Altså hvad skal man regne med !!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Altså hvad skal man regne med !!!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Du skal gå efter den termin de gav dig til scanning. Dermed ikke sagt at de ikke kan finde på at ændre det igen senere, ved en anden scanning. Det beregner terminen ud fra hvor stort fostret er.
    Lynne 12+2

er der nogle der har det på samme måde som mig?

jeg kan bare ikke finde ud af,hvilken en termins dato jeg skal gå efter,for jeg ved med sikkerhed (æggeløsningstests) at min æggeløsning var på 15 dagen i min cyklus som er meget præcis,og dermed en terninsdato som hedder 4/4 08, men så var jeg til scanning d.24/9 og der fik jeg så en ny termins dato,som er den 31/3.Det gør at jeg står lige i mellem 2 måneder,så det er svær for mig at vide hvor jeg egentlig hører til,er der nogle der kan hjælpe mig med svaret ?

hilsen heidi silkeborg 14+3 (tror jeg nok)

Anonym
    Gæst

og du kommer højst sandsynlig ikke til at føde den dag, de har sat dig til alligevel 🙂

Jeg blev rykket næsten 14 dage bagud første gang, og jeg fødte 5 dage før termin, så min baby voksede åbentbart hurtigere end gennemsnittet. Og min menustrationsdag var 100% korrekt!

Glæd dig bare over at din barsel starter lidt tidligere 🙂

Gustavs mor

Man kan jo blive gravid op til (vist nok) 3 dage efter ÆL, så selvom du har tjek på din ÆL, så kan du måske godt være blevet gravid 2-4 dage senere. Jeg ville gå efter scanningsterminen

Kh

SoflineSofline
    Medlem

Jeg har samme problem. Jeg blev sat fem dage frem på ultralyd, og jeg ved nøjagtig hvornår barnet blev undfanget. Jeg forstår ikke at man kun regner med ultralydtermin, når de samtidig siger, at de ikke vokser ens.

tinaapriltinaapril
    Medlem

Hej Heidi

Jeg synes, du skal regne med ultralydstermin, da den giver dig barsel tidligst! Det vil iøvrigt også være den de regner med på hospitalet.
    Under alle omstændigheder er fødsel 3 uger før og to uger efter termin normalt.
    Hvis du er førstegangsfødende er der også pæn risiko/chance for at gå over tid, så mon ikke, du bare skal blive på april-siden:-)

Hilsener

Tina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.