vægt

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    kirsten81kirsten81
    Member

Mads er i dag 3 mdr og har været ved læge og blive vaccineret.. Det går over al forventning. Han er lidt pylret, men ikke så slemt. Ved samme lejlighed fik vi ham vejet. En fin sværvægter mente lægen. Han vejer nu 8,4 kg(!!) selvom han ikke er tyk. Ingen store deller. Lidt store lår og et par dobbelthager er alt han kan prale af. Ikke så mærkeligt vi synes han er tung at slæbe rundt på. Han har nu mere end fordoblet sin fødselsvægt på 3400 gram. Han har aldrig fået andet end modermælk..
    Nogen der kan stikke den?

seline81seline81
    Member

Nøj en basse tror ike jeg kan stikke den selv om Alma også er stor hun var da hun var 2 måneder 6350g og ved fødslen 4438g vi skal til 3 mdrs vacine næste onsdag så tror også jeg vil hører om vi kan få hende vejet der og se om vi når lige så højt op.
    Nna og Alma 11 uger i morgen

SkumberSkumber
    Member

wow!!! Er helt målløs. Min første datter vejede ved fødslen 3 kg. og 8,4 kg, da hun var et år….

Dorte13Dorte13
    Member

Hvor vildt. Ellen blev vejet for lidt over en uge siden, og vejdede 5 kg og er 63 cm. Hun er blot 11 uger

Anonymous
    Guest

Gennemsnit er 10 kilo når barnet er 1 år. Min er vist også nær de 8 kilo nu (hun er næsten 3 mdr), og hun får altså kun modermælk (det er oftere flaskebørn som bliver store). Men i virkeligheden er det ikke så godt med så tung en bebs, f.eks er min datter stadig ikke god til at holde sit eget hovede oppe, når hun ligger på maven, og sp siger, at det er fordi dette er meget nemmere for en lille spirrevip end en stor basse som min Hannah! Alligevel er jeg da glad for, at hun har lidt at tære af, hvis hun nu skulle gå hen og blive syg, men jeg håber altså ikke, at hun fortsætter med at stige i vægt med den fart. Jeg kan næsten ikke bære hende, så tung hun er.

Anonymous
    Guest

Hej

Magnus vil være med…. 12 uger gammel 8,0 kg og 67 cm.

KH Anja

teambarcateambarca
    Member

Hold da helt op, det er noget der vil noget 🙂 Rasmus kan ikke følge med den vækst 🙂 Får du ikke ondt i ryggen af at bære ham rundt? Rasmus vejer mindre (da han var 3 mdr, 7680 gr) og min ryg er ved at være godt medtaget..
    Ha en god dag!
    KH Teambarca og Rasmus (02.04.08)

Nøj hvor er Lily en lille spirrevip i sammenligning med jeres ‘kæmpebabyer’!! hun var til vægtkontrol i går og vejede 5,6 kg. Den sidste uge havde hun heldigvis taget 260g på, så hun vokser fint. De foreløbende tre uger havde hun nemlig kun taget 300g på.. Derfor vægtkontrollen i går. Jeg er så glad for at hun har taget på, men er også glad for at hun ikke vejer 8kg, for så ville jeg da slet ikke kunne bære rundt på hende!!
    Lynne

leneaugustleneaugust
    Member

Naja vejer knap 6 kg, nu hvor hun er 12 uger. Hun vejede dog også kun 2900 ved fødslen, så hun er faktisk vokset ret meget og ligger lidt over gennemsnittet for piger – vi skal jo lige huske, at drenge gennemsnitligt er lidt større end piger. Og at det jo ikke er en konkurrence! Men det er da sjovt at høre, hvordan babyerne vokser – godt at høre, at det går fint for de fleste. Det vigtigste er nok, at de ikke pludselig springer voldsomt i vækstkurven, men at de vokser støt og roligt 🙂
    Lene

SkumberSkumber
    Member

Hej, fik Naya vejet i går…4560 gr….og 60 cm. Hun er 12 uger på lørdag, så en lille spirrevip, der dog ikke bekymrede sp, da hun er glad og tilfreds (og superstærk *s*). Så nu er jeg mere rolig – har ellers kæmpet for at få hende til at tage på, og det var da også kun blevet til ca 100 gr på 14 dage….

Hilsen Camilla og Naya 260408

PS: Naya er rent flaskebarn nu efter en totalt kikset ammestart og en ren afvisning af brystet i torsdags – havde ellers ammet hende om natten indtil da, men det er slut nu 🙁

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.