Kili seng/junoseng

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Kili seng/junoseng

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Jeg har ingen erfaring med den selv, men både min søster og bror har brugt sådan én til deres respektive børn, jeg mener dog først de har brugt dem efter tremmerne er kommet af..
    Derudover vil jeg også gerne selv have sådan en. Det bliver dog ikke lige foreløbig, for vi har simpelthen ikke plads til den i vores soveværelse (*hulk*), fordi den er bredere end normale tremmesenge, da den lille skal kunne vokse i den. -Men når den lille skal have sit eget værelse ønsker jeg mig sådan én :o)

– Marie 22+2

katia78katia78
    Medlem

Eller den klassike lille per seng…
    er der nogen der har erfaring med den.
    Den er super flot- men er den praltisk og er gæret i det åbne stykke højt nok?

MVH
    Katia

De gamle Junosenge er flotte, men lever langt fra op til diverse krav om sikkerhed. Derfor er der kommet en ny model i produktion, den ser dog noget anderledes ud end de gamle.

Hvis man gerne vil have en sikker, billig look-alike, så har Ilva en model, som jeg personligt synes ligner meget

Lotte

Hvad er det galt med de gamle juno senge i forhold til sikkerhed? Jeg har nemlig min gamle juno seng, som jeg selv har sovet i, og den ville jeg da rigtig gerne have vores dreng til at ligge i. Men selvfølgelig ikke hvis den er usikker
    Marie Louise

Anonym
    Gæst

Hej Piger

Jeg har valgt en seng fra babydan, der kan bunden hæves og sænkes efter behov, og det ene sidestykke kan tages af når hun bliver lidt større. Senere kan hun bruge sengen til en lille sofa på sit værelse. Pris 1600 med god madras.

Susanna 22+1

Anonym
    Gæst

Vi valgte Ikeas Sniglar model til Gustav, da den blev dømt til bedste valg i Tænk. Den koster 299 kr. og var på det tidspunkt (2½ år siden) en af dem der bedst levede op til krav om tremmeafstand etc. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00115751

Indrømmet – den er ikke lige så spændende som andre senge, men med en sød sengebort og nogle billeder over sengen er den rigtig fin. Den kan justeres i bunden, så man bedre kan få fat på dem når de er helt små.

Gustav ligger stadig i den – han er nu 2½ og en lang dreng på 94-95 cm., men vi skal nok snart til at skifte.

🙂 Gustavs mor

Nu er det et par år siden at jeg undersøgte det, men jeg mener at der er for lang afstand mellem tremmerne og kanterne er ikke høje nok. Ligesom med alt muligt andet til børn, så er det gennemtjekket og de fleste “farlige” ting er mest farlige i teorien. Jeg tror det er en smagssag, hvor meget man går op i det. Jeg købte eksempelvis en kombivogn som blev kåret til den bedste i Tænk, året efter blev den tilbagekaldt som potentielt livsfarlig. Det handlede om, at EUs regler var lavet om, og at der nu var for lang afstand mellem styr og barn. Jeg beholdt nu min vogn alligevel og alle børn er endnu i live.

Så jeg ved ikke om man kan kalde en Junoseng for farlig, men godkendt er den ikke

Lotte

katia78katia78
    Medlem

det er rigtigt at junosengen ikke er godkendt- men kilisengen skulle gerne være godkendt…

Den kender jeg så ïkke. Et alternativ kan også være en Noah bed

Lotte

OscarZeniaOscarZenia
    Medlem

Nu er jeg en af dem som bringer fødselstallet i Danmark lidt op, så jeg har valgt Kili sengen fra Sebra. Det har givet mig mulighed for at variere lidt i farver, da Sebra kommer med deres limited editions. 

De er altså bare smaddergode og rart at de kan udvide sig til juniorseng. Min store pige på 6,5 år sover stadig i den. 

Du kan se alle farverne på kili sengen her.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.