Føj for den lede…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Føj for den lede…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    SiffusSiffus
    Medlem

Ja sådan har det bare været for mig de sidste uger. Den LEDESTE kvalme. Har endnu ikke kastet op, men været tæt på det flere gange (dagligt). Syntes nu kvalmen i sig selv er mere end rigelig, da den er ret styg og jeg har bestemt ikke været meget værd. Syntes det har været mere end rigeligt at skulle passe mit arbejde. Måtte faktisk først på ugen sygemelde mig i to dage da jeg overhovedet ikke kunne være oprejst.
    Det blev heldigvis bedre, men stadig langt fra godt. 24 timers-kvalme er mere end jeg kan klare. Og da kæresten i næste uge rejser til England og er væk de næste tre måneder = at jeg skal klare ALT herhjemme selv + mit arbejde selvfølgelig, ja så var jeg altså nød til at prøve noget seriøst.
    Så i dag ringede jeg til en akupunktør og var bare SÅ heldig at de havde et afbud i dag. Så nu har jeg simpelthen fået nåle i ørerne! Jeg er meget spændt på om det nu virker eller hvad. Jeg har dog haft kvalme siden jeg tog derfra men syntes ikke helt det har været så slemt som normalt og det er endda selvom jeg er mega træt efter at have været vågen siden kl. 5 i morges og oppe et par gange i nat. Ja ved ikke med jer, men hold op hvor er jeg træt i tiden. Jeg er virkelig spændt på hvordan jeg vil have det de næste dage. Jeg håber SÅÅÅÅÅ meget at jeg vil være frisk (uden kvalme).
    Er der andre der har prøvet akupunktur i forbindelse med graviditetskvalme?

Siffus 8+2

Anonym
    Gæst

Ja, jeg har fået akupunktur flere gange nu på sygehuset (henvist fra egen læge). Det er jordemødrene, der giver det. Jeg har været noget i tvivl om effekten. Nogle gange har det lettet lidt på kvalmen, men den ene gang blev det betydeligt værre (det var da jeg også fik nåle i ørene…, så det var en engangsfornøjelse). Jeg har fået sat nåle lige over håndleddene og i fødderne, hoved og mave.
    Har nu været sygemeldt i 6 uger, kastede meget op i starten og måtte også have drop med væske på sygehuset. Det går heldigvis fremad og jeg er begyndt at kunne gå en lille tur og klare lidt små-opgaver herhjemme, men kaster stadig op ind imellem.. Det har været en ekstrem anstrengende periode for hele familien!!! Så jeg glæder mig meget til bare at være almindelig gravid og ikke syg… Er nu 11+3.

Du kan evt. kontakte din læge og høre om der er mulighed for akupunktur på det sygehus, hvor du skal føde. Så er der jo ingen grund til selv at betale. Og jordemødrene er vant til situationen og kan give mange gode råd. Held og lykke… det skal nok blive bedre, det tager desværre bare noget tid:)

Anonym
    Gæst

Ja, føj for den lede!!! Jeg er også hjemme, sygemeldt fra arbejde med opkast og 24 timers kvalme. Det er super hårdt – især om eftermiddagen og aftenen hvor resten af familien også er kommet hjem (tæller 2 børn og mand 🙂 Havde det også sådan da jeg ventede vores første ( en pige ) – slet ikke og langt fra da jeg ventede vores dreng – så nu tror jeg måske jeg venter en pige igen – men hvem ved. Men puh det er hårdt – er først lige væltet ud af sengen og har spist tuc kiks hele formiddagen med solbærsaft til…hmmm – glæder mig også til igen “bare” at være gravid og være noget for min familie..
    God bedring til jer.
    kh Rikke 9+1

axworthyaxworthy
    Medlem

Jeg har også døjet med kvalme i begge graviditeter, øv! Det er så hårdt at komme igennem dagen 🙁
    Den gode nyhed er, at jeg fik akupunktur hos jordemoderen, og det hjalp virkelig meget. Det kræver regelmæssige behandlinger, men for mig, der virkede det og der kan jo ikke ske noget ved at prøve:-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.