Voldsom halsbrand

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Voldsom halsbrand

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja – og kold mælk kan også dulme midt om natten. Samarin må man vidst også gerne tage. Desuden hjælper det at sove med hovedet højt. Jeg havde det 14 dage i december og pludselig holdt det op igen. Så det er ikke sikkert, det varer ved.
    Held og lykke fra Maria

dchcphdchcph
    Medlem

Hej jeg synes desværre ikke at det med maden hjælper så meget, har derfor indimellem tyet til tyggetabletter, som man gerne må tage som gravid og fås på apoteket, kan ikke huske mærket og er ikke hjemme;)

kh Ditte

katia78katia78
    Medlem

Jeg har sipelt hen så meget halsbrand- er der nogen der kan anbefale at spise særlige madvarer frem for andre? Ved godt at fede madvarer skal undgås….

Hjælp har næsten ikke sovet i nat- AV…
    Katia 26+3

Berit83Berit83
    Medlem

Jeg er også med i halsbrandsklubben og jeg tager Alminox mod det. De virker rigtig godt, synes jeg.

Berit 27+4

missmothermissmother
    Medlem

Hej

JEg lider også af halsbrand og det uanset hvad jeg spiser og drikker, jeg tager det med balancid som kan fåes i håndkøb. Jeg brugte dem også sidst jeg var gravid og synes de virker ret hurtigt.

MVH
    Rikke 23+6, der har lidt af halsbrand i snart 1½ md.

tinaapriltinaapril
    Medlem

Jeg har også i perioder voldsom halsbrand – uha den var gal i juledagene!
    Jeg tager balancid fra apoteket. Det er i princippet bare kalk med lidt smag, og det fungerer fint. Mælk er også godt, og så har jeg hørt at ingefær skulle være effektivt.
    Men æv – halsbrand er bare irriterende.

KH

Tina

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Katia

Jeg led også rigtig meget af halsbrand inden min mave faldt syd på:o)
    Jeg ligger med hovedet højt om natten og undgår at spise noget med for meget fedt i inden sengetid da det gjorde det meget værre.
    Jeg har hørt at noget der hedder Omelix skulle være godt mod sure opstød og halsbrand og kan fås på apoteket(har dog ikke selv prøvet det)

Håber det snart stopper for det er r*v irriterende:o)
    Mia1204 37+3(besøg fra jan.08)

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg går ind for så lidt “medicamenter” som overhovedet muligt når jeg er gravid.
    Så jeg vil anbefale mandler til halsbrand. Det har hjulpet mig godt i mine nu tre graviditeter. Og så er det sundt fedtstof samtidig.
    Håber det hjælper dig.

Knus Mai(21+?)

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej Mai

Nu går jeg generelt heller ikke ind for “medicin”, men de midler, der er mod halsbrand er ret uskadelige. Balancid, som jeg spiser, når det bliver for slemt består af kalk! Vi er således ikke ude i noget “farligt”

KH

Tina

Anonym
    Gæst

Hej Katia,

Jeg synes det virker med mælk og bananer.

Har dog også købt og afprøvet Alminox tyggetabletter fra apoteket. Dem må man gerne tage som gravid. De smager lidt af pebermynte.

igår tog jeg en lige før sengetid og det var altså rart ikke at falde i søvn med halsbrand.

Kh. Lisbeth 24+1

Anonym
    Gæst

Prøv Gaviscon tyggetabletter, fås på apoteket.

Anonym
    Gæst

Hej Tina

Nej, man kan jo ikke ligefrem sige at disse midler ligger i den tunge ende:)
    Jeg prøvede dem første gang jeg ventede mig, og jeg kan ikke lide dem, sådan ren konsistens mæssigt. Og så ligger 4 måneders kvalme og opkast ikke langt nok væk til at synke det. Puha, bare tandbørsten kommer om til de bageste tænder…

Kh Mai

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej Mai

Balancid synes jeg har ok konsistens. Dem tygger man, så det er lidt ligesom at spise en pepermyntepastil uden så meget smag, så de er helt fine.
    Der er vist noget af det, der skummer op, og det lyder helt klart ulækkert. Er af en eller anden grund ikke specielt kvalmeramt denne gang – sidst tror jeg, jeg i perioder måtte opgive at børste andet end fortænderne:-) – og så står der i bøgerne, at man kommer til at bløde fra tandkødet – ikke så mærkeligt!
    Synes til gengæld, jeg har så slem halsbrand ind imellem, at jeg også ville overveje skrapere medikamenter, hvis det var nødvendigt. Så det er dejligt, det foreløbig kan klares med balanciderne. Bliver fuldstændig desperat, når jeg skal sove, og det bare gør ondt og svier i mave og spiserør.

KH

Tina

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.