Navn

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    gubban23gubban23
    Medlem

Er der stadig nogen, der ligesom os ikke kan finde navnet til den lille. Vi er stadig i syv sind. Jeg har egentlig ikke travlt – vil hellere finde det helt rigtige navn, end at forcere det, men min kæreste synes det begynder at være lidt mærkeligt.
    Indtilvidere er mulighederne Felix, Oskar, Geo, Georg og jeg synes stadig ikke det helt rigtige navn er iblandt.
    ÅÅÅÅÅÅhh…… 🙂
    Kh Stine

Anonym
    Gæst

Hej Stine

Kan godt forstå hvis I snart vil finde det rigtige navn til lillemanden.

Vi var også i tvivl om navn til vores datter – men efter 1 uge syntes jeg også det var mærkeligt ikke at have et navn på hende så der blev vi enige.

Så må du jo se efter flere alternativer på nettet eller lån navnebogen på biblioteket? – jeg er sikker på I nok skal finde det helt rigtige navn inden barnedåben 🙂

Hvad hed/hedder din eller din mands far/morfar/oldefar osv. – måske du kan finde inspiration den vej?

Held og lykke og lad os vide når I har besluttet jer 🙂
    Kh Rikke og Julie 250408

missmothermissmother
    Medlem

Hej Stine

Her blev vi bare nødt til at beslutte os, da jeg blev ved med at kalde Magnus Kasper (storebrors navn) for han er en tro kopi af ham.

Mit problem mht. navne var jeg har fobi mod alle de navne der har givet mig “dårlige vibrationer” fra de institutioner hvor jeg har været så jeg var kommet frem til 2 navne som var acceptable – Magnus og Marcus.

Efterfølgende har jeg fundet ud af vores lille pus (snart 7 uger og 3,2 kg) navn betyder “den store” – men det passer bare til ham.

Kasper var 2 uger før vi fandt navn til ham. Vi havde alle 4 slynget navne ud og efter at have smagt på dem kunne jeg bedst lide Kasper og en morgen mens farmand og Kasper hyggede med flasken ja så blev de 2 enige om Kasper var det han skulle hedde.

Men det er utroligt svært, så jeg vil ønske jer held og lykke i jeres søgning og give dig ret i man ikke skal forhaste sig med at finde navn.

Mvh
    Rikke, Alessandra (som skal konfirmeres på søndag STORT), Amalie, Kasper og Magnus

Jeg ville helt klart vente. Det rigtige navn skal nok dukke op. Jeg har ment at alle mine piger skulle hedder Viola under graviditeterne, men det var ikke før 3. gang, at barnet der kom ud faktisk var en Viola. I skal nok blive ramt af lynet – lige pludselig er den der.

KH Lotte

MarieMor26MarieMor26
    Medlem
    lykke78lykke78
    Medlem

Vi har heller ikke besluttet os endnu og jeg bliver snart sindsyg af at spekulere over det. Min mand er også ved at være træt af alle spekulationerne, men tager ikke valg af navn så nært som mig. Men det er svært – det er jo et navn for livet.

Hvad synes I om navnet Smilla ?

Smilla er sødt

Lotte

Jeps, jeg kan også godt lide Smilla 🙂

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg syns også at Smilla er et sødt navn. Men mine forældres hund hedder det og det gør deres nabos hund også. Så jeg kan umiddelbart ikke lade være med at tænke på en hund!

Knus Mai

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.