Er pludselig ked af at komme i bad…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Er pludselig ked af at komme i bad…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    AnullerAnuller
    Medlem

Hej!

Ja som der står, så er Isabella pludselig blevet ked af at komme i bad. De sidste 4-5 gange hun har været i bad har hun grædt så snart hun kommer ned i vandet. Der har ellers ik været noget tidligere, der nød hun det. Når hun kommer op af vandet så er der ik noget, så holder hun op med at græde..
    Nogen der har prøvet lign. og evt. har en ide til hvad man kan gøre..hvis man da kan gøre noget…

Kh
    Henriette og Isabella (22.04.2008)

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Jeg havde samme problem med min første datter. Jeg gjorde det at jeg begyndte at gå til babysvømning med hende og efter et stykke tid beyndte det at hjælpe, samtidig med at hun også blev ældre:-)

Nanna og Rebecca-Liv (300408)

dchcphdchcph
    Medlem

Har desværre ikke så mange råd men kan anbefale lille liggestol til babybadekarret så føler barnet sig meget sikker og at det har mere kontrol. Man kan få dem med skridsikker overflade. Har i prøvet at putte legetøj i karret og gøre hende interesseret i det? Kh Ditte

AnullerAnuller
    Medlem

Vi har sådan en skridsikker liggestol… Nej vi har ikke prøvet med legetøj, tror ikke at det vil interessere hende så meget i badet, da hun bliver så ked, at det er svært at få hendes opmærksomhed.. Men det er selvfølgelig et forsøg værd.. Vi skal også til at gå til babysvømning nu her, håber at det vil hjælpe, og at hun ikke bliver ked af det også…

AnullerAnuller
    Medlem

Vandet er hverken for koldt eller for varmt, og hun har jo kunnet lide det før, det er bare lige pludselig at hun ik kan lide det mere..
    Men vil da forsøge det med vaskekluden….

missmothermissmother
    Medlem

Har du prøvet at give hende en fugtet vaskeklud på maven, så hun ikke fryser når hun sidder i stolen – den giver også en ekstra tryghed – eller måske er vandet bare for varmt eller for koldt til hende!!!!

MVH
    Rikke og Magnus, der bare elsker at kunne plaske med benene i vandet!!!!! Hurra for bevægelsesfrihed, MOR

SiffusSiffus
    Medlem

Vi lærte engang på sygehuset med de helt små som ikke kunne lide at komme i badekarret, at man kunne lægge en stofble om/ovenpå dem, simpelthen for at de kan føle sig omsluttet og trygge, som i mors mave. Nu er hun noget ældre, men tænker om det alligevel kan være det med trygheden, hvis de fx er i forbindelse med et tigerspring hvor de jo ofte er noget mere pylrende og omklamrende. Det kan jo da i hvert fald aldrig ske noget ved at prøve ;o). Det er lidt ligesom det der blev sagt med vaskekluden. Tror bare det er vigtig at det dækker en stor del af kroppen.

Carina og William 240408

SoflineSofline
    Medlem

Det gad min dreng hellere ikke i en periode. Men nu gider han pludselig igen. Den dag han pludselig gad igen opdagede jeg at badevandstemperaturen var to grader koldere end normalt. Jeg ved ikke, om det havde noget at sige, men det har jeg så brugt siden.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.