, 8,5 kg for ikke så længe siden
    Længde: Åh, kan dårligt huske det, mener han var 52 cm ved fødslen. Nu er han 69 cm.
    Tænder: På vej
    Mad: Ammer ca 75 %, giver grød og mos for resten
    Andet: Dejlig dreng, holder sin mor beskæftiget! Han strækker armene helt ud og er begyndt at løfte numsen op i kravlestilling. Desuden sidder han næsten uden støtte (får dog ikke rigtig lov) og har fundet ud af, at der er noget nede mellem benene, som man kan hive i. Hvilken fest!!
    Familien er faldet helt på plads efter fødslen, alle tager Sigurd som en selvfølgelighed.
    Jeg nyder, at Sigurd er blevet så stor, så han kan overlades til andre i kortere tidsrum og er rigtig glad for, at være i gang med studierne igen.

Over and out

Anonymous
    Guest

Malene, 34 år
    2 børn:

Sofie på snart 7
    Hannah på lidt over 4 1/2 mdr.
    Hannah ammer+får 3 flasker om dagen. Jeg vil gerne over på mere flaske og mindre bryst, men den lille modarbejder…
    Hannah vejede 4100 ved fødslen. Nu 10 kg
    Drejer sig fra ryg til side. Vil gerne sidde op. Pludrer. MEGET glad for legetøj. Tung at bære på!!

MarieMor26MarieMor26
    Member

Kristina: God ide! :oD
    Jeg tror vist jeg er en af de ‘ældste’ herinde, og jeg holder stadig ud! Men jeg må indrømme at jeg nogle gange tænker på om der ikke er en del der har ‘forladt’ os. Der er i hvert fald ind imellem ret stille herinde.. Så lad os komme igang med snik snakken!! ;oD he he

Mig: Marie /Mariemor26
    Alder: 27 år
    Bopæl: Næstved (men overvejer for tiden at flytte familien til Tølløse)
    Job: uddannet pædagog, men arbejdsløs
    Bebs: Siri (også kaldet: Musling)
    Søskne: Mattis født uge 22 (23.Maj ’07), levede kun 5 min

Vægt ved fødsel: 1.521g (31+4)
    Vægt ved termin: ca 3.100 g
    Vægt nu: ca. 7 kg

Længde ved fødsel: ca 45 cm (31+4)
    Længde ved termin: ca. 51 cm
    Længde nu: ca 68 cm

Tænder: Alle spørger om hun er ved at få tænder, for hun savler meget og tygger på ALTING! -men det har hun nu gjort et godt stk. tid, og ingen tænder umiddelbart i syne..

Mad: *Tidl morgen: MM *Formiddag: MM *Frokost: Grød med vand til *I løbet af eftermiddagen: MM *Aftensmad: grøntsagsmos *Før hun bliver puttet får hun evt. lidt mere MM, nogle dage MME hvis jeg ikke har nok :o)

Andet: Hun er en glad pige, der dog er blevet lidt mere utryg ved fremmede og store folkemængder. Ellers pludrer hun løs: Giah – agyahh, Rrrrr (siger hun meget i øjeblikket). Hun vil gerne sidde, og får lov til det (nok lidt for meget), men kan også godt lide at ligge på sit legetæppe, hvor hun hele tiden ruller om på maven, og når hun ligger dér går der som regl ikke så længe før hun bliver utålmodig ;o)
    Jeg synes det er fedt at hun bliver større og kan mere og mere, og at hun bliver mere og mere bevidst. Det er så sødt at man kan få hende til at grine ved at lege titte-bøh, eller kilde hende eller lign.. ;o)

Nå nok fra mig..

