2. lægebesøg?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 2. lægebesøg?

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    tinaapriltinaapril
    Medlem

Jeg fik ikke foretaget underlivsundersøgelse. Jeg har kun oplevet dette undervejs i forløbet ved min første graviditet. Men her var man bekymret for, at mine mange plukkeveer forkortede livmoderhalsen (viste sig ganske ubegrundet). Så hvis ikke, du har haft mange plukkeveer eller lignende, tror jeg ikke, underlivsundersøgelse indgår. Så er det mest urinprøve, vægt, blodtryk, mærke på mave, snakke om hvordan du har det mv.
    God fornøjelse!

KH

Tina

Anonym
    Gæst

Kære alle,

Jeg har termin d. 1. maj og skal til min 2. grav. undersøgelse ved lægen på fredag. Kan I, der er lidt længere fremme end mig, svare på, om man også får foretaget underlivsundersøgelse? Jeg skal nemlig have min 4 årige søn med til lægen, så jeg ville have det liodt mærkeligt med at ligge der med stængerne i vejret.

Kh. mebus fra maj-terminsdebatten

lynnegilberglynnegilberg
    Medlem

Jeg var til 2. lægebesøg i går og jeg fik heller ikke foretaget underlivsundersøgelse. Jeg tror kun det er noget de gør, hvis der er grund til bekymring af den ene eller anden grund.
    Jeg fik heller ikke målt blodprocent, selvom det står i min bog at man skal have det ved 2. lægebesøg. Det gik i det hele taget meget hurtigt max 10 min vil jeg tro.
    Lynne 25+2

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Jeg snakkede stort set kun med lægen og hørte hjertelyd, men det var også fordi jeg havde været på hospitalet dagen før (ikke noget alarmerende), og der fik jeg taget blodtryk, blev scannet m.m.
    Men jeg har bestemt ikke hørt noget om at man får underlivsundersøgelse ved 2. lægebesøg. -altså i hvert fald ikke hvis det hele ser fint ud :o)

-Marie 25+3

katia78katia78
    Medlem

Jeg har også været til 2. lægebesøg- ingen underlivsundersøgelse.
    Spurgte faktisk til det- men fik at vide at det ikk er kutyme.
    Medmindre der er en særlig årsag til det.
    MVH
    katia

Anonym
    Gæst

Var til 2. lægebesøg d. 19. december UDEN undervognstjek.

Det tog nul komma fem – lidt blodtryksmåling, lidt vægtvejning, har du nogle spørgsmål ?, høre hjertelyd (det var skønt) og slut prut finale.

Stina 26 + 4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.