Jeg tror jeg bliver nødt til.. :o'(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Jeg tror jeg bliver nødt til.. :o'(

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    MarieMor26MarieMor26
    Medlem

.. at skrive et indlæg her, på baggrund af nogle svar i min dagbog.
    Jeg har lige tjekket de svar der er kommet omkring det indlæg jeg skrev om nakkefolds scanningen.

Jeg tænker og tænker hvordan jeg skal sige det her.. Jeg ønsker virkelig ikke en ophedet debat der diskutere frem og tilbage om jeg skal være glad eller om jeg har ret til at være skuffet over mine scanningsbilleder, men ved at der selvfølgelig er en chance når jeg skriver her.
    Jeg skriver fordi jeg blev ked af nogle af svarene.

Et udsagn der stødte mig var at jeg fuldstændig havde missed pointen med scanningen. Nej, det har jeg slet ikke. Jeg er på ingen måde uintelligent. Jeg ved hvad jeg går ind til. Jeg ved scanningen er for down, og jeg ved også at ca 90 % af de forældre der bliver scannet, vælger det for at se deres barn. Jeg ved også hvem der betaler for dem. Jeg ved også at hvis der var chance for down ville jeg ikke vælge abort. Jeg vælger scanningerne for at se at barnet har det godt, og jo! -det er da helt sikkert det vigtigste.
    Jeg ved at alle har følelser her.. og vi er sikkert også påvirket af hormoner mange af os.. ikke mindst mig.
    Men nej.. jeg KAN ikke “bare” være glad.. jeg ER ikke glad. Jeg er meget, meget ked af det. Jeg har mistet en søn for under 5 mdr siden og sorgen og angsten sidder i mig hele tiden. Jeg tør ikke se i øjnene at jeg er gravid. Tør ikke glæde mig. Er bange for at miste igen.. ikke lige så meget at abortere (selvfølgelig ville jeg blive ked af det), men for mig er det ikke det samme som at føde et barn som ikke overlever.
    Jeg har svært ved at forklare det. Jeg føler ikke der rigtig er nogen der kan forstå det. Jeg er følelsesløs på mange måder, føler mig aldrig sikker på noget med denne graviditet, og har klaret det ved at “ignorere” at jeg er gravid.
    Måske derfor er det vigtigere for mig at få et klart billede. Det er det eneste jeg har af mit barn ind til videre, og hvis der ikke er en dag i morgen for barnet, ja så har jeg da det jeg kan kigge på.
    Sidste gang jeg var gravid ville det slet ikke have betydet så meget.
    Det er den eneste måde jeg lige nu formår at forklare det på..
    og så det faktum at jeg bruger bl.a. denne side til at “rase ud” og søge støtte. Vrede/ skuffethed kan ofte være irrationelt og ikke have så meget med de reelle facts at gøre!
    Jeg ved at vi har forskellige erfaringer, og jeg kan sætte mig ind i hvorfor nogle bliver stødt af det jeg skrev. Det sårer mig bare når jeg så ikke kan se nogen som helst forståelse for min situation samtidig. Man kan godt være forstående uforstående.

Som sagt håber jeg ikke det her starter en storm af kritik, men jeg synes jeg blev nødt til at melde ud at det sårede mig.

– Jeg må også lige sige tak til de andre der har svaret.

– Marie

Anonym
    Gæst

Hej Marie,

Jeg kan godt forstå at du er lidt ked af nogle af de svar som du har fået i din dagbog. Det er lidt hårdt sagt.

Måske er det fordi, andre selv er nervøs for om deres scanning går godt. Selv skal jeg til NF på tirsdag, og håber bare der er liv og at baby har den rigtige størrelse. Jeg vil da også gerne have gode billeder, men bare alt går godt så er jeg glad.

Jeg kan godt sætte mig ind i hvor hårdt det må være at miste et barn, som du har. Jeg har læst div. fødselsberetninger om andre som har mistet et “færdigt” barn på denne måde. Selv har jeg haft 2 MA’er i 11. og 10. uge og har selv svært ved at glæde mig over at være gravid.

Jeg håber så, at jeg for lov til at være så heldig denne gang at det lykkes.

Håber også at det kommer til at gå godt for jer denne gang, og i kan få et dejligt barn når uge 40 kommer.

Op med humøret! Tænk positivt, selv om det er svært. Jeg prøver også.

Og til alle os andre synes jeg, at vi skulle udvise lidt mere forståelighed for hinanden.

Selv om vi har forskellige meninger behøver vi ikke såre hinanden. Vi har jo trods alt samme mål, nemlig at få nogle vidunderlige dejlige babyer til april.

Stort knus
    Lisbeth 11+4

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Tusind tak Lisbeth!
    Jeg må også indrømme det rammer et rigtig dårligt tidspunkt, både fordi jeg lige har været på et sorgseminar, som var rigtig godt fordi vi fik snakket rigtig meget med andre forældre der har mistet, men efter weekenden er mine følelser fuldstændig i kaos. Derudover var jeg indlagt fra fra i forgårs til i går fordi jeg blødte tirsdag morgen.
    Det var en meget mærkelig oplevelse fordi jeg slet ikke reagerede. Men alt ser fint ud, og blødningen stoppede hurtigt, så jeg regner med at det “ikke var noget”..
    Men altså.. min sindstilstand er meget præget af disse ting. Ikke at jeg undskylder mit indlæg, men hvis nogen synes jeg reagerer kraftigt kan det ære en del af grunden :o)

– Marie

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej Marie

Er ny på siden men tænker, at alle følelser er ok, og at dine tanker lyder fuldstændigt naturlige i betragtning af, hvad du har været igennem. Har heldigvis ikke prøvet at miste et barn, men kan levende forestille mig, hvordan det må give anledning til alskens tanker og bekymringer – og specielt ved en ny graviditet. På trods af at have gennemført to nogenlunde normale graviditer, synes jeg sagtens jeg kan finde på alskens irationelle bekymringer om dit og dat. Tør slet ikke at tænke på, hvor mange bekymringer, jeg ville have hvis jeg havde din “bagage”.
    Mine børn lader i øvrigt heller ikke til at være særlig fotogene – heller ikke med nummer tre kom der noget særlig skarpt foto ud af scanning – det er nok bare sådan (mener dog ikke selv at være specielt overvægtig eller noget).

Held og lykke med det – og giv dig selv lov til at føle, hvad du nu gør uden at have dårlig samvittighed.

KH

Tina

NoahsmorNoahsmor
    Medlem

Hej søde Marie

Jeg forstår dig udemærket… Alle tankerne og følelserne man oplever, når man er gravid efter at have mistet er anderledes end ved graviditeten før…
    Har man ikke som du (og jeg) født og begravet sit lille ønskebarn, så er det nok mere end almindeligt svært at sætte sig ind i de behov og håb man har i en efterfølgende graviditet..
    – ved godt, at du på ingen måde er uintelligent, forkælet eller ikke er klar over, hvad det handler om ved nf-scanningen..

Håber du som ugerne går får mulighed for at nyde din graviditet – for mulighed for at føle lykke og ægte glæde ved det lille liv du bærer under dit hjerte..

En tanke også til din smukke søn i himlen!

Sender dig et stort kram,
    Knus Kivi
    (Emilsmor)

Dorte13Dorte13
    Medlem

*forståeligt at du har det som du har det. Men hvorfor så ikke betale sig fra en 3d scanning. Når det nu betyder så meget?
    Mit scannings billede var også dårligt, men skidt med det. Jeg så og hørte det lille hjerte…. Det var vigtigere.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.