barsel og ferie

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 barsel og ferie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    katia78katia78
    Medlem

NU hvor barslen “truer”# (-: kom jeg til at tænke på hvordan man smartest ligger sin barselspaln (ved godt at den først skal afleveres senest 8 uger efter fødsel)?
    jeg kom dog til at tænke på om der er nogen herinde der ved hvad man gør med ferie optjent i 2007 og i 2008

Kan man evt. ligge ferien fra 2007 efter de 2+6 måneder med fuld løn og bagefter påbegynde dagpenge- men hvad så med den optjente ferie fra 2008? jeg er rimelig lost-
    Nogen der ved?

Katia 28+1

axworthyaxworthy
    Medlem

Tror de fleste bare ligger den i forlængelse af orloven.
    Det ferie jeg skal afholde inden 1. maj i år, holder jeg før orloven stater og det der hører til næste år, holder jeg efter endt orlov.

Lone 28+4

Anonym
    Gæst

Hej Katja

Her finder du en temmelig interessant pjece (synes jeg). Måske hjælper den lidt.

http://www.lige.dk/Files/PDF/pjece_foraeldre_web.pdf

Jeg synes efter den har man rigtige mange muligheder at planlægge sin barselsorlov.

Hilsen Carola 24+3

Dorte13Dorte13
    Medlem

Du kan godt lægge den mellem de to *”barsler*. Det gjorde jeg sidst. Sådan at jeg holdt de 24 uger m. løn. Derefter ferie der er optjent til afholdelse inden maj 2009. Og tilsidst 22 uger på dagpenge.
    Jeg får overført rest ferie der skal være afholdt i 2008 til til næste år, da jeg pt. er sygemeldt og man kan ikke afholde ferie under sygdom, men den kan efter specielle aftaler m. arbejdsgiver overføres.

lynnegilberglynnegilberg
    Medlem

Ring til din a-kasse eller fagforening, så er du helt sikker på at få de rigtige svar. Det kan jo godt variere lidt, alt efter hvordan man er ansat..
    Lynne 27+2

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.