Marie og Siri 15.02.08

SiffusSiffus
    Member

Mig: Carina /Siffus
    Alder: 30 år
    Bobæl: vestjylland (har lige solgt vores ejendom og flytter snart til ny kommune men forbliver i vestjylland ;o) )
    Job: Kort- og landmålingstekniker når jeg ikke lige er på barsel selvfølgelig
    Bebs: William født 24.04.08
    Søskende: Benjamin 28.08.05 – 25.02.07
    Vægt: ved fødsel 3520 g nu 6700 g
    Længde: ved fødsel 52 cm nu… øh ? den 12/8 var det 62 cm
    Andet: William er en rigtig grinebider og charmør. Alle siger “hvor er han dog mild”, og ja det er han da somregel også.
    Han er helt vild nysgerrig, vil gerne se og opleve nye ting, smiler gerne til fremmede hvis bare de snakker og smiler til ham. Er dog ikke vild med mange og larmende mennesker, er specielt lidt følsom for larm når han er træt. Her kan man godt mærke at han er enebarn ;o)
    Han har mange forskellige lyde som mange gange lyder som rigtige ord.
    Han eeelsker at hoppe og er vild med at stå op og sidde op sådan “selv”. Kan næsten sidde helt selv. Sidder dog altid hos os og med lidt støtte, for lige pludselig flagrer han jo bare rundt ;o). Han triller endnu ikke uden hjælp, men er tilgengæld rigtig glad for at ligge på maven for så ser man meget mere end hvis man bare ligger på ryggen. Sætter fusserne i så rumpen står lige op. Får sig nogen gange møvret både forlæns og baglæns når han ligger på maven. Når han ligger på ryggen er han ret god til at sætte fødderne i underlaget lette rumpen og skubbe sig op ad. Og ja så elsker at han at “flyve”. Er vild med legetøj som ryger liiiige i munden. Gumler også i alt og har savlet længe, men ingen tænder. Storebror gjorde det nu også rigtig rigtig længe, så tror ikke så meget det er pga tænder men bare et led i udviklingen. Men nu må vi se
    Ammes fuldt ud stadig, men har prøvet at drikke af kop hivlket han syntes er vildt sjovt og har også prøvet at få lidt smagsprøver på ske (for sanseoplevelsen) hvilket han er god til.

Carina og William 24.04.08

Mig: Lynne
    Alder: 28 år
    Bopæl: Vestsjælland
    Job: Lærer
    Bebs: Lily født d. 11.04.08
    Søskende: Vi regner med snart at gå i gang med at ‘lave’ en til hende:=)
    Vægt ved fødsel: 3080g og nu: ca. 6,7 kg
    Længde ved fødsel: 51cm. og nu: omkring 65cm
    Andet: Lily er den gladeste baby man kan forestille sig og dejlig nem. Hun er totalt fremmelig rent motorisk og har kunnet trille fra ryg til mave fra hun var ca. 3 1/2 måned. Nu glæder vi os til hun kan sidde lidt selv. Hun har utrolig mange lyde og er meget interesseret i forældrernes mundbevægelser.
    Hun får en smule grød om aftenen men jeg ammer stadig stort set fuldt ud stadig. Ingen tænder på vej endnu.

Anonymous
    Guest

Mig: Lisbeth
    Alder: 35 år
    Bopæl: Rødovre
    Job: arbejder som bogholderiassistent pt. Har eller arbejdet med planlægning og indkøb i mange år.
    Bebs: Viktor, født en dejlig torsdag d. 8. maj, er lige rundet de 4 mdr.
    Vægt: 3750 gr. ved fødslen, for 3 uger siden 6,5 kg. så mon ikke han snart er oppe på de 7 kg.
    Længde: 54 cm ved fødslen, 65 cm for ca. 3 uger siden
    Tænder: muligvis på vej, men vi kan ikke se nogle endnu, savler noget
    Mad: efter 2 mdr. på fuld amning for han nu fuld flaske 6xdagligt,
    Har prøvet skemad i 2 dage nu, majsgrød som mor laver m/pæremos. Det går fint, men der bliver endnu ikke spist så meget, det er mest for sjov at vi prøver, da han virker meget parat. Drikker vand af tudkop.
    Andet: Pludre ret meget, vi kalder ham papegøjen, da han kan skrige som en fugl en gang imellem. Han prøver ihærdigt at rulle og har rullet fra mave til ryg et par gange nu. Er god til at ligge på maven i lang tid og hygge. Har ikke opdaget sine tæer endnu, men mon ikke snart det kommer også. Han har let til smil og griner meget, men tempramentet er det også, hvis han ikke for sin vilje lige med det samme, så hyler han og ser meget sur ud.
    Synes endnu ikke helt at jeg har struktur på hverdagen, men Viktor har da nu spiserutiner og sove rutiner, så er det bare mor her som skal komme ud af starthullerne. Mangler at tabe mig 6 kg. og kan stadivæk ikke passe mine alm.bukser hvilket gør mig lidt depri. Er nu startet på at svømme fra igår, det var vildt fedt og jeg har planer om et par gange om ugen. Skal starte til flamenco sidst i sep. efter knap 2 års pause. Håber min ryg kan holde til det. Den er ikke super efter fødslen har jeg næsten konstant ondt i den. Ellers skal jeg bare nyde efteråret med bebs indtil vi skal ud og rejse i dec. til Nicaragua, hvor min mand kommer fra.

