Hej, er ny her (emner i indlægget: leddegigt, se barnet og barnevogn)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Hej, er ny her (emner i indlægget: leddegigt, se barnet og barnevogn)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    dchcphdchcph
    Medlem

Hej, jeg hedder Ditte og nyt medlem – jeg venter en pige og er i uge 24 (24+3) og skal til mit andet lægebesøg på fredag, det bliver hos en fødselslæge på Rigshospitalet, da jeg har leddegigt og tager medicin, så vil de gerne sikre sig at livmoderhalsen (tror jeg nok) er lang nok til at holde barnet hele vejen igennem, så det bliver rart at få bekræftet at det hele forhåbentlig er ok;) men rart at der bliver holdt øje.

Er der nogen af jer der har leddegigt?

Ellers har jeg det fint, nyder at hun sparker på livet løs, savner dog at se hende, har I det også sådan?

Vi har fået anbefalet at købe barnevogn i Sverige, dels har de ingen leveringstid og dels er det billigere, har I nogle erfaringer ud i Sverige mht barnevogne?

Mange kærlige hilsner Ditte

Anonym
    Gæst

Hej Ditte

Velkommen her i vores lille hyggelige og super skønne gruppe.
    Hvornår har du termin ??
    Jeg hedder Susanna og venter en lille pige i midten af april 08
    skal også nedkomme på Riget og går til fødselslæge om torsdagen derinde.
    Jeg har desværre udviklet graviditetssukkersyge så derfor holder de også extra øje med mig og den lille, jeg kan dog forvente at blive sat igang optil 14 dage før termin ( ja så er man da advaret lidt på forhånd)
    Imorgen skal jeg til tilvækstscanning de skal bare lige se hvordan hun vokser og hvad hun ca. vejer, kan mærke hende hver dag og nyder det når hun sparker.
    Kan dårligt vente til april når hun ankommer og jeg endelig kan holde hende og se hende.

Hvad dag går du til JM og hvem har du ?? jeg går tirsdag og hos en der hedder Anette Germÿnthe hun er bare så sød.

Susanna 25+2 der venter på sin lille pige til april.

Ps bruger du også http://www.minmave.dk ??
    Håber at du får en god graviditet og at alt er som det skal være.

dchcphdchcph
    Medlem

Hej Susanna
    tak for god og sød mail. jeg har termin d.19.4, går til jordemoder om tirsdagen hos en der hedder Britt.

Ja jeg bruger også minmave.dk, synes især uge for uge er ret god.

Bliver du scannet hver uge? hørte lidt om graviditetssukkersyge i tv forleden, men ved ellers ikke så meget om det.

Har I mødtes nogle fra Kbh.?

Håber også din graviditet fortsat går godt og alt er i orden.

Anonym
    Gæst

Velkommen i gruppen. Vi er to, der har mødtes fra København -Claudia og jeg kort før jul. Men vi må have sat endnu et møde op. Jeg skal også føde på Rigshospitalet – og er sat til den 25. april. Jeg venter en dreng.

Mange hilsner fra

Maria

dchcphdchcph
    Medlem

Lyder hyggeligt, sig til når I har lydt og tid til at mødes igen, eller hvis jeg skal komme med bud på tidspunkt, min mail er dkdch@hotmail.com, vh Ditte

Anonym
    Gæst

Hold da op Susanna. Kun de bedste er gode nok til dig :O)))))

Gemÿnde er Chefjordemoder og har næsten ingen gravide til konsultation. Jeg har kendt (privat) hende ALTID og hun er bare det sødeste menneske.
    Jeg ville ønske at det var mig der har hende som JM.

Min hedder vist Ann – jeg går onsdag på Riget.

Min fødselslæge hedder Christian Rifbjerg – jeg har en stofskiftesygdom og bliver derfor tjekket i alle ender og kanter på Riget.

Jeg venter en dreng 6. april.

Tilbage til spørgsmålet om barnevogn – jeg har selv overvejet at købe min barnevogn i Malmø (jeg må hellere lige ringe til en babyforretning derover og forhører mig om hvad en City Bag koster, inden jeg drøner over broen).

Stina 26 + 4

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg skal også føde på rigshospitalet. Har egenlig først termin 12/5, men da jeg har diabetes type 1, og to gange før har født ved kejsersnit, skal jeg føde ved planlagt kejsersnit i slutningen af april (den 30/4 regner jeg med).

Mht barnevogne i Sverige skal man være opmærksom på at de ikke har store vogne som vi kender dem med ligge mål på 90cm og derover. De har fortrinvis kombivogne.
    Det er lidt sjovt at Emmaljunga laves i Sverige, men det er kun i DK at de store vogne sælges!
    Jeg købte en Emmaljunga kombivogn i Sverige til vores nr 2. Der sparede jeg ca 500kr. Så det er jo ikke meget hvis man skal trække færgebillet fra osv.

kh Mai

Anonym
    Gæst

Hej Stina

Hehe ja jeg vil kun ha de bedste læger og den bedste jordemoder de kan tilbyde på Riget, ej det passer ikke men jeg er super glad for min søde og dejlige jordemoder Anette Germÿnthe.
    Jeg får extra lange samtaler hos hende pga alle de gange jeg før har mistet og fordi jeg er lidt ked af det i denne graviditet( står alene med det hele da faderen skred fra mig)
    Min fødselslæge hedder Heidi og der går jeg en gang hver mdr om Onsdagen, pga graviditetssukkersyge, og noget med mit hjerte. så jeg bliver scannet min. 1 gang hver mdr.

Susanna 25+2

dchcphdchcph
    Medlem

tak for gode tips, havde hørt om liggemål, men regner med at købe kombivogn. men havde håbet man kunne spare mere;)

vh Ditte

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.