Hvilken barnevogn har i købt/køber I

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Hvilken barnevogn har i købt/køber I

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    katia78katia78
    Medlem

Jeg er meget i tvivl om hvilken jeg skal købe.
    Er der nogel gode råd??

Mange hilsener
    Katia 21+2

Jeg drømmer om en Emmaljunga duo edge (eller noget i den stil), den er lille, nem at komme rundt med, nogenlunde pæn, indeholder både barnevogn og klapvogn.

Men jeg tror nu ikke at vi køber sådan en, tvivler på at kvaliteten er god nok til at vi kan købe en brugt

Lotte

Anonym
    Gæst

Da vi fik vores søn for 3 år siden købte vi en lækker Odder Alcantara vogn – den er super god. Kan godt li’ at den virker robust og ikke knirker og knager i alle led. Det gør den stadigvæk ikke selvom William stadig sover i den næsten hverdag (han ELSKER sin barnevogn). Vi har kun smurt ledene en gang, og lappet hjulet – men det var fordi jeg kørte en rosentorn op i dækket.

Jeg kan kun anbefale Odder-vogne. Og hvis I skal have flere børn, kan man være sikker på, at Odderen kan holde til dem alle.

Hilsen Mirjam

Hvis det ikke var fordi jeg regner dette barn for mit sidste, så ville jeg også investere i en Odder. Jeg synes de er for dyre (fra nye af) til bare et barn

Lotte

Anonym
    Gæst

Jeg har forelsket mig i en Basson Grande, jeg får den med lift, pusletaske, barnevognssele, regnslag, fluenet, dyne og gode madrasser for en pris på 5300 kr
    Min mor give det halve til Barnevognen.
    Grunden til jeg har forelsket mig i denne vogn er at jeg ikke vil få brug for 2.4 tøjklemmer og en stofble til solskærm da min vogn har et indbygget solskærm man kan lyne op eller ned og det er pænere end en stofble syntes jeg.
    Til min søn for 15 år siden havde jeg en Odder og den blev brugt i 3 år, den havde faste hjul hvilket er meget svært at finde på en barnevogn idag.
    I ønskebørn i Helsingør har de noget man kan få lagt ind i hjulene som skulle gøre dem lidt mere modstandsdygtige med at punktere, det koster 200 kr og 50 kr pr hjul mens man venter.
    Det vil jeg gerne investere i da jeg skal ud og gå meget med den lille efter fødslen.

Susanna 20+2

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Vi har bestilt en Emmaljunga big star classic (marineblå). Jeg tror på, at de svenskere kan deres kram! ;o)
    Egentlig synes jeg at Odder barnevogne helt klart er de flotteste. Jeg kan godt lide deres klassiske “glatte”/enkle look. Men, men.. Jeg må sige at på det tekniske vandt Emmaljungan hos os (og specielt hos Lars -he he). Jeg synes dog at deres supreme ikke er så pæn. Den er for “fluffy”, synes jeg, og jeg kan ikke lide de der bindebånd-agtige nogen. Så vi købte classicen. Så fik Lars lov til at vælge den pga ‘teknikken’ og jeg fik den mest enkelt udseende af de to typer :o)

Men okay hvis jeg var en Hellerup-frue eller bare havde rigtig mange penge, så ville jeg købe en Emmaljunga til praktisk brug og en silvercross til når jeg gik tur med den lille, og tog på cafe med veninderne og lign. *G*
    Jeg synes silvercross barnevognene er SÅÅÅÅÅ flotte, men ret upraktisk at proppe ind i en lille rød yaris :oD -så den bliver det altså ikke..

