Rejser?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    sparre75sparre75
    Medlem

Hej Tina,

Jeg vil kontakte flyselskabet for at høre nærmere om deres regler. De fleste flyselskaber har en politik om hvor sent i din graviditet, de vil flyve med dig.

Desuden vil jeg også undersøge nærmere med det gule, for så vidt mig bekendt dækker det ingen hjemrejse overhovedet længere. Derfor skal man selv tegne en ekstra forsikring, der dækker hjemrejse. Om det er noget dit firma dækker for dig, skal du nok spørge dem om.

Håber du får en god tur under alle omstændigheder.

Mvh. Birgitte

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej

Jeg skal til Schweiz her i januar måned med jobbet. Jeg tænker, om der er specielle forholdsregler mht fly og forsikring?
    Jeg skal vel tjekke om mit arbejdes rejseforsikring gælder mig, som jo må siges at være klar over, at jeg tager afsted med noget, som kan risikere at være behandlingskrævende? Gult sygesikringsbevis dækker vel hverken ved rejser med jobbet elelr hvis man tager afsted vel vidende om, at man “fejler” noget, som kan blive behandlingskrævende.
    Skal flyselskabet have dokumentation for, at man ikke kan forventes at gå i fødsel i luften? Flyver nok via Milano.
    Nogen som ved noget?

Jeg skal også til Sverige privat i uge 8 – skiferie (skal dog ikke selv stå på ski). Her er vi med færge og egen bil, så der kan jeg nok snige min store mave uset om bord, men hvad med rejseforsikring her. Eller dækker gult sygesikringsbevis hjemrejse mm, når det er Skandinavien. Der var noget med nye regler pr. 1/1?????

Håber nogen er lidt bedre inde i den slags end mig:-)

Kh

Tina

Anonym
    Gæst

Hej,

Når du rejser med arbejdet, skal de have en forsikring for dig, så du skal sørge for, at den de har, også dækker under graviditet, så du ikke pludselig står med en kæmperegning. Jeg var selv i USA før jul, og der chekkede jeg det.

MHt. flyvning er der forskellige regler fra selskab til selskab. Nogle vil ikke have gravide med, der har mindre end 8 uger til termin, nogle 4 uger, så det er bare om at chekke i forvejen så man ikke bliver afvist ved gaten.

Man skal have sin vandrejournal med når man flyver, så man kan bevise terminsdato (og hvordan de så har tænkt sig at læse den på dansk ved jeg ikke, men det var den besked jeg fik).

Når du rejser privat skal du have en privat rejseforsikring. Det er vist lidt af en jungle nu, da det gule ikke længere dækker, så det er nok bedst at chekke med et forsikringsselskab. Jeg var i Brasilien sidst da jeg var gravid på privat rejse, og der er nogle forsikringer der ikke vil dække gravide, så det er også om at chekke grundigt her.

🙂 Gustavs mor

Anonym
    Gæst

Det gule sygesikringsbevis gælder stadig i Norden – også hjemrejse.
    Kh. Line
    28+5

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.