Slut prut finale, Lisbeth

JanePeJanePe
    Member

Mig: JanePe – aktiv på siden
    Alder: 33 år
    Bopæl: Vamdrup (13 km fra Kolding)
    Job: Pædadog på Opholdsted
    Bebs: Emil 02.05.08
    Søskende: Alfred 09.11.06
    Vægt: 3230 gr ved fødsel / 9200 gr. d. 4 sep
    Længde: 51 cm ved fødsel / 69 cm d. 4 sep
    Andet: Emil savler meget, især når begge hænder i er munden. Han er en stor dreng og har svært ved at nå sine fødder, så der må mor hjælpe..han synes nu de er meget sjove. Han skriger, pludre og griner i et væk. Har et par gange, ved uheld, rullet fra mave til ryg, men er ikke så god pga vægten..maven er i vejen :O)
    Får flaske ca 7 gange dagligt a 180 ml…Er begyndt at prøvesmage mors egen majsgrød med æblemos.
    Går til kiropraktor pga af sugekop..hovedet hælder noget til venstre, men det skal nok blive fint igen.

Meget underligt at have sådan en stor dreng…Storebror vejede 4 mdr. gammel 7500 gr…men børn er jo ikke ens…og set fra den positive side, så får mor nogle ordentlige bøffer på armene :O)

Vh Jane

Jeg kigger stadig forbi en gang i mellem =)

Mig: Amanda (Valbyprinsessen), semi-aktiv herinde
    Alder: 23 år
    Bopæl: Valby, Kbh
    Job: Lærerstuderende på fjerde årgang, startet igen, med udskudt bachelor og praktik.
    Bebs: Sylvester født d. 14/4. Ingen søskende.
    Vægt: 4180 ved fødsel –> ca 9 kg den 10 september
    Længde: 56 cm ved fødsel –> ? nu. Bruger størrelse 68 og 74
    Mad: Får bryst 5-6 gange i døgnet, og to gange hirsegrød på MME, nogengange i flaske med vællingsut, nogengange med ske. Derudover grøntsagsmos og andre smagsprøver en gang i mellem. Vi begynder snart at trappe op for grøden og ned for moren=)

Andet: Sylvester sover rimelig fast fra ca 21 til 4-5 stykker, hvor han får bryst og så sover igen til ved 6-7 tiden. Det gjorde han stort set fra fødslen, med et lille oprør ved 3 1/2 måneders alderen (som blev afværget ved at vi begyndte på flasken med grød). Nu skal vi til at prøve at se om han kan undvære maden, og kan nøjes med sut og evt en tår vand.
    Han kan stort set sidde selv, men ikke rigtig trille endnu. Fødder er også et stort hit her; Især efter der er syet knapper på som ansigter..
    Derudover smiler og griner han meget, og råber også ofte lige for tiden. Det sidste holder han forhåbentligt lidt op med igen.

tinaapriltinaapril
    Member

Tja er også med ind imellem.