– Marie

axworthyaxworthy
    Medlem

Jeg har en Odder, af den nye slags, der vejer lidt mindre og har blød kaleche, mener den hedder Patricia.
    Jeg er super glad for den. Rigtig god kvalitet, stabil, nem at pakke sammen, stor i størrelsen og så synes jeg den er mægtig pæn.
    Den kører rigtig godt og er nem at trille med, selv herude på landet, hvor grusveje, mudder og græsgange er en del af hverdagen.
    Den er hverken punkteret, rustet, falmet eller andet i de ca. 20 måneder vi har brugt den og så er den i øvrigt vandtæt. Bruger kun regnslag hvis vejret viser sig fra sin allerværste side.
    I mit job som dagplejemor, ser jeg virkelig mange barnevogne. Der er mange gode, men jeg synes faktisk at min egen er den bedste.
    Den har kostet lidt mere, men for mig, har den været alle pengene værd, og den er bestemt ikke brugt op endnu. Den lille ny kan sagtens bruge den, og får vi flere børn, tænker jeg såmendt, at den stadig holder.
    Jeg kan ihvertfald godt anbefale en Odder.

Berit83Berit83
    Medlem

Vi købte en ny Oddervogn da vi skulle have Emil og den har været alle pengene værd. Vi har udsat den for lidt af hvert, Emil sover stadig i den og den står som ny.

Berit 22+1

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Jeg har en Emmaljunga big star, og har været rigtig glad for den. Om man er til det ene eller andet mærke er nok en smagssag.

Jeg samlede en masse råd ind, da jeg skulle købe barnevogn første gang:

– Liggemål – hvor meget plads er det til baby. Hvis I begge er kæmpehøje er det nok en dårlig ide at købe kombivogn, da den type hurtig bliver for lille.

– Skarpe kanter – se vognen igennem for skarpe kanter og løsdele, som kan skade baby

– Er den let at slå sammen – hvis man skal køre meget bil er det en god idé, hvis ikke er det måske ikke så vigtigt

– Og hvor meget fylder den når den er slået sammen? Passer den til bilens baggaerum? De fleste steder kan man få lov at prøve om den kan være i bagagerummet.

– Er den let at bære – skal man meget op og ned af trapper og kantsten?

– Kan styret reguleres i højden – igen godt til de høje mennesker!

– Isolering – skal baby stå meget ude?

– Farve – sort er varmt, men praktisk. Lyst er mere luftigt men alt ses.

– Madrasser – hvad følger med vognen? Ofte er det en ussel kvalitet, hvor man bliver nødt til at købe en bedre.

– Sikkerhed – hvordan klarer vogen sig i tests. Check bla. http://www.taenk.dk. Da jeg købte frarådede de at lade børn sove i kombivogne, da de kunne klappe sammen. Måske er det blevet bedre, men det er værdt at chekke.

– Forhandlere – husk at babysam/jalsøe selv producerer Odder. Derfor var de de steder, vi var, meget vilde for at sælge os en Odder vogn, da avancen er højere på dem. Få evt. råd hos en forhandler, der ikke har økonomiske interesser i en bestemt vogn.

– Vær ikke bleg for at forhandle en pris. Vi fik en pakke pris på vogn, pusletaske, regnslag, myggenet, parasol, madras, lift og dyne og det blev meget billigere end at købe det enkeltvis.

– Husk at bestille 3-4 måneder i forvejen, hvis du vil være sikker på at få den model du gerne vil have

Jeg kan i øvrigt godt anbefale “Danmark” på Amager. Vi fik en rigtig god rådgivning, som føltes uvildig, og vi fik også en god portion rabat.

Held og lykke – jeg får desværre ikke lov til at købe en ny. da den gamle har holdt for godt. Så den skal bare lige shines op!

🙂 Gustavs mor

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

-Ps. Jeg tror altid man kan forhandle om pris. Vi skal have ALT, da vi jo ikke kom så langt med Mattis, at vi havde købt nogle ting. Godt nok kan det godt være at jeg vil købe nogle ting over nettet, men jeg har fået en deal med ‘kære børn’ i næstved om at vi får et nedslag i prisen på det hele samlet. Også med barnevognen, som er betilt dér.
    Jeg tror bare man skal være ‘fræk’ og spørge om det ligegyldigt hvor man køber. De er som regl (efter hvad jeg har hørt) villige til at lave sådan mængderabat, eller evt. nedslag i prisen.

