kan I mærke den lille?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 kan I mærke den lille?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    lynnegilberglynnegilberg
    Medlem

Jeg har lige mærket den lille for første gang i fredags. Der var jeg 17+3 og er førstegangsgravid. Har dog ikke mærket den siden. Tror ikke du skal bekymre dig, det skal nok komme.
    Lynne 17+6

Dorte13Dorte13
    Medlem

NEj det bør det ikke.
    Det kan jeg sagtens sig. Men hvis f.eks. din moderkage ligger forrest, kan man føst meget sent mærke liv.
    Jeg er begyndt at mærke liv så småt. Er og 2. gangs. Er 15+2- Men ved også at moderkagen ikke ligger foran.
    Kh
    Dorte

katia78katia78
    Medlem

Jeg er andengangsgravid og kan ikke mærke noget endnu… er 17+6
    Det bekymrer mig- men bør det det?

MVH
    Katia

SoflineSofline
    Medlem

Jeg er førstegangsgravid og har mærket liv siden uge 16, men nej, du skal ikke bekymre dig. Moderkagen kan for eksempel ligge i vejen. Du skal vel også snart til scanning igen?

Berit83Berit83
    Medlem

Jeg er også andengangs gravid og jeg har mærket liv et godt stykke tid nu. Ikke særligt kraftigt og heller ikke hver dag, men det kommer nok.

Berit 19+0

tinaapriltinaapril
    Medlem

Tror du skal et godt stykke over 20. uge, før du skal begynde at bekymre dig (selvom det er svært). Moderkagen kan ligge og spærre. Jeg er gravid for tredje gang og 17+4 og jeg tror måske, at jeg mærker noget men er ikke 100 % sikker endnu.
    Det kommer lige pludseligt!

KH

TIna

Anonym
    Gæst

Jeg er også 2. gangs gravid – og har heller ikke mærket noget endnu. Sidst var jeg ihvertfald længere end i uge 20, før jeg mærkede bebsen – så ingen grund til bekymring endnu.
    Kamilla, 15+1

Bubbibaby1Bubbibaby1
    Medlem

Jeg er 2 gangs gravid og mærker den lille’s bobler hver dag. Men det er kun bobler, ingen direkte spark eller lign. Jeg tror det er fordi min moderkage ligger forrest i maven og derfor skal den lille være lidt større før den kan sparke gennem den.
    Men jeg glæder mig til den dag hvor jeg kan mærke et regulært spark der siger – hej mor!

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Jeg har kunne mærke den lille i et stykke tid, men havde faktisk ikke mærket noget til den en uges tid. Var dog ikke nervøs, for jeg blev scannet efter jeg ikke havde mærket den nogle dage og der havde den det fint.
    Men i dag har jeg så mærket den igen. Det var små spark, og lidt anderledes end dem jeg har mærket før, men jeg er sikker :o)

Men det med hvor moderkagen ligger kan vel ses på en scanning? Jeg har i hvertfald fået at vide hvor min ligger. Så det må I da kunne få at vide, hvis du skal scannes omkring uge 19 (?)
    Jeg tror hellerikke du skal være bekymret, men hvis du er, synes jeg du skal snakke med din læge om det. Det KAN jo være at du så kan få en scanning for at sikre at det hele er som det skal være..

Marie 17+1 (og 2. gangs-gravid)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.