Navn: Tina/Tinaapril
    Arbejde: kemiker og sektionsleder
    Baby: Jonathan 04.04.08
    Søskende: storesøster 5 år, storebror snart 8 år. Er begge glade for lillebror men ikke overdrevent. Storesøster har følt sig lidt klemt og været pjevset og morsyg. Det er ved at bedre sig lidt nu.
    Vægt: Fødsel: 3875 g, for ca 5 uger siden vejede han 7350 g, så nu er han vel omkring de 8 kg.
    Længde: fødsel: 51 cm, for 5 uger siden: 66 cm.
    Mad: Ammes primært men får et grødmåltid pr. dag. I de sidste dage er det begyndt at gå helt godt med skemaden, ellers har det været noget trægt.
    Andet: tja, meget nem, sød og glad dreng. Triller både ryg til mave og mave til ryg. Kan næsten sidde selv, og vil meget gerne kunne bevæge sig, men det bliver mest til rotationer og knapt så meget fremad.
    Mig selv: Nyder fortsat rigtig meget at gå på barsel. Er ved at male vores entre, og har idag været tur forbi jobbet for at orientere mig lidt plus få lidt læsestof med hjem.
    Så kan jeg ikke lige komme i tanke om mere…..

Anonymous
    Guest

Mig: Siller83 / Pernille
    Alder: 25 år
    Bopæl: Hatting ved Horsens
    Job: Uddannet pædagog i jan. 08- derfor ingen job
    Bebs: Nanna, født d. 7 april 2008
    Søskende: Lærke, 17.12.05
    Vægt: 2937 g ved fødset / 6900 g d. 4 sept. 08
    Længde: 51 cm ved fødsel / 64 cm d. 4 sept. 08
    Andet: Er ikke så vild med at ligge på maven. Triller nogle gang fra mave til ryg- uheld. vil meget gerne sidde op, men kan endnu ikke selv, så sidder i en sækkestol. Har endnu ingen tænder. Er begyndt at snakke meget høj lydt. Sover fra kl 18.30- ca kl. 6-6.30
    Mad: Morgenmad: havregrød med mme
    Middagsmad: grød
    Eftermiddag: frugtmos og en flaske mme
    Aftensmad: grød
    inden sengetid: en flaske vælling

Anonymous
    Guest

Hej Jane,
    ja, det er bare vildt hårdt at slæbe ru7ndt med kæmpebaby på armen. Hannah evjer faktisk 10, 2 kg (blev vejet igår). HUn er gigantisk.Men vægt og højde og hovedomfang følges ad, sagde sp, så der er ingen problemer. Hun er bare på størrelse med en 7-8 mdr gl.baby, elvom hun er 4 1/2 mdr..

missmothermissmother
    Member

Jeg er her igen – har været fraværende i et pænt stykke tid, da jeg først lige har fået forbindelse efter flytning.

Mig: Missmother/Rikke – aktiv på siden
    Alder: 36 år (på tirsdag)
    Bopæl: Lige flyttet til Fensmark ved Næstved pr. 1/8
    Job: Pædagog i BH (skal først på arbejde igen den 2/4-09)
    Bebs: Magnus født den 24/3-08 i uge 35+2.
    Søskende: Alessandra (dec. 94), Amalie (dec. 01) og Kasper (aug. 06)
    Vægt: 2600 gr. ved fødsel / 5680 gr. den 29/8
    Længde: 48 cm ved fødsel / 67 cm den 29/8
    Andet: Han siger en masse lyde og pludrer ret meget. Ingen tænder endnu. Han øver sig bravt i at komme fra ryg til mave og kan nu godt lide at ligge på maven i længere tid, kan godt komme fra mave til ryg. SP vil gerne han starter op på grød/mos. Jeg er nu mest til at starte med mos – magnus er også fint klar til det, men jeg tror ikke hans mave er det. Han får en blanding af MM og MME. Han stortrives og er for det meste glad og iagttagende. Har opdaget fødderne og bruger dem meget som legetøj.Pt er han snothamrende forkølet og hoster meget og indimellem også feber.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.