– Marie 20+1

kkr1979kkr1979
    Medlem

Vi har en Emmaljunga Big star supreme fra William (sept 06). Vi er vildt glade for den. Den er robust og god at køre med.
    Da der kun bliver 19 mdr i mellem børnene overvejer vi stærkt om vi skal købe en Emmaljunga twin cerox (klapvogn) som søskendevogn til de første par måneder. Denne vil blive købt brugt.

Ja, vi er store Emmaljunga fans;-)

KKR 18+6

SiffusSiffus
    Medlem

Ja jeg går og drømmer om Emmaljunga, big star supreme. Håber jeg får mulighed for at købe den inden den lille kommer. Vi har nemlig en barnevogn allerede som kæresten fint syntes vi kan bruge igen, men jeg er ikke helt tilfreds med den. Den er af ukendt mærke (hvilket er uden betydning), men har en del ting jeg syntes der er ringe ved den. Så jeg vil super gerne have den anden som virker noget mere solid og smart funktionsmæssigt, ikke mindst vores brug. Vi bruger rigtig meget barnevogn, så det ville altså være lækkert med en god en.

Siffus 18+0

Anonym
    Gæst

Vi har en Emmaljunga Duo Edge. Den er lille og god både i bus og bil, og nem at navigere med. Prismæssigt er fordelen, at den både er barnevogn og klapvogn. Liggemålet er til gengæld ikke så stort, men vores søn på 1½ sover dog stadig i barnevognsdelen.
    Og ja, det er ultravigtigt at kunne indstille højden, så man ikke får ondt i ryggen, for man kommer til at gå MEGET!
    Ulla 21+4

Bubbibaby1Bubbibaby1
    Medlem

Vi har bestilt en Trille Dream. Den opfylder alle de krav den skal og så er den robust og holdbar.
    Jeg havde en kunde inde i forretningen forleden som havde den vogn, og hun kunne stærkt anbefale den.
    Vi tog ud og kiggede på den og blev enige om at det var den vi skulle have. Vi fik den i en pakke og der følger et myggenet med, regnslag, lift, to gode madrasser, babydyne og babypude, pusletaske, højstol og træmmeseng med mardras..hmm kan ikke huske om der var mere. Men vi synes det er en flot og robust vogn med alt det tilbehør og jeg glæder mig som et lille barn til vi får den hjem 😀

VH Søs 21+6

Anonym
    Gæst

Er lige på besøg fra august terminen (2007)

Kan varmt anbefale Emmaljunga! Vi har selv en Big Star Surpreme. Den er alletiders – den er blandt de bedste barnevogne i Tænk & Test testen og så har den vundet Forbrugerstyrelsens test i 2005, vinderen i 2006 var den skrabede udgave af Big Star Surpreme, dvs. Emmaljunga Classic.

De har fået nogle superskønne farver i deres nye 2008 kollektion… Især den der hedder “Blue Water” – ærger mig at den ikke var der da vi fik vores barnevogn… vi har en i farven “Navy”

Eneste ulempe er at barnevognen fylder en del når den skal med – for eks. når den skal pakkes ned i en bil – men til det formål har vi anskaffet os en klapvogn fra MacLaren. Denne kan faktisk også bruges fra baby er nyfødt da den har en speciel hovedstøtte… 🙂

Se her: http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=2477&sub=204&page=1

Summa summarum er: Emmaljunga’en får i hvert fald anbfalinger herfra! Ligeledes klapvognen fra MacLaren.

Mit råd til jer er: Overvej også at købe en klapvogn, den er noget nemmere at have med at gøre til de små ærinder.

Fortsat god graviditet! 😉

Kærlig hilsen fra Melanie – mor til Marcus fra 07.08.